Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloudellinen riippumattomuus saavutettu

Vierailija
26.05.2026 |

Näinkin voi elämä mennä: olen saavuttanut taloudellisen riipumattomuuden alle 50-vuotiaana.

Olen 47-vuotias kauppatieteiden maisteri. Olen työskennellyt taloushallinnon tehtävissä, uran viimeiset 10 vuotta johtajana. Irtisanouduin viimeisestä, vakinaisesta työsuhteestani kaksi vuotta sitten. Sen jälkeen olen harrastanut kaikenlaista, opiskellut itseäni kiinnostavia asioita ja matkustellut. Elämä on ollut ihanaa, ja tulevaisuus on mahdollisuuksia täynnä.

Minulla on sijoitusvarallisuutta hiukan alle 600 000 euroa, ja lisäksi puolisoni kanssa yhteinen, velaton omistuskolmio Helsingissä. Eläkekertymäni on nyt 1900 e/kk. Lisäksi olen syksyllä menossa puolentoista vuoden "keikalle" 10 900 euron kuukausipalkalla. Minut kutsuttiin tehtävään, sillä osaamiseni oli tunnistettu, ja minut haluttiin tehtävään. Firma kiinnosti minua, ja työsuhteen ehdot olivat mielestäni hyvät.

En olisi vastavalmistuneena uskonut, että elämässäni kävisi näin. Töitä ei ole pakko tehfä eläkeikään asti, vaan voin tehdä mitä haluan ja nauttia elämästä. Näinkin voi olla. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat. Tänne voit heittää tän kuun vuokran, kohta erääntyy jo seuraavakin. Ei ole töitä mulle tarjolla, edes vähän sun palkaas halvemmalla...

Vierailija
2/3 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekin kelpaisi. Kaikki hinnat nousee, ja tarjolla vain pätkää huonoilla ehdoilla. Mitenköhän ap on saanut noin paljon kokoon, perinnölläkö? Ei ASuomessa kukaan riksstu palkkatyöllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta. Olisin kiinostunut mitä viisauksia tiedät sijoittamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä