Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja helsinkiläisiltä, mitä uutta Helsinkiin tullut 2000 vuoden jälkeen?

Vierailija
02.05.2012 |

Nuorena Helsingissä asunut sukulainen on tulossa vierailulle, ja hän haluaisi nähdä ja käydä paikoissa, joita ei ollut vielä 80-90-luvuilla, osaisitteko antaa hyviä vinkkejä? Olen ajatellut ainakin Kampin keskusta, musiikkitaloa, ehkä myös Kalasatama/jätkäsaari alueena, vaikka eivät ole valmiita vielä... mitä muuta?! Olen itse asunut niin vähän aikaa Helsingissä, ettei oikein mitään tule mieleen, osaisiko joku auttaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ratikkalinja 9 on avattu.

Vaikea sanoa, kaupunkin kun on jatkuvassa muutoksessa. Ehkäpä kannattaa käväistä Lauttasaaressa ja Koivusaaressa metrotyömailla jos sellainne kaupunkikehitys kiinnostaa.

Vierailija
2/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niitä on uudistettu sisältä ja ulkoa, kävely keskustassakin on varmasti elämys. Makkaratalokin on varjo entisestään ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oooikein usko, että täällä on edes elossa ketään, joka osaisi omasta kokemuksesta kertoa muutoksista niin pitkän ajan takaa.

Vierailija
4/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin Herttoniemenranta ja se "uusi Herttoniemi" voi olla jännä nähdä, siinä ei varmaan 80-luvulla ollut juuri mitään. En tiedä, kun olen itse vasta 90-luvun puolivälissä tänne muuttanut, mutta ainakin ne kaikki talot ovat hyvinkin uusia, vuosituhannen vaihteen tuotantoa.

Samoin, jos on Vuosaari on aikanaan ollut tuttu paikka niin se kannattaa ehdottomasti tsekata. Se on ihan toinen paikka nykyään kuin esim. 80-luvulla.

Vierailija
5/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oooikein usko, että täällä on edes elossa ketään, joka osaisi omasta kokemuksesta kertoa muutoksista niin pitkän ajan takaa.

Jos kuitenkin keskitytään vuoden 2000 jälkeisiin muutoksiin ja unohdetaan esihistoria ;)

Kiitos tähän astisista vinkeistä, lisääkin saa antaa! Kohteet voi olla myös muualla kuin keskustassa, liikutaan varmaan autolla kun sukulainen aika huonojalkainen.

ap

Vierailija
6/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no 2000 vuodessa on muuttunut varmaan aika pitkälti kaikki

Tahallaan väärinymmärtäjien klaanin edustaja paikalla.

Tiesitkö, että 1980-luku voidaan oikeaoppisesti kirjoittaa myös tyylillä 80-luku? Mutta ilmeisesti väärinymmärtämisen mahdollisuus on kuitenkin suuri :D

Vierailija
7/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka Ruoholahti ja Arabianranta. Ruoholahti on muuttunut paljon noista päivistä. Arabianrannassa ei tainnut olla muuta kuin jättömaata tuohon aikaan...

Vierailija
8/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen oli vanha linja-autoasema niin siihen rakennettu Kampin keskus on todella suuri muutos. Citykäytävä on myös rempattu aivan erilaiseksi kuin oli joskus.

Muutenkin monet paikat on siistiytyneet sitten 90-luvun. Punavuori on porvarillistunut ja Kalliossakin porvarillistumista näkee. Käykää Iso-Roballa syömässä jäädytettyä jugurttia Kipossa, voitte samalla ihmetellä miltä Roba näyttää. Se on todella muuttunut siitä, mitä se oli 20 vuotta sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi