Koira tekee kai kuolemaa :(
Mä en tajua mikä sillä on, se oli aamulla ja päivällä vielä ihan kunnossa. Eläinlääkärille on soitettu, mutta siellä oli ruuhkaa ja se soittaa mulle takas puolen tunnin sisään.
Madotin koirani pari tuntia sitten matolääkkeellä jolla olen sen aina madottanut. Se nukkui sohvalla ja pissasi siihen, siis makuuasennossa. Nyt sen jalat ei kanna kunnolla ja kuulo tuntuu menneen. Limakalvot on terveenoloiset ja silmät kirkkaat, mutta koira tärisee ja on poissaolevan oloinen. Tunnustelin koiran kokonaan eikä se vinkunut tai aristanut mitään paikkaa.
Mutta se katsoo mua niinkun se pyytäisi apua. Pitäkää mua outona, mutta toi koira on mulle kaikki enkä tiedä mitä teen jos sen joudun lopettamaan.
Kommentit (39)
Kauheaa :( Olisko joku halvaus? Toivonmukaan eläinlääkäri tavoittaa pian sinut...!
Märkäruoka kelpasi, nappuloita ei syönyt. Joi.
Oon ihan hajalla :(
Anna siirappia suuhun, jos pieni koira 1 tl jos iso 1 rkl, sormellasi sen sinne ikenien väliin levität.
Voi olla toki epilepsiakohtauskin.
Tosin luulisi, että limakalvot sen takia turvonneet...mutta ehkä oireilee noin? Voi toista, toivottavasti paranee!
En odottaisi mitään soittoa. Itse asumme P-Uudellamaalla ja täällä on ihan kunnan ell ja sitten tietty noita yksityisiä pk-seudulla kuten Aisti Vantaalla. Missä asutte?
T: eräs koiranomistaja
Googletin epilepsiakohtauksen ja oireet osuis kyllä siihen.
Meillä oli koiralla korvatulehdus ja se ilmeni tasapainohäiriöinä ja sekavana käytöksenä.
Meni ihan yllättän huonoon kuntoon ja eläinlääkärissä
todettiin paha tulehdus molemmissa korvissa. Mitään oireita
ei ollut ennen "kohtausta" ja olimme ihan varmoja, että koira tekee kuolemaa. Olo parani lähes heti antibioottikuurin saatuaan .
hämärää. Myös meidän koirilla on vuosien kuluessa ollut silloin tällöin hätätilanteita. Ei olisi tullut mieleenkään tulla nettiin raportoimaan ja arvelemaan, että tuossa toi varmaan kuolee pian ja tässäpä odottelen ell:n soittoa. Me ollaan pakattu se koira autoon vähän helvetin vikkelästi ja lähdetty ajamaan päivystävälle lääärille/sille jolta ollaan aika saatu.
sekarotuinen pieni pelastustapaus joka on kaks kertaa saanut samanlaisen kohtauksen, toisella kerralla oksensi myös.
Päivystyksessä ei tehneet muuta kun ottivat verikokeen ja antoivat rauhottavaa ja kipulääkettä.
Verikokeissa ei ollut poikkeavuuksia.
Kohtauksista on aikaa jotain 4vuotta, eikä oo sen koomin tullu uusia.
Toivottavasti teilläkin näin.
Mutta noilla oireilla olisin itse kiikuttanut koiran samantien eläinlääkäripäivystykseen. Allergiset reaktiot matolääkkeille eivät ole tavattoman harvinaisia ja voivat viedä tosiaan hengenkin jos alkaa hengitystiet turvota tukkoon.
Mutta koira on ilmeisesti onneksi edelleen hengissä ja ok. E ole välttämättä epilepsia tai mitään toistuvaa mutta kyllä kannattaa eläinlääkärille käydä.
Nyt se koira HETI sinne eläinlääkäriin!!! Ei tuollaisissa hätätapauksissa tarvitse varata aikaa! Nyt voi olla kyse elämästä ja kuolemasta! Heti koira hellästi syliin ja lääkärille!!
Pääsette varmasti jonon ohi!
koira on kipeä. En ymmärrä miksi oletat sen olevan kuolemassa.
Koirat tärisevät monesta syystä, sinun koirasi varmaankin kivun vuoksi. Tosi kipeänä koira ei jaksa reagoida puheeseen tai normaaleihin ääniin, eikä se tarkoita että kuulo olisi mennyt. Ja jos takapää ei toimi, niin silloin koira laskee alleen.
Lääkärin arviotahan rekkusi tarvitsee pikaisesti, mutta älä nyt koiran menehtymistä mieti.
Yhtenä äkillisen koiran voinnin romahtamisen syynä on myös mahdollisuus rotanmyrkyn syömisestä. Tässäkin tilanteessa pikainen eläinlääkärin apu on paras apu.
Nyt se koira HETI sinne eläinlääkäriin!!! Ei tuollaisissa hätätapauksissa tarvitse varata aikaa! Nyt voi olla kyse elämästä ja kuolemasta! Heti koira hellästi syliin ja lääkärille!!
Pääsette varmasti jonon ohi!
Päivystävä eläinlääkäri monessa paikassa kiertää usean kunnan alueella hoitamassa tuotantoeläimiä. Silloin todella järjetöntä on lähteä stressaamaan sairasta eläintä kuljettamalla sitä vastaanotolle, kun eläinläääkäri voi olla 80 km päässä hoitamassa toista eläintä.
Mitäs jos jatkossa antaisit syyllistäviä neuvoja vain sellaisissa asioissa, jotka itse hallitset? ;)
etelässä järkyttävän hyvä Apex
Vantaan kaup eläinlääkärille en vie enää koskaan: antoi turhaan tappotuomion. Onneksi, onneksi haettiin toinen mielipide. Vantaalla olis lopettanu koiran heti.
Koiran kunto on kohentunut, se on normaali itsensä, erittäin väsynyt vain.
Ell oli sitä mieltä, että jos koiran kunto ei romahda uudestaan, riittää että mennään huomenna käymään. Sormet ristissä, muuten voi olla, että joudun lähtemään 100 km päähän ja jos koira romahtaa, se olisi sillekin hirveää.
Kyllä mä pelästyin ja oon itkeny naamani ihan turvoksiin :(
- ap
Meillä meni vanha 14v koira just noin. Oli päivällä ihan normaali, myöhään illalla meni ihan veltoksi, poissaolevaksi ja tärisi. Oli kylläkin kuuma kesä, vietiin viileään suihkuun ym. Aamulla eläinlääkäriin, eikä muita vaihtoetoja annettu kuin piikki. Koiralla oli kovat kivut ja yksinkertaisesti vanhuus sen vei, onneksi teidän tapauksessa ei tästä kyse. Vie ihmeessä eläinlääkäriin ja verikokeisiin, ei oo kivaa kun koiralla on kipuja! Toivottavasti ei mitään vakavaa, tiedän miten inhottavaa on olla huolissaan!!
Meillä meni vanha 14v koira just noin. Oli päivällä ihan normaali, myöhään illalla meni ihan veltoksi, poissaolevaksi ja tärisi. Oli kylläkin kuuma kesä, vietiin viileään suihkuun ym. Aamulla eläinlääkäriin, eikä muita vaihtoetoja annettu kuin piikki. Koiralla oli kovat kivut ja yksinkertaisesti vanhuus sen vei, onneksi teidän tapauksessa ei tästä kyse. Vie ihmeessä eläinlääkäriin ja verikokeisiin, ei oo kivaa kun koiralla on kipuja! Toivottavasti ei mitään vakavaa, tiedän miten inhottavaa on olla huolissaan!!
Kyllä sitä sun koiraa kalvoi joku muu konkreettisempi juttu.
15-vuotias koira oli aikoinaan melkoisen loppu. Olin sitä seuraavana päivänä viemässä piikille, ei täällä maalla yhtäkkiä mihinkään päivystykseen viedä. Koira kuitenkin kuoli illan aikana syliini. Itkin silmät päästäni monta päivää.
Ajattelin kuitenkin että ehkä sillä oli edes turvallinen olo omistajan sylissä :'(
Toivottavasti saat koirallesi apua!
Onko hän miten vanha?