Kuvittele tilanne, että rakastut toiseen
niin syvästi, että haluat eron ja perustaa perheen tämän uuden ihmisen kanssa. Kenelle kerrot asiasta ensimmäisenä? (jos tätä uutta ihmistä ei lasketa) Entä toisena?
Kommentit (18)
Olen päättänyt luvannut olla mieheni kanssa yhdessä myötä-ja vastoinkäymisissä ainakin niin kauan kun lapset ovat aikuisia ja se päätös pitää.
Mulle avioliitto on tabu, enkä mennyt naimisiin erotakseni. Rakastan miestäni eikä muut miehet todellakaan kiinnosta.
Mut jos nyt olis ihan pakko tilanne, niin vatvoisin asiaa parhaimman ystäväni kanssa pitkät tovit niin että hän saisi minuun taas järkeä.
Ja kuitenkin joka toinen avioliitto Suomessa päätyy avioeroon. Uskon kyllä, että elätte onnellisessa avioliitossa, ja ajattelette sen olevan ikuista, mutta voihan olla myös niin päin, että miehenne löytää toisen.
t. onnellisessa avioliitossa itsekin, mutta elämää nähnyt
Ikävä kyllä minulla ei ole sellaisia ystäviä, joille voisin kertoa tällaisista asioista ennen kuin kertoisin niistä perheelleni.
ystävälleni sen jälkeen miehelleni(nykyinen ex).Ja en olisi voinut kuvitellakkaan,että rakastuisin toiseen , mutta niin kävi.kaikki on mahdollista elämässä.
Sitten todennäköisesti serkulleni. He eivät tuomitsisi. Heidän kanssaan pohtisin tilannetta. Jos edelleen sen jälkeen haluaisin eron, niin sitten kertoisin tietenkin miehelle.
Ja kuitenkin joka toinen avioliitto Suomessa päätyy avioeroon. Uskon kyllä, että elätte onnellisessa avioliitossa, ja ajattelette sen olevan ikuista, mutta voihan olla myös niin päin, että miehenne löytää toisen.
t. onnellisessa avioliitossa itsekin, mutta elämää nähnyt
On sitä elämää nähnyt kuules itse kukin :) Sen takia siitä osaakin ottaa vastuun.
Tabu = niin vaiettu ja vaikea asia että sitä ei voi ottaa puheeksi Ääliö.
tarkoita vaikeaa asiaa, vaan pyhää asiaa. Niin pyhää, ettei sitä sovi mainita.
Noin minäkin ajattelin vielä 5 vuotta sitten. Elämä on monimutkaisempaa kuin kolmivitosena luulee.
mutta mun vaihtoehdot ovat tässä; lapseni, ystäväni, äitini, työkaverini tai mieheni, joku näistä kuulisi ekana, tokana jne.
vaikka rakastan. Mulla on hyvä perhe ja mies jota myöskin rakastan.
Tää toinen kulkee mun sydämmessä, jos meidän on tarkoitus joskus olla yhdessä se hetki tulee itsestään ilman, että itse täytyy rikkoa sitä mikä nyt on, jota kaipaisin hänen kanssaan...
En koskaan halua laittaa omaa miestäni siihen tilanteeseen missä oma veljeni joutui olemaan ja joutuu edelleenkin olemaan. Ottakaa vastuu teoistanne ja ymmärtäkää mitä tekonne vaikuttavat muihin ihmisiin.
Ennen eroa pitää tehdä asiat selväksi ex-puolison kanssa, pitää käydä perheterapiassa ja antaa toiselle mahdollisuus päästä myös ehjin nahoin liitosta pois. Sen jälkeen vasta voi miettiä uusia perheitä.
t. Elämää ja verta nähnyt
kenellekään vaan lopettaisin tuollaiset ajatukset. Rakastuminen on valinta ja mulla on jo perhe.