Mies aikoo viettää äitienpäivän oman äitinsä kanssa.
Kysyi kuitenkin minulta kohteliaasti, haluanko tulla mukaan. Menevät siis siihen ravintolaan syömään, missä mies piti häät eksänsä kanssa ja missä anoppi aina muistelee "maailman kauneinta morsianta" ja niitä ihania häitä.
Anoppi on minua kohtaan ollut aina aika kylmäkiskoinen. Äitienpäiviä on viettänyt kanssamme ennenkin. Yksi päätyi siihen, kun anoppi "vahingossa" peruutti koirani päälle pihalta lähtiessään.
Kommentit (26)
niin ilmoitin molemmille yhdessä, että en aio olla kanssaan missään tekemisissä. Ei jouluna, en äitienpäivänä, en kesällä, en talvella. He ovat nyt perhe. Minä en kuulu siihen perheeseen.
En halua kuulla yhtäkään rutinaa siitä, että miehen on pakko käydä vanhaa äitiään katsomassa, kun se vaatii ja ruikuttaa. Kiitos ei sitä kohtaloa minulle. Mieluummin olen loppuikäni näkemättä poikaani kuin kuuntelen tämän tästä, mitä taas olen tehnyt väärin. Herranjumala, soittanut väärään aikaan pojalleni ja voi kauhistus sentään, ostanut liian halvan lahjan lapsenlapselle...
Anoppi näki minun juovan kahvia raskaana ja leimasi minut päihdeäidiksi (hän ei ole koskaan juonut kahvia), julisti miehelleni minun olevan uskoton (reissasin työssäni ennen lapsia), kertoi sukulaisille esikoisemme olevan kehitysvammainen (mitä esikoisemme ei ole) jne.
Mies saa toki olla esteettä tekemisissä äitinsä kanssa samoin kuin lapset. Tämä äitienpäiväjuttu oli vain vähän isku kasvoille mieheltäni.
ap
ilman että minä joudun olemaan mukana on erittäin jees.
Tietysti on selvää, etteivät mun päiväkoti-ikäiset lapseni pysty muistamaan mua äitienpäivänä, ellei heidän isänsä siinä auta. Mutta olen mieluummin ilman sitä muistamista ja vaikka itse kerron lapsille että nyt on äitienpäivä ja haluan siksi heiltä ekstrahalauksia. Pääasia etten joudu itse menemään anoppilaan. Jokainen kerta kun mies käy siellä yksin on yksi kerta jolloin minä en joudu mukaan - lahja siis itsessään.
jos näitä sisaruspuolia olisi. Kyllähän mieheni entinen silloin kuuluisi elämäämme lastensa kautta. Tähän nykytilanteeseen en oikein osannut varautua, kun niitä yhteisiä lapsia ei tosiaan miehelläni ja hänen eksällään ole.
ap
Sittenkö olisi ok jankuttaa kauniista morsiamesta ja mennä ravintolaan jossa avioituivat joskus sata vuotta sitten? Tai yleensäkin puhua sun kuullen jatkuvasti eksästä kuten itse asian ilmaisit? Sä olet yhtä sekaisin kuin anoppisi.
Ymmärtäisin sen, että anoppi olisi niin kiintynyt mieheni eksään ja puhuisi hänestä. Se sävy tietysti häiritsisi silloinkin, mutta ehkä silloin voisin purra hammasta hiljaa. Jos miehen (kuvitteelliset) lapset edellisestä liitosta olisivat paikalla häämuisteluissa, koen, että minulla ei olisi oikeutta puuttua näihin puheisiin.
ap
jos näitä sisaruspuolia olisi. Kyllähän mieheni entinen silloin kuuluisi elämäämme lastensa kautta. Tähän nykytilanteeseen en oikein osannut varautua, kun niitä yhteisiä lapsia ei tosiaan miehelläni ja hänen eksällään ole.
ap
Sittenkö olisi ok jankuttaa kauniista morsiamesta ja mennä ravintolaan jossa avioituivat joskus sata vuotta sitten? Tai yleensäkin puhua sun kuullen jatkuvasti eksästä kuten itse asian ilmaisit? Sä olet yhtä sekaisin kuin anoppisi.
Ymmärtäisin sen, että anoppi olisi niin kiintynyt mieheni eksään ja puhuisi hänestä. Se sävy tietysti häiritsisi silloinkin, mutta ehkä silloin voisin purra hammasta hiljaa. Jos miehen (kuvitteelliset) lapset edellisestä liitosta olisivat paikalla häämuisteluissa, koen, että minulla ei olisi oikeutta puuttua näihin puheisiin.
ap
Miksi pitäisi purra hammasta hiljaa? Häät olivat ja menivät kuten koko avioliittokin, olipa niitä lapsia tai ei. Kiintymys on ihan samalla tasolla miehen ex-vaimoon, olipa lapsia tai ei. Ei sitä höpötystä tarvitse todellakaan kuunnella. Tahditonta se on joka tapauksessa.
Sun anoppisi on ihan yksiselitteisesti hullu. Eikö miehesi kommentoi sulle mitään? Esimerkiksi sen koiran yliajosta?
Anna miehen viedä äitinsä syömään ( ja ottakoon sen 3-vuotiaan mukaan) Sinä ja maha lepäätte sohvalla ja nautit hiljaisuudesta ja rauhasta
Törppö anoppi, mutta sellaisia nyt vaan on. Et pysty anoppiasi muuttamaan, opettele löytämään asioista valoisia vaihtoehtoja