Paljonko sokeripalassa on sokeria?
Nyt tarvisi apua kun olen aloittanut karppauksen. Eli paljonko yhdessä sokeripalassa on sokeria? Siis monenko sokeripalan verran?
Suur kiitos jo etukäteen.
Kommentit (28)
Muistaakseni lähellä 100%. Eli varovasti niiden sokeripalojen kanssa!
Mutta montaako sokeripalaa vastaa yksi??
Mutta montaako sokeripalaa vastaa yksi??
2,6g, joka taas on noin 10 kaloria. Yksi sokeripala vastaa yhtä sokerinpalaa.
montako sokerinkidettä on sokerinpalassa??
Murskaa se pala ja ala laskemaan, sillähän se selviää.
Murskaa se pala ja ala laskemaan, sillähän se selviää.
ku jos jollai lihanuijalla vetää nii vaarana on se et ne vaa lisääntyy ja tulos vääristyy;)
olen laskenut ne. 280kpl oli. Mutta olen laskenut vain yhdestä, siihenhän vaikuttaa tietty merkki ja kaikki että montako laittavat siihen. Kannattaa melkein soittaa sinne palatehtaaseen ja kysyä niiltä montako niitä siihen on laitettu.
tosi helpolta kuulostaa toi karppaus
Tuo 10 sokeripalaa yhdessä sokeripalassa on oikea suuruusluokka, jostain luin että 10-12. Eli kannattaa harkita mitä kahvikuppiinsa laittaa.
Entä jos sokeripalan katkaisee puoliksi niin onko siinä puolet sokeria?
Taas on kahvit väärässäkurkussa ja pitkin näppäimistiöä :) Kiitos vaan tästäkin ketjusta. Ja kun nauru pidentää ikää, niin taas tuli ainakin viikko lisää :D
...montako sokerin palaa yhdessä palassa on... Mistä näitä tulee :)
Oletko ajatellut, voisiko syy kahvin läikkymiseen olla väärässä otteessa kahvikupista? Toinen mahdollisuus on, että sokeria on kahvissa väärä määrä, jolloin kupissa olevan nesteen tiheys on normaalista poikkeava.
Eksyin tälle sivulle etsimään sokeripalan painoa (massaa) kun ruova väitti että 150 g ässämix pussissa on 150 palaa sokeria. Sanoin että sikäli kun tiedän niin pala painaa ainakin kaksi grammaa ja siten ässämiksien pitäisi olla yli 100 %:sesti sokeria, eli mielestäni ei ole mahdollista. Vastaukseksi tuli että "Miksi pitää alkaa väittämään kun et asiasta mitään tiedä? Lopeta tuo saivartelu!" Hävisin siis väittelyn niin kuin säälittävä lapanen.
Noin puolet, mutta uudenkuun aikaan tulos voi heitellä dramaattisesti. Esim. 70-luvulla eräs pohjanmaalainen nainen lihoi yhdessä yössä 18 kiloa nakerreltuaan sokeripaloja katsoessaan Rintamäkeläisiä.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 18:36"]
Eksyin tälle sivulle etsimään sokeripalan painoa (massaa) kun ruova väitti että 150 g ässämix pussissa on 150 palaa sokeria.
[/quote]
:D Ässä Mixissä on sokeria 58 g/100 g. Tällöin siinä 150 g:n pussissa on 87 grammaa sokeria. Yksi sokeripala painaa 2,6 grammaa = pussissa on noin 33,5 palan verran sokeria.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 16:11"]
olen laskenut ne. 280kpl oli. Mutta olen laskenut vain yhdestä, siihenhän vaikuttaa tietty merkki ja kaikki että montako laittavat siihen. Kannattaa melkein soittaa sinne palatehtaaseen ja kysyä niiltä montako niitä siihen on laitettu.
[/quote]
Soitin tehtaaseen, mutta heidän mukaansa sokeripalat ovat kuin lumihiutaleet: ei ole kahta samanlaista. Kiteiden määrä tosiaan vaihtelee eikä sitä voi selvittää muuten kuin laskemalla kiteet joka palasta ennen nauttimista.
Sokerinkulutukseni onkin vähentynyt dramaattisesti sillä en kertakaikkiaan ehdi laskea kovin monen palan kiteitä päivän aikana.
Vai onko jollakulla muuta tietoa?