Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nenäleikkaus

Vierailija
04.03.2014 |

Nenässäni on synnynnäinen "rakennevika". Kuvia tästä rakenteesta en ole nähnyt, että en osaa tarkasti selittää, mutta käsitin lääkärin selityksestä että "röörit" on vähän ahtaat :D hmm. Toisaalta esteettinenkään puoli ei ole imarteleva, mutta tämän "vamman" takia päätin mennä nenäleikkaukseen. Rahat on nyt kasassa, mutta auki on, että minne menen nenäni operoimaan.

Siispä kysyisin, onko kenelläkään kokemuksia isosta nenäleikkauksesta (avoin) ulkomailla (Suomi on poissuljettu. En löytänyt täältä sopivaa kirurgia, ja kyllä, tiedän vaarat liittyen ulkomailla operointiin. Kiitos holhouksesta:)? Onko joku tuttusi/kaverisi/sinä itse käynyt? Missä ja Miten meni?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei Suomessa?

Vierailija
2/70 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei bingo ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, Banjohan on aikoja sitten ilmoittanut, että nenässä on rakenteellista vikaa, ettei tarvitse sitten joskus ulkonäkösyistä tehtyä nosejobia sen enempi selitellä.

Vierailija
4/70 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/70 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 22:56"]Miksi ei Suomessa?

[/quote]

Olen lukenut paljon suomalaisia ja ulkomaisia foorumeja/keskustelupalstoja/satunnaisia leikkausblogeja/vlogeja jne.

Tulin siihen tulokseen, että ulkomailla on ihan erityisiä nenäspesialisteja, jotka ovat saaneet ilmeisesti enemmän koulutusta ja varmaan myös kokemusta nenäleikkauksista nimenomaa. Suomesta en löytänyt googlella ketään varteenotettavaa 100% nenäspesialistia/kurkku-nenä-kirurgia.

Toisaalta myös nenäni on muutenkin hyvin "epätavallisen" näköinen näillä lakeuksilla. Luulen, että jollain ulkomaalaisella kirurgilla on enemmän kokemusta juuri tällaisesta nenukasta :)

Vierailija
6/70 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 23:13"]Ai niin, Banjohan on aikoja sitten ilmoittanut, että nenässä on rakenteellista vikaa, ettei tarvitse sitten joskus ulkonäkösyistä tehtyä nosejobia sen enempi selitellä.

[/quote]

Kuka?

Omalla kohdalla luulen myös nenän ulkoisen olemuksen muuttuvan. Tämä ns muutettava ulkonäkökohta nimittäin sijaitsee ainakin oman oletukseni mukaan juuri siinä "tukoskohdassa". Eli mikäli se leikataan, niin luulen tämän vaikuttavan myös nenän ulkonäköön. Tai sitten sitä voi kai viilata siinä sivussa ;)

-aloittaja

Vierailija
7/70 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 22:57"]Hei bingo ;)

[/quote]

Kuka? :D kiitos uudesta lempinimestä...?;)

-aloittaja

Vierailija
8/70 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Anyone?

Vierailija
9/70 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/70 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on ahtaat röörit ja siitä aiheutuvia ongelmia niin kyllähän tuollainen ongelma korjataan julkisellakin puolella. Mulla oli toistuvia poskiontelotulehduksia ja ihan Meilahden sairaalassa leikattiin. En nyt muista nimeä, mutta taitava naiskirurgi oli.

Vierailija
11/70 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla oli iso kyömynenä ja minulle on tehty leikkaus Suomessa ensin ja sitten Virossa. Lehtonen Suomessa ei tehnyt juuri mitään muutosta ja nenä jäi kyömyn poiston jäljiltä vinoksi. Oman kokemukseni mukaan Suomessa ei vain ole tarpeeksi kokemusta vaativiin leikkauksiin. Täällä osataan leikata pientä muutosta vaativia tapauksia mutta isommat muutokset eivät ole hallinnassa. Virossakaan tehty leikkaus ei mennyt aivan nappiin ja onneksi kirurgi on kanssani samoilla linjoilla ja leikkaa uudestaan. Suosittelen lämpimästi harkitsemaan leikkausta USA:ssa sillä siellä on OIKEITA alan ammattilaisia, jotka ovat tehneet tuhansia leikkauksia. Nenäleikkaus on erittäin vaativa operaatio ja minä esimerkiksi olen nyt tuhlannut tähän uusintoineen sellaisen summan jolla olisin heittämällä saanut leikkauksen jenkeissä, osaavissa käsissä. Lisäksi siellä keskustelu kirurgeista on avointa joten löytyy paljon tietoa ja ennen/jälkeen kuvia netistä. Se on ihan naurettavaa että täällä kirurgit eivät näytä kunnollisia ennen/jälkeen kuvia ja (kunnollisilla tarkoitan sekä profiilia että edestä) muutenkin keskustelu aiheesta on olematonta ja ei uskalleta kirjoittaa kirurgien nimiä. Ihmiset siis joutuvat ostamaan sian säkissä. Valitessa kirurgia kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota ennen/jälkeen kuvissa edestä otettua kuvaa sillä se on juuri se mistä näkee osaako kyseinen k huomioida mittasuhteita yms. Jos olisi varaa menisin jenkkeihin Dr. Ghavanamille tai Dr. Motykielle. Margus Luht Virossa on taitava myös ja jos kyse olisi ensimmäisestä leikkauksesta niin hänelle menisin lähimaiden tarjonnasta. 

Vierailija
12/70 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosi, eikö kellään ole mitään kerrottavaa?

Tämä nenäleikkausasia on ollut minulla jo pitempiaikainen projekti. Olen käynyt kerran jo kauan sitten toimenpiteessä, kirurgina oli Juha Piironen. Lopputulos ei tyydytä, niinhän nenäleikkauksissa voi joskus käydä. Nyt olen ajatellut valita huolella uuden kirurgin. Konsultaatioissa olen käynyt kirurgeilla Stefan Dietz ja Kaarlo Stålberg, sekä Fin-Estillä, jonka kautta pääsisi Viroon Margus Luhtille. Nettiyhteydenottoja lisäksi moneen muuhun tahoon: mm. Virossa toimivaan The Health Cliniciin, jossa leikkauksen tekisi Aet Saarts sekä Tukholmaan pariin paikkaan.

Mieluiten kävisin konsultaatiossa leikkaavan kirurgin luona, vaikka se tarkoittaisikin yhtä ylimääräistä ulkomaan reissua. Nuo kuvien/netin välityksellä tapahtuvat konsultaatiot eivät oikein vakuuta.

Vieläkään en ole osannut tehdä päätöstä. Haluaisin vakuuttua kirurgin osaavuudesta. Kuulisin mielelläni kokemuksistanne.

Vierailija
13/70 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/70 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtonen leikkasi aikoinaan minunkin nenäni. Leikkaus oli todella kallis mutta nenä ei muuttunut miksikään. Toinen leikkaus tehtiin Ruotsissa ja se onnistui hyvin.

Vierailija
15/70 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/70 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusintanenäleikkaus minullakin suunnitelmissa. En vain ole vielä osannut tehdä päätöstä missä. Pääseeköhän Margus Luhtille muuta kautta kuin Fin-Est Pl.kirurgian kautta? Onko kellään kokemusta nenäleikkauksesta Ruotsissa?

Vierailija
17/70 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/70 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 & 4: Hahaha, mullekin tuli ekana Mungis mieleen...:D

Vierailija
19/70 |