Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puskurirahastosta puhuvat!!

Vierailija
04.05.2012 |

Ja ihmettelevät etteikö ole?

Kertokaa minulle se ihme että jos on pienillä tuloilla joutunut sinne puskurirahastoon kajoamaan. Niin miten sen saa seuraavasta rahasta takaisin, kun ne tulot ei ole yhtään sen suuremmat?

Miten teidän voi olla niin vaikea ymmärtää, että kaikki ei saa 4000 euroa kuussa käteen, vaikka kävisi töissäkin.

Me ollaan eletty yli vuosi 1000 euron nettotuloilla ja kyllä se puskurirahasto on käytetty. Ja uskokaa tai älkää, nyt tunnemme itsemme rikkaiksi kun olemme molemmat töissä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saamme "helposti" 100€ sivuun kuussa, mutta jos laitamme enemmän, niin sitten se alkaa olla jo kaurapuuron syöntiä.

Vierailija
2/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki silloin ei ollut lapsia, mutta eipä olis tullut mieleenkään hommata elätettäviä, jos itsekin elää tukien varassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun edellinenkin lapsi kuoli puolivuotiaana. Lapsi oli tervetullut ja oltiin päätetty että selvitään siihen asti että mies valmistuu ja minä sain kuitenkin ihan hyvä äitiyspäivärahan. Ja niin me selvittiinkiin. Ei ole luottomerkintöjä ollut koskaan. Ja nyt ollaan taas saatu rahaa säästöön.

Mies sai suoraan koulunpenkilä työpaikan ja itse olen saanut töitä.

Mutta kyllä nuin opiskelu/äitiyspäiväkuukausina on pitänyt käyttää ne aikaisemmat säästöt.

ap

Vierailija
4/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan maltettiin odottaa siihen asti, että opinnot olivat ohi ja molemmilla pari vuotta työkokemusta. Tajuttiin myös muuttaa kaupungista maalle eli pois Helsingistä, mistä löytyy edelleen hyviä työpaikkoja ja halpoja asuntoja. Kaikkien ei tarvitse nähdä ikkunastaan Finlandia-taloa.

Omat valinnat ratkaisevat paljon. Mieluummin puskurirahasto ja oma piha kuin betoniloukko ja tilit miinuksella.

Vierailija
5/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan maltettiin odottaa siihen asti, että opinnot olivat ohi ja molemmilla pari vuotta työkokemusta. Tajuttiin myös muuttaa kaupungista maalle eli pois Helsingistä, mistä löytyy edelleen hyviä työpaikkoja ja halpoja asuntoja. Kaikkien ei tarvitse nähdä ikkunastaan Finlandia-taloa.

Omat valinnat ratkaisevat paljon. Mieluummin puskurirahasto ja oma piha kuin betoniloukko ja tilit miinuksella.

Kuten vaikkapa työttömyyttä, vakavaa sairautta jne. Moni asia voi mennä pieleen. Siinä vaiheessa puskurirahasto tulee käytettyä mutta entäs sen jälkeen? Tyhjästä on paha nyhjästä ja kaikilla ei ole mitään 30tuhannen rahastoa takataskussa.

Vierailija
6/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puskurirahastoa, monta kertaa olen sen tyhjännyt, ja taas sitten aloittanut alusta, hidasta puuhaa, mutta tarpeellista. Ja ei, en ole rikas.

Vierailija
7/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myös pienet menot. Etenkin asumisesta pystyy säästämään, jos ei lähde tähän nykyiseen hullutukseen että pitää olla jokaiselle lapselle oma huone, iso piha missä voi leikkiä ilman että joutuu kosketuksiin muiden lasten kanssa jne. Asutaan ahtaasti, mutta halvasti.

Vierailija
8/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myös pienet menot. Etenkin asumisesta pystyy säästämään, jos ei lähde tähän nykyiseen hullutukseen että pitää olla jokaiselle lapselle oma huone, iso piha missä voi leikkiä ilman että joutuu kosketuksiin muiden lasten kanssa jne. Asutaan ahtaasti, mutta halvasti.

Vierailija
9/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä vähästäkin on saanut edes 15 euroa kuussa säästöön. Eikä asuta lähelläkään Helsinkiä, niin kuin moni täällä kuvittelee kaikkien tekevän =)

Mutta kyllä viimeinen vuosi on ollut ehdottomasti tiukin vuosiin. Puskurirahasto käytettiin nollille, ja meni aikaa ennen kuin sinne taas saatiin säästöön. Tässä tilanteessa se raha ruokaa voi olla 15 euroa seuraavaan rahapäivään. Mutta väitän että osaan tehdä todella harkittuja ostoksia silläkin rahalla. Koskaan ei olla nälkää nähty ja pikavippejä ei ole tarvinnut ottaa.

Mutta väitän että nämä joilla on aina rahaa monen pahan päivän varalle eivät voi samaistua tällaisiin tilanteisiin. He tuskin ymmärtävät sitäkään kuinka onnellinen olen ensimmäisetsä 1900 euron tilistä, se on meille kuin pieni lottovoitto. Ja siitä jää jo paljon säästöön.

ap

Vierailija
10/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon, että näille ivallisille ennakoijille sattuu elämässä joku kiva pikku kämmi kuten vaikka pitkäaikaistyöttömyys, että oppivat ymmärtämään, ettei kaikki mene niin kuin strömsöössä aina.

Vierailija
11/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän sitä nyt heti seuraavasta tilistä tarvitsekaan kokonaan tasata, vaan vähän kerrallaan kerätään varalle saman verran kuin ennenkin oli.

Joo, ja tiedän senkin, että ikinä milloinkaan ei koneet ja autot hajoa silloin kun sille olisi sopiva hetki, vaan aina on rahat vähissä ja vekottimelle suuri tarve. Ja joskus ne hajoavat samaan aikaankin. Mut silti se puskuri pihistetään vähän kerrallaan takaisin. Koska muuten sitä vaan on pulassa.

Vierailija
12/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän sitä nyt heti seuraavasta tilistä tarvitsekaan kokonaan tasata, vaan vähän kerrallaan kerätään varalle saman verran kuin ennenkin oli.

Joo, ja tiedän senkin, että ikinä milloinkaan ei koneet ja autot hajoa silloin kun sille olisi sopiva hetki, vaan aina on rahat vähissä ja vekottimelle suuri tarve. Ja joskus ne hajoavat samaan aikaankin. Mut silti se puskuri pihistetään vähän kerrallaan takaisin. Koska muuten sitä vaan on pulassa.

jotakin kämästä puskuria, joka kuitenkin menee sen saman tien kun taas tule joku odottamaton meno? En minä ainakaan.

Suo siellä, vetelä täällä. Mä muuttaisin mielelläni johonkin Suomea halvempaan maahan jossa olisi työpaikkoja ja halpa eläminen jos vaan tietäisin minne!

Vierailija
13/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai välillä on kaikki rahat käytetty, kun on ollut tiukkaa. Mieheni oli kolme vuotta enemmän tai vähemmän työtön, eikä saanut mun tulojen takia edes työmarkkinatukea. Ja omat tulot oli pienet, ja lisäksi maksoin suurta opintolainaa takaisin ( siihen ei saa arnmoa, jos on töissä, toisaalta kela ei huomio laina takaisinmaksua pakolliseksi menoksi).

Mutta heti kun mies sai töitä, niin ei alettu elämään kovin leveämmin, vaan panimme osan heti säästöön. Ja taas oli sit mistä ottaa, kun jäin jonkun vuoden päästä hoitovapaalle.

Vierailija
14/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahoista pistätte säästöön?? Minulle jää n. 1000€ laskujen jälkeen käteen (eli siitä maksan bensat, ruuat yms juoksevat menot).. Mutta en kyllä keksi miten saisin rahaa säästöön, pitäisi varmasti luopua kaikesta "turhasta" (kuten vaatteitten ostamisesta, kahvilla/ravintolassa käymisestä jne) mutta kyllä minulla alkaa hyvin äkkiä käymään elämä tylsäksi, jos mitään kivaa en tee..? Meillä on toki kaksi tienaamassa ja vain 1 lapsi, joten mitkään yllättävät menot eivät taloutta kaada (toki joku pitkäaikais sairaus tai työttömyys, mutta ihan perusjutut) eli siksi ei tarttis säästää, mutta olis kuitenkin ihan kiva sitä rahaa saada sukan varteenkin..

Vierailija
15/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan sovittu että kerran kuussa on mahdollisuus herkutteluun tai kahvitteluun ulkona. Aina ei käytetä sitäkään kertaa. Ei sitä kaipaa kun siihen tottuu.

Meillä käy paljon vieraita. Me käymme kylässä. Talvella usein lähdimme nokipannukahvistelemaan. Paljon halvempaa ja hauskempaa kuin jossain kahvilassa istuminen.

Se on ihan mitä itselle tahtoo. Anopilta sain rahaa jolla sain käskyn ostaa ITSELLE ja vain ja ainostaan itselle jotain, ostin vaatteita.

Ja ei tosiaan joka kuukausi mennyt säästöön, mutta aina kun vain mahdollista niin laitettiin syrjään.

ap

Vierailija
16/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut rahaa jemmassa, myös opiskelijana. Toki silloin ei ollut lapsia, mutta eipä olis tullut mieleenkään hommata elätettäviä, jos itsekin elää tukien varassa.

tulot, ei automaattisesti tarkoita sitä, että elää pelkkien tukien varassa. Kyllähän esim. se, että toinen vanhempi on kotona, jo voi vetää saatavat aika minimiin.

Vierailija
17/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kyllä keksi miten saisin rahaa säästöön, pitäisi varmasti luopua kaikesta "turhasta" (kuten vaatteitten ostamisesta, kahvilla/ravintolassa käymisestä jne) mutta kyllä minulla alkaa hyvin äkkiä käymään elämä tylsäksi, jos mitään kivaa en tee..?

Tuostahan on helppo laittaa säästöön! Sullahan on ylimääräistä, kerran ostelet vaatteita ja käyt kahviloissa! Jos laitat vaikka 50e säästöön niin et takuulla sitä edes huomaa.

Mä aloin säästämään sitä puskurirahastoa ihan todella onnettomista lähtökohdista. Meillä ei jäänyt oikeasti yhtenäkään kuukautena koskaan euron euroa jäljelle ja yleensä jouduttiin myös lainaamaan muutamia kymppejä vanhemmilta. Kyllästyin tähän lainaamiseen ja aloin vaan laittaa sivuun 30e joka kuukausi aina sinä päivänä kun rahaa tuli. Usein tosin on käynyt niin, että kuun lopussa on kuitenkin joutunut ottamaan puskurista rahaa, mutta kummasti sinne on rahaa jäljelle jäänyt niin, että lainaaminen on saatu melkolailla kokonaan loppumaan. Hidastahan se rahan kertyminen sinne on, varsinkin kun sieltä joutuu lähes joka kuukausi jotain ottamaan, mutta silti sinne aina jää jotain pientä säästöön ja summa kasvaa hiljalleen joka kuukausi. Lainata ei tosiaan ole juurikaan enää tarvinnut.

Vierailija
18/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kyllä keksi miten saisin rahaa säästöön, pitäisi varmasti luopua kaikesta "turhasta" (kuten vaatteitten ostamisesta, kahvilla/ravintolassa käymisestä jne) mutta kyllä minulla alkaa hyvin äkkiä käymään elämä tylsäksi, jos mitään kivaa en tee..?

Tuostahan on helppo laittaa säästöön! Sullahan on ylimääräistä, kerran ostelet vaatteita ja käyt kahviloissa! Jos laitat vaikka 50e säästöön niin et takuulla sitä edes huomaa.

Mä aloin säästämään sitä puskurirahastoa ihan todella onnettomista lähtökohdista. Meillä ei jäänyt oikeasti yhtenäkään kuukautena koskaan euron euroa jäljelle ja yleensä jouduttiin myös lainaamaan muutamia kymppejä vanhemmilta. Kyllästyin tähän lainaamiseen ja aloin vaan laittaa sivuun 30e joka kuukausi aina sinä päivänä kun rahaa tuli. Usein tosin on käynyt niin, että kuun lopussa on kuitenkin joutunut ottamaan puskurista rahaa, mutta kummasti sinne on rahaa jäljelle jäänyt niin, että lainaaminen on saatu melkolailla kokonaan loppumaan. Hidastahan se rahan kertyminen sinne on, varsinkin kun sieltä joutuu lähes joka kuukausi jotain ottamaan, mutta silti sinne aina jää jotain pientä säästöön ja summa kasvaa hiljalleen joka kuukausi. Lainata ei tosiaan ole juurikaan enää tarvinnut.

Siis joo minulla on ylimääräistä rahaa ja tykkään käyttää sen just shoppailuun ja muuhun, mutta tarkoitin sitä että miten saisin itsestäni irti sen että laitan sitä rahaa sivuun, vaikka edes sen 50€ ja niin että ne rahat myös pysyy säästössä, enkä mene ostamaan uusia kenkiä tai lapselle niitä uusimpia vaateihanuuksia... :D

Vierailija
19/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta valitettavasti olen nyt työttömänä joutunut sen käyttämään ja tuskin saankaan mitään rahaa säästöön ennen kun saan työpaikan.

Ja kyllä niitä vaatteitakin vaan on välillä pakko ostaa, kun joku sitä moitti, että tuhlaa rahansa vaatteisiin.

Vierailija
20/30 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on säästötili, minne siirrän rahaa aina kun tili tulee. se ei näy nettipankissa, joten en saa sieltä rahaa liian helposti käyttöön. näin sitä kertyy.

voit myös myydä jotain esim huutiksessa ja laittaa rahat säästöön. ihmiset maksaa ihan ihme asioista ja kaikilla (köyhilläkin) tuntuu olevan kaikenlaista tavaraa ihan liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän