Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän lapsettomissa häissä yksi tuttu toi viisi lastaan, vaikka

Vierailija
14.05.2012 |

ei ollut kutsuttuna. Nimikoituija paikkoja (paikkoja yleensäkään) ei ollut lapsille. Kävi sitten niin, että he söivät eteisessä lasten kanssa, kun ei ollut paikkoja.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin perustellaan, että pakko kutsua 200 vierasta, kun on niin paljon sukulaisia. Mutta sitten taas perustellaan, ettei ne mitkään sukujuhlat oo, vaan bileet kavereille....

Vierailija
2/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka vaikeaa on saada viisi lasta hoitoon?

Yleensä siihen tarvitaan ainakin kolme eri hoitopaikkaa.

Jos meidän lapsia ei kutsuta, me vanhemmatkaan emme osallistu. Se ei ole lapsellista kiukuttelua kutsujan loukkaavaa typeryyttä kohtaan - okei, on se sitäkin - vaan ennemminkin käytännön kysymys. Ei vain onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häihin kutsuttiin vain aikuiset. Syyt:

- Tilaan ei olisi mahtunut kaikkien lapset, siispä kenenkään lapsia ei kutsuttu (poikkeuksena oli pienet vauvat, joita äidit vielä imettivät ja tämä ilmoitettiin kutsutuille hyvissä ajoin etukäteen, kukaan ei jäänyt häistä sen vuoksi pois)

- Paikka sijaitsi korkean mäen päällä, ei siis mikään turvallinen paikka

- Sisällä oli jyrkät portaat alas, eikä minkäänlaista porttia edessä

- Halusimme, että kaikki läheisemme pääsevät viettämään mukavaa ja rentoa juhlapäivää aikuisten kesken, juominen aloitettiin vasta illalla 19 jälkeen, kun mummat ja vaarit olivat lähteneet.

Oli oikein onnistuneet juhlat, eikä kyseessä ollut minkäänsortin lapsiviha tai tyylikkyyden haku.

könytä sinne korkean mäen päälle ja takaisin :D

Vierailija
4/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan taatusti hoitajan saa, kun laittaaa euroja pöytään, eli tilaa hoitajan esim. MLL:n kautta.

On aika tyhmää kuvitela että olisi "hyvä syy" kutsua viisi lasta häihin perusteena se ettei viittä lasta ole helppo saada hoitoon.

Jokainen normaaliälyllä varustettu ihminen tietää, että mitä enemmän lapsia, sitä enemmän se vaikuttaa moneen asiaan. Esim. 5 lapsen kanssa ei mahdu niin pieneen asuntoon mitä 2 lapsen kanssa, 5 lasta+vanhemmat ei matkusta tavallisella autolla vert. 4 hlö:n perhe, hotelleissa ja muissa yleensä saa lapsialennuksen vain 2:lle lapselle, ei viidelle, ja yleensä yhteen huoneeseen ei mahdu majoittumaan 7 vaan pitää olla kaksi huonetta jne.

Ihan samaan tapaan 2 lasta on helmpompi saada hoitoon mitä 5 lasta. On arvovalinta kuinka monta lasta tekee, jos tekee 5 niin ei kannata muita kehoittaa miettimään kuinka vaikea ne on saada hoitoon tmv. koska ketään ei kiinnosta :)

Vierailija
5/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis ei ole provo.

Vierailija
6/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos kutsukirjeessä lukee vain miehen ja mun nimet, otan lapset mukaani. Lapset nimittäin kuuluvat perheeseeni, ja oletan kutsujan jättäneen heidän nimensä pois ehkä vain tietämättömyyttään. En usko, että kukaan tahallisesti haluaisi loukata minua niin syvästi, että kutsuu vain puolet perheestäni.

Vierailija
7/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos kutsukirjeessä lukee vain miehen ja mun nimet, otan lapset mukaani. Lapset nimittäin kuuluvat perheeseeni, ja oletan kutsujan jättäneen heidän nimensä pois ehkä vain tietämättömyyttään. En usko, että kukaan tahallisesti haluaisi loukata minua niin syvästi, että kutsuu vain puolet perheestäni.

kutsussa luki, että juhlimme vain aikuisten kesken. Ei voinut jäädä epäselväksi.

Vierailija
8/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut kutsuttuna. Nimikoituija paikkoja (paikkoja yleensäkään) ei ollut lapsille. Kävi sitten niin, että he söivät eteisessä lasten kanssa, kun ei ollut paikkoja.

Vierailija
9/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koko perhe kutsutaan, niin siinä lukee perheineen tms. Onko nyt niin kauhean vaikeaa hallita etiketti?

Vierailija
10/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
11/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuri toi kahdeksan hurttaa

Vierailija
12/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hääpari saa tosiaan ihan itse päättää, keitä kutsuu häihinsä.

Tietysti kutsun yhteydessä on kohteliasta tarkentaa, jos lapset eivät ole tervetulleita - mutta, ihan aikuisten oikeesti, aina he eivät ole. Buuhuu, kyllä varmasti tulee muruille traumoja.

Vierailija
13/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei otettu viittä lastamme häihin kun kutsussa oli vain vanhempien nimet eikä mainintaa lapsista. Hääpari ihmetteli sitten missä lapset ovat ja istuttiin kahdestaan miehen kanssa isossa pöydässä joka katettu seitsemälle..

Vierailija
14/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei otettu viittä lastamme häihin kun kutsussa oli vain vanhempien nimet eikä mainintaa lapsista. Hääpari ihmetteli sitten missä lapset ovat ja istuttiin kahdestaan miehen kanssa isossa pöydässä joka katettu seitsemälle..

Eikä hääpari pyytänyt ilmoittamaan etukäteen kuka tulee. Melkein aina tämä on käytäntönä, ihan jo ruokatilausten suhteen. Epäilen, että näin ei olisi ollut.

Vierailija
15/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli todella nolo tilanne, kaaso yritti etsiä jostain jotain tuoleja, mutta pitkiin pöytiin ei mahtunut koko perhe vierekkän kun oli paikat etukäteen nimikoitu.

Vierailija
16/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kai pari oletti kutsuneensa koko perheen ja että koko perhe olisi tulossa. Me taas oletettiin että kyseessä on "aikuisten häät" kun ei mainintaa

lapsista, ei "perheineen" tms.

Vierailija
17/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsussa luki, että juhlimme vain aikuisten kesken. Ei voinut jäädä epäselväksi.

Niin mä tuon ainakin tulkitsen. Että on järjestetty lapsiparkki

Vierailija
18/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juhlissa on lapsiparkki!!! Kuinka yksinkertainen sä oikein olet?

Vierailija
19/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on siis sellaiset rymyryyppyhäät, että lapsia ei voida kutsua tai lapset laitetaan omaan karsinaansa siksi aikaa kun vanhemmat juhlii. Että häät ovat sellainen juhla, jonne lapsia ei voida kutsua, ja joissa lapet eivät voi juhlia, ei suinkaan siksi,e ttä heistä lähtee meteliä ja syövät epäsiististi vaan siksi, että aikuiset voisivat juhlia ihan kunnolla, ilman rasitteita.

Vierailija
20/55 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat ite päättää, ettei lapsia häihin kutsuta. Kai he ite saa päättää? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän