Huvitti eilisessa Super-Marjossa, se että ei ymmärrä
miten jotkut äidit vaan itsuvat jäähallissa kahvilla ja juttelevat keskenään. Kaikilla on kuulemma jotain töitä joita voi tehdä läppärillä hallilla. Ei minun töitä voi tehdä jäähallilla eikä mulla kotona ole kannettavalle muuta käyttöä kuin laskunmaksut
Kommentit (35)
Ei mulle makseta siitä että teen päivän lisäksi illalla töitä, totta hemmetissä vietän vapaa-aikaa silloin kun sitä on!
itse sosiaalisesti ihan "käsi". Ja sen vuoksi mieluummin naputtelee nokka pystyssä yksikseen kuin solmii kontakteja muihin äiteihin.
Sitä samaa se opettaa lapsilleen, koska niiden kaikki vapaa-aika pitää ohjelmoida täyteen ohjattuja harrastuksia, tai jotain pianoharjoituksia, ettei VAAN lapset leiki ikäistensä lasten kanssa. Panee epäilemään, ettei heillä ystäviä kamalasti olekaan, kun sellaisia sosiaalisia taitoja ei äiti näytä arvostavan yhtään.
Se on oikeasti kuulkaa karhunpalvelus lapsille.
Hennan "haluan luonnolliset ja huomiota herättävät silikonit" ;-)
Aika yksonkertaisiahan nuo on kaikki ja lapsia käy sääliksi, mutta pahinta on, että ovat suostuneet vielä tohon telkkariohjelmaan. Ihan sama, miten paljon on käsikirjoitettua tai leikattua, oma moka, jos suostuu moiseen formaattiin. Lapset tulevat joskus vielä häpeämään silmät päästään. Jos nyt kasvavat yhtään vanhempiaan järkevimmiksi.
Yleensä yrittäjät on miehiä joten niitä ei arvostella niin kärkkäästi. Käsittääkseni Marjo hankkii niitä Lamujen tanssikeikkoja - se kai on sen työtä. Mieheni on yrittäjä ja hän kyllä tekee töitä milloin missäkin - ei ehkä aina tietoisesti, mutta kun kännykällä voi vastata sähköpostiin ja sopia tapaamisia, niin niitä voi tehdä viikonloppunakin ja illalla. Itse asiassa on pakko että raha liikkuu ja pyörii..
Kerran ollessamme kylpylässä käymässä, niin naapuripöydässä ravintolassa eräs mies puhui koko ruokailun ajan kännykkään ja sopi jotain kaivinkonehommaa. Lapsia ympärillä 2 ja raskaana oleva vaimo..
mikä Marjon KOULUTUS on? Tuon ohjelman perusteella en ainakaan työnantajana häntä palkkaisi, luulen että sopeutuminen normaaliin työelämään ja työyhteisöön voisi tehdä tiukkaa. Ja jos tarkoitus oli hakea Lamourettesille mainosta, ei se ainakaan hyvää ole ollut.....
Taisivat kuitata kivat rahat siitä että suostuivat kyseistä pellesarjaa tekemään ja puhumaan lehdissä. Nyt vain odottelemme Supermarjo - oheistuotteita: T-paitaa, mukia, avaimenperää ja silkkihuivia. Ja kohtahan se Marjo varmaankin hakee ehdokkaaksi jossain vaaleissa.
Totta, lapsiraukat. On kiva että on harrastuksia, kyllä meilläkin harrastetaan aktiivisesti, mutta pitääkö joka asiassa kilpailla? Ja opettaa lapset heti pienestä pitäen siihen että te nyt vaan olette liian hyviä tavispulliaisten lasten kanssa samalle liikuntatunnille.
Henna ja Sofia ovat kaikessa yksinkertaisuudessaan kyllä niin huvittavia että jos ei muuten, heidän takiaan sarjaa saattaa katsoakin.
Marjon ei kylläkään kannattaisi ottaa solariumia enää ollenkaan, iho on jo sillä pilattu ja jos kerran on kasvainkin ollut, hullua lähteä riskeeraamaan terveyttään. Hänen ihotyyppinsä (tai Arinkaan) ei sovellu aurinkoon.
Yleensä yrittäjät on miehiä joten niitä ei arvostella niin kärkkäästi. Käsittääkseni Marjo hankkii niitä Lamujen tanssikeikkoja - se kai on sen työtä. Mieheni on yrittäjä ja hän kyllä tekee töitä milloin missäkin - ei ehkä aina tietoisesti, mutta kun kännykällä voi vastata sähköpostiin ja sopia tapaamisia, niin niitä voi tehdä viikonloppunakin ja illalla. Itse asiassa on pakko että raha liikkuu ja pyörii..
Kerran ollessamme kylpylässä käymässä, niin naapuripöydässä ravintolassa eräs mies puhui koko ruokailun ajan kännykkään ja sopi jotain kaivinkonehommaa. Lapsia ympärillä 2 ja raskaana oleva vaimo..
mutta käsittääkseni ketjun aiheena oli Marjon tapa arvostella niitä jotka eivät joka hetkeä täytä työnteolla. Ei siis ymmärrä sitä että joku on saattanut tehdä vaikka yövuoron leikkaussalissa ja istuu siksi kahvikuppi kädessä hallilla.
Paljonkohan niitä Lamujenkaan keikkoja on. Melko surkeaa palkkaa niille ainakin maksaa.
Tuttavapiirissäni on useita yrittäjiä, monet vielä yksinhuoltajia, enkä ole kenenkään kuullut päästelevän suustaan tuollaisia sammakoita. Ihminen joka oikeasti tekee paljon töitä, ei ehdi vakuutella sitä ympäriinsä eikä arvostella muita siitä että nämä nyt sattuvat näyttämään vähemmän tehokkailta.
Itse työskentelen raskaassa ihmissuhdetyössä. Lapsellani on yhtenä arki-iltapäivänä harrastus, jonne menemme suoraan töistä ja päiväkodista.
Mikä onni ja autuus istua pukuhuoneessa, laittaa silmät kiinni ja nauttia omasta olosta. Olla hiljaa ja puhumatta.
Pahoin pelkään, että tämä Marjon perhe joutuu tulevaisuudessa karvaasti niittämään sitä, mitä nyt kylvää.
Itse työskentelen raskaassa ihmissuhdetyössä. Lapsellani on yhtenä arki-iltapäivänä harrastus, jonne menemme suoraan töistä ja päiväkodista.
Mikä onni ja autuus istua pukuhuoneessa, laittaa silmät kiinni ja nauttia omasta olosta. Olla hiljaa ja puhumatta.
Pahoin pelkään, että tämä Marjon perhe joutuu tulevaisuudessa karvaasti niittämään sitä, mitä nyt kylvää.
Vähän erilaista työtä kuin pikkusievä tietokoneen naputtelu tyhjänpäiväisen työn ympärillä. Liekö superäiti koskaan muuta tehnytkään, tietäisi kyllä miten arvokas se vapaahetki voi olla.
Lapset taitavat valitettavasti oppia järjettömän tehokkuusajattelun jossa elämä on pelkkä marathon.
Sairastahan tuollainen kilogramman ja minuutin tarkka kyttääminen on. Seuraavaksi Marjo kai ihmettelee kuinka jotkut äidit lihovat raskausaikana enemmän kuin 8 kg, laiskoja lössöjä ovat.
Ei minunkaan töitäni voi tehdä jossain hallilla, vaan ihan työpaikalla ne on tehtävä. Meillä ei ole etätyö mahdollisuutta. Kotitöitä taas on aika vaikea tehdä läppärillä, esim. siivous kävisi melko hankalaksi.
vauvapalstailu...
silti täällä... törkeää! tästäkö sulle maksetaan?
Ja samaan muottiin kasvattavat lapsiaan...
Huvittavaa oli myös se jakso jossa kerrottiin että perheen isä menee tyttöjen päiväkotiin pitämään tytöille liikuntatuntia kun päiväkodin liikuntatunti ei riitä... Voi tsiisus. Olisiko kiva lastenkin välillä saada liikkua ja touhuta niiden omanikäistenkin kanssa!!?
Ja tuosta jäähallitouhusta.. Mikä sen ihanampaa kun lapsilla treenit ja äidin ja isät voi hetken vetää henkeä ja juoda mukavassa seurassa kupin kahvia.
mut ihan oikeestiko ne juoksi siellä lenkillä yli 5km lenkin, aika kovakuntoisia muksuja, näin siis sen kohan jossa se Marjo näytti, että vielä 5km jäljellä
Oliko siinä kyse ihan _töiden_ tekemisestä? Mielestäni Marjo selitti, että ylipäätään tekee jotain muuta kuin istuu apaattisena. Siellä hallissa kun saa olla kymmenenkin tuntia viikossa...
läppärillä töitä vaikka jäähallilla jos tekisin sellaista työtä mihin ei liity salassapitovelvollisuutta.
Jäähallilla (tai muulla harrastuspaikalla) on vaikea löytää riittävän suojaisaa paikkaa.
mutta kyllä tekisi joku pieni henkisen kasvun opas sekä jooga tms hyvää tuolla ihmiselle. Ihan menneen talven lumia tuollainen ylisuorittaminen; tyhmentääkin ihmistä.. Viisas osaa hiljentyä, laiskotella, rentoutua toisten ihmisten kanssa, tyhmä paahtaa koko ajan. Tulee mieleen että mikähän neuroosi hänellä on kun ei pysty pysähtymään ja hiljentymään, mitä niin pelottavaa on sisimmässä että sitä pitää koko ajan juosta karkuun ja uhrata lastensakin elämä siinä samalla...? Ei ole tervettä puuhaa... ja kaikki uhrataan vielä jonkun dingeldongel-puuhan edestä; vai mitä hienoa ja kestävää heidän touhussaan on? Eikös se ole jotain tanssihetkutusta ja muuta hilipatihommaa koko juttu- eli sisältöäkään ei pahemmin tuolle suoritukselle ole? Taitaisi vaipua syvälle masennukseen rouva jos olisi pakko pysähtyä?
tuo koko ohjelma ole käsikirjoitettua paskaa se olis muuten SUPERMARJO jossei se provoilis läpi ohjelman ja kyykyttäs muita mammoja.
on tainnut kusi nousta päähän Marjolla. Kun aikoinani itse jäähallilla kotiäitinä istuin niin mukana oli myös vauva/taapero. Jos ne kahvit ehdin juoda niin taatusti niistä nautin. Ja tosiaankaan ei sen kahdeksan tunnin työpäivän jälkeen tai viikonloppuna tee mieli alkaa leikkimään työntekoa jossain hallilla tai konservatoriolla ihan vaan siksi että kaipaisin Marjon kaltaiselta superäidiltä "päähäntaputuksia", varsinkin kun nykyään yksinhuoltajana kaiken myös yksin hoidan. (Missäs välissä se Marjo sitä vauvaa ehtii itse hoitamaan kun pitää koko ajan touhottaa kameralle että kiire on ja kello käy ja tehokas oon?) On tainnut Marjolla jäädä jokin elämän osa-alue vähän kehittymättä. Liekö sitten isi toivonut poikaa ja tyttö tuli, nyt on pakko vakuuttaa koko kansa siitä että kyllä hän ihan varmasti on tarpeeksi hyvä ellei täydellinen. Ja ainakin lapset on täydellisiä, pokaalia pokaalin perään. Onneksi meillä harrastetaan lasten omaan motivaatioon pohjautuen ja kilpailemaan ei tarvitsekaan alkaa. Todella, todella pohjanoteeraus tuo hänen kommenttinsa. Ei sitten tajua että monet tekevät täyttä työviikkoa jossain muualla kuin kotisohvalla lamutytttöjä filmaten. Ja miksi kotiäiti ei saisi vaan nauttia kahvistaan? Ei kaikilla edes ole juoksutettavia apulaisia kuten Marjolla ja monen mieskin on ihan kunnon töissä, saati että isoäiti ehtisi joka käänteessä avustamaan.