Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nenäleikkaus

Vierailija
04.03.2014 |

Nenässäni on synnynnäinen "rakennevika". Kuvia tästä rakenteesta en ole nähnyt, että en osaa tarkasti selittää, mutta käsitin lääkärin selityksestä että "röörit" on vähän ahtaat :D hmm. Toisaalta esteettinenkään puoli ei ole imarteleva, mutta tämän "vamman" takia päätin mennä nenäleikkaukseen. Rahat on nyt kasassa, mutta auki on, että minne menen nenäni operoimaan.

Siispä kysyisin, onko kenelläkään kokemuksia isosta nenäleikkauksesta (avoin) ulkomailla (Suomi on poissuljettu. En löytänyt täältä sopivaa kirurgia, ja kyllä, tiedän vaarat liittyen ulkomailla operointiin. Kiitos holhouksesta:)? Onko joku tuttusi/kaverisi/sinä itse käynyt? Missä ja Miten meni?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/70 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin nenäleikkausta. Nenä on vähän vino (tätä ei huomaa muut mutta itse huomaan ja jostain tietystä kuvakulmasta otetuista kuvista näkee). Se mikä tässä häiritsee on krooniset nuhat ja nenän jatkuva vuotaminen. Tutkittu ja kuvailtu ja mysteeriksi jäi... Ehkäpä sitten kun saan rahapuolen kuntoon, ei oikein opislelijabudjetilla tällaisia rahoiteta :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta Rolf Nordströmistä? Onko taitoa nenäleikkauksiin?

Vierailija
24/70 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin muutama vuosi sitten nenäleikkauksessa joka meni aivan totaalisen pieleen. Itselläni oli alunperin omasta mielestäni sellainen pottunenä ja ajattelin että no eipä siitä leikkauksen jälkeen ainakaan rumempaa voi tulla. Toisin kävi, nenänpää on entistäkin isompi ja tuntuu usein edelleen todella turvonneelta. Lisäksi viilasi nenäluuta sivuilta niin että ei ole symmetriaa nähnytkään, toinen puoli on matalempi ja toinen puoli aaltoilee kun mikäkin vuoristo. Ihan kun olisi vasemmalla kädellä ja silmät sidottuna tehnyt. Kaiken kruunaa toistuva paha haju nenässä. Leikkauksesta on jo siis useampi vuosi. Siitä asti olen miettinyt uutta leikkausta, mutta en ole vieläkään uskaltanut koska pelottaa että siitä tulee taas toinen täysi katastrofi. Tämän takia harkitsen itseki leikkausta ulkomailla koska Suomessa ei tunnu löytyvän ammattitaitoa kyseiseen operaatioon. Hyviä kokemuksia ja kirurgien nimiä olisi kiva kuulla. Minut leikkasi silloin Kaarlo Ståhlberg enkä missään nimessä voi suositella, täysi floppi. Toivottavasti kukaan muu ei erehdy hänelle menemään.

Vierailija
25/70 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa nähnyt viestisi aiemmin... kävin nimittäin Ståhlbergilla leikkauksessa, ja lopputulos täysin sama kuin sinulla! Muodoton perunanenä tuli entisen pienen siron nenänpään tilalle, ja molemmat nenän sivut ovat mutkalla kuin vuoristo. Hengittämäänkään en enää pysty. Ståhlbergilla ei ole mitään käsitystä siitä että nenä on kolmiulotteinen. Leikkauksestani on jo toista vuotta joten etsin ulkomailta parempaa kirurgia. Epätoivoisesti.

Vierailija
26/70 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen menossa viikon päästä Kaarlolle ja rahat saanut kerättyä nenäleikkausta varten..

Pelottaa kun luen näitä kokemuksia, hän muokkaili kuvaa näytöllä ja tuntui tietävänsä mistä puhuu..tämä ollut unelmani mutta en ole enään varma.. onko enne ja jälkeen kuvia mahdollista saada/löytää jostain?

Vierailija
27/70 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei Suomessa?

Suomessa kyseinen operaatio maksaa 8000 eurosta aina 10 000 euroon.

Vierailija
28/70 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei Suomessa?

Niin? Itse olin jokin aika sitten leikkauksessa Suomessa. En uskaltanut edes harkita ulkomaille menemistä. Omasta turvallisuudestani en voisi tinkiä rahan takia saati ottaa mitään ylimääräisiä riskejä kun kasvojen alueen leikkauksesta on kyse.

Kiinnostaa kyllä kuulla muiden kokemuksia leikkauksista ylipäätään. Itse en voi auttaa ap:tä kun olen Suomessa tosiaan käynyt.

Vierailija
29/70 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei Suomessa?

Niin? Itse olin jokin aika sitten leikkauksessa Suomessa. En uskaltanut edes harkita ulkomaille menemistä. Omasta turvallisuudestani en voisi tinkiä rahan takia saati ottaa mitään ylimääräisiä riskejä kun kasvojen alueen leikkauksesta on kyse.

Kiinnostaa kyllä kuulla muiden kokemuksia leikkauksista ylipäätään. Itse en voi auttaa ap:tä kun olen Suomessa tosiaan käynyt.

Monella ei ole edes tuollaisia summia.

Vierailija
30/70 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tri Ståhlberg Suomi

Vierailija
31/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titta, päädyitkö Ståhlbergin pöydälle? Toivottavasti kaikki meni hyvin. 

Vierailija
32/70 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä juuri pohtinut Ståhlbergille nenäleikkaukseen menoa, mutta vähän nuo muiden epäonnistuneet kokemukset pelottavat. Löytyykö täältä ketään kuka olisi tyytyväinen lopputulokseen? Ja jos ei Ståhlberg niin ketä suosittelette? Moni tuntuu lähtevän nykyään Ruotsiin nenäleikkaukseen, onko siellä paras Akademikliniken vai? Katsoin niiden sivuilta kuvia lopputuloksista ja eivät oikein vakuuttaneet, jokaiselle miehelle ja naiselle oli leikattu tismalleen samanmallinen nenä, mikä ei kerro hyvää kirurgin taidoista.

Vierailija
33/70 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen menossa konsultaatioon. Nämä nettikokemukset ovat aina vähän kyseenalaisia, kun niitä tapauksia ei henkilökohtaisesti tunne. Jos joku kirjoittaa, että meni totaalisesti pieleen, niin se voi silti näyttää toisten silmissä hyvältä. Koskaan ei voi tietää minkälaista nenää on menty leikkaamaan ja miten utopistisia lopputuloksia siitä on odotettu saatavan.

Jos taas on menty aivan normaalia nenää leikkaamaan sellaisella odotuksella, että näyttää Hollywood-tähdeltä niin ei siinäkään tapauksessa tule olemaan mihinkään tulokseen tyytyväinen.

Suomesta löytyy plastiikkakirurgeja, jotka ovat tehneet vuosia leikkauksia ja saaneet koulutusta ja kokemusta myös ulkomailta. Sitä vasten tuntuu oudolta, että kotimaiset kirurgit tekisivät järjestään sutta ja segundaa.

Itse olen menossa leikkauttamaan nenäni a) ulkonäön takia ja b) mulla on muutenkin tullut huonot pelimerkit nenän kanssa. Nenästä esim. törröttää pieni "luupiikki", mikä näkyy hieman, mutta sattuu vähän kosketellessa. Kyllä sen kanssa toimeen tulee, mutta nyt on ihan sama laittaa koko tuulenhalkoja uuteen muotoon. Kokoa löytyy joka suuntaan, eli on kyllä aika hallitseva piirre kasvoissa. :)

Suurimmaksi osaksi nenäleikkauksia tehdään ulkonäöllisistä syistä. Toki itse ajattelin samalla lyödä pari muutakin ärsyttävää kärpästä. Ei voisi vähempää kiinnostaa, maistuuko se muille vai ei. Kuka heidät on korottanut sellaiselle jalustalle, joka antaa oikeuden määritellä mitä minä elämälläni teen. Jos olen jonkun mielestä turhamainen niin voi harmi. Mitä meinasit asialle tehdä? :D

Joten olkaa ylpeitä siitä, että uskallatte muuttaa elämänne suuntaa. Kunhan teette sen henkilökohtaisella tasolla oikeasta syystä. Silloinhan te vasta huonoja ihmisiä olette jos annatte muutamien vääräleukojen sanella tekemisiänne ja valintojanne, joilla on vaikutusta vain omaan elämäänne.

Vierailija
34/70 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin poskiontelo- & nenäleikkauksessa ihan kunnallisella puolella. Nenän ulkoisessa rakenteessa ei ollut mitään ongelmai eli kyseessä ei ollut kosmeettinen leikkaus, nenän väliseinää korjattiin ja tuuletusta poskionteloihin parannettiin Leikkuaksen jälkeen ei nenän muodossa tapahtunut mitään muutosta.

Miksi ihmeessä maksaa jollekin ulkomaiselle puoskarille leikkauksensa.

Vierailija
35/70 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin poskiontelo- & nenäleikkauksessa ihan kunnallisella puolella. Nenän ulkoisessa rakenteessa ei ollut mitään ongelmai eli kyseessä ei ollut kosmeettinen leikkaus, nenän väliseinää korjattiin ja tuuletusta poskionteloihin parannettiin Leikkuaksen jälkeen ei nenän muodossa tapahtunut mitään muutosta.

Miksi ihmeessä maksaa jollekin ulkomaiselle puoskarille leikkauksensa.

Julkisella puolella on tarkat kriteerit leikkausten suhteen, koska raha. Ja niin sen pitää ollakin. Kosmeettisiakaan leikkauksia ei julkisella puolella tehdä kuin erittäin painavista syistä ja silloin pitää varmaan törmätä rekkaan todella pahasti. Kyllä se pitää omalla rahalla leikata jos meinasi vähääkään ulkomuotoa muuttaa.

Vierailija
36/70 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalainen miljonäärijalkapalloilija Zlatan Ibrahimovic kävi vissiin Turkissa. Tarkoitus oli että sitten se saisi hengitettyä paremmin, mikä on urheilijalle tärkeää. Sitä turkin kirurgia sille suositteli sen kaverit jotka oli käynyt samalla. Muistaakseni, kai. Jos googlaat sen kuvan niin näet että ei silläkään kovin helppo nenä ole.

Vierailija
37/70 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin jenkeissä kirurgilla jota aikoinaan kovasti hehkuttetiin foorumeilla. Pieleen meni pahasti ja nyt kiinnostaa uusintaleikkaus. Eli ei välttämättä kannata foorumeihin luottaa.

Varmaan pitää jakaa tää uusintaleikkaus kahteen osaan, eli funktionaalinen ja ulkonäkö erikseen jotta saisin parhaimman lopputuloksen. 

Kannattaa varoa ettei lääkäri suosittele mitään turhia juttuja, sellaista kun tapahtuu usein yksityisellä. Funktionaaliseen puoleen kajoamisella on aina riskinä. Googlaa empty nose syndrome jos haluat tietää enemmän.

Esim minun kohdalla, kun olin lontoossa konsultoinnissa niin haluisivat polttaa kuorikot. Suomalainen nenäspesialisti taas sanoi että oskilloiva pallolaajennus riitäisi.

Kovin on vaikeata tämä. Kaikki suosittelevat eri juttuja eikä näin maallikkona pysty sanomaan kuka nyt sitten on oikeassa.

Lue the oxygen advantage ja tee ne harjoitukset. Ainakin itseäni ovat auttaneet eikä se funktionaalinen puoli enää ole niin huono. Kokeile myös intialaisia pranayama harjoituksia.

Vierailija
38/70 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalainen miljonäärijalkapalloilija Zlatan Ibrahimovic kävi vissiin Turkissa. Tarkoitus oli että sitten se saisi hengitettyä paremmin, mikä on urheilijalle tärkeää. Sitä turkin kirurgia sille suositteli sen kaverit jotka oli käynyt samalla. Muistaakseni, kai. Jos googlaat sen kuvan niin näet että ei silläkään kovin helppo nenä ole.

voi vttu kun eivät voi sanoa kirurgin nimeä noissa artikkeleissä.

Vierailija
39/70 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi vttu kun eivät voi sanoa kirurgin nimeä noissa artikkeleissä.

Mainistivat että Seda Sayan (turkkilainen laulaja) ja Alper Potuk ovat käyneet samalla kliniikalla istanbulissa. Teitääkö joku tarkemmin? 

Vierailija
40/70 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan