Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat! Mitä tulonhankkimiskuluja laitatte?

Vierailija
02.05.2012 |

Työhuonevähennys, ammattikirjallisuus, internet-yhteys - mitäs muuta?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanlainen kuin tuolla joku aiemmin vastanneista, eli en laita mitään, sillä koskaan en saa summaa täyteen. Sun listaa voisin kommetoida seuraavasti:

Vähennän:

- nettikulut: ei tule riittävästi

- puhelinkuluista osan: en soita koskaan omalla puhelimella

- tietokoneen: laitoin ostaessani 2 vuotta sitten

- printterin: ei ole

- kirjallisuutta: en osta itse

- opekalenterin: en osta itse

- mappeja, kyniä yms.: en osta itse

- ulkoisia kovalevyjä: en osta itse

- videoita: en osta itse

- työhuonevähennys: ei riitä yksin

- koulutukset: en maksa itse

- aineen järjestöjen jäsenmaksut: n. 70e/vuosi, ei siis riitä

Ihan uteliaisuuttani kysyn missä opetat?

Vierailija
22/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin tietokoneen 3 vuotta sitten ja ihan kerralla sen laitoin (ja meni läpi). Muistaakseni ohjeena oli joko kerralla tai kolmelle vuodelle jaettuna.

Matkakulut ei muuten ole tulonhankkimiskuluja, tiedoksi vain tuolle yhdelle... :)

Juu tiedän, ettei ole tulonhankkimiskulu, mutta laitan siis senkin vain silloin, kun muutenkin ylittyy tuo 600 euron raja. Minä olen myös saanut tietokoneen kerralla maksuun, ei ole jaettu kolmelle vuodelle. Mitään kyniä, vihkoja tms. ei ole laittanut vaan tilannut niitä tarpeeksi koulun laskuun aina keväisin, kun tehdään materiaalitilaukset seuraavaksi vuodeksi.

Joku sanoi, että kouluun tulee lehtiä. Ei meidän kouluun ainakaan tilata mitään lehtiä, edes maakuntalehteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulumme on ns. hyvämaineisella alueella, jossa en saa mitään koulusta, koska koululla ei ole rahaa (kaikki rahathan jaetaan idän kouluihin PD-rahana). Pitää siis ostaa syksyllä itse 40 euron opettajakalenteri, ostan myös paljon alani kirjallisuutta, ostan oppilaille projektikurssiin kansiot, koska koululla ei ole varaa, tallennan telkkarista ohjelmia nuorille näytettäväksi, mutta koska koulun tietokoneella ei saa säilyttää videoita, niin joudun käyttämään niitä ulkoisilta kovalevyiltä tai joudun ostamaan videoita. Koulutuksissa käyn joskus omalla rahallakin ja hankin myös didaktista alan materiaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän