Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Karmein läheltä piti- tilanne lapsen kanssa

Vierailija
02.05.2012 |

Voin aloittaa:

Olin ulkoilemassa vauvan ja 4v lapseni kanssa. Isommalla aivan kamala uhma-tahtoikä menossa. Vauva nukkui rattaissa ja isompi polki pyörällä.

Tulimme alamäen kohdalle ja sanoin lapselle, että nousee pois pyörän kyydistä taluttamaan pyörää (näin tehnyt aina, mutta nyt kiukkuisena ja väsyyneenä ei suostunut tottelemaan) Lapsi jatkaa polkemistaan. Vauhti alkaa kiihtymään ja lapsi ei paniikissa saa enää jarrutettua. Laitan rattaat nopeasti jarrulle ja tarraan lasta olkapäästä, jotta saan lapsen kiinni.

Sillä samaisella hetkellä näen rattaiden menevän vauhdilla alamäkeä (rattaiden jarrut eivät olleet menneet pohjaan) Isompi lapsi jää kaatuneena mäen päälle pyöränsä kanssa ja minä lähden paniikissa juoksemaan rattaiden perään. Onneksi rattaat kaartavat tien reunaan ja kaatuvat kumolleen ojaan.

Selvisimme kaikki säikähdyksellä, onneksi. Vauva oli kiinni valjaissa ja nukkui pussukassa. Rattaiden kuomu oli myös tosi alhaalla suojana. Vauva heräsi vasta kun menin häntä ottamaan syliin.

Mietin edelleen, miten olisi käynyt, jos vauva olisi ollut istumassa ja kuomu alhaalla tai rattaat olisivat jatkaneet matkaa mäkeä alas ja vastaan olisi tullut vaikka auto. Tai entä, jos en olisi saanut isompaa lasta kiinni tarpeeksi ajoissa ja hän olisi jatkanut alamäkeä pyöränsä kanssa.

Vieläkin tulee kylmät väreet, kun ajattelen asiaa :(

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 3v pyöräili ihan leveällä pyörätiellä. Olin ohjannut ajamaan siihen reunaan mitä autotie ei reunustanut. Yhtäkkiä lapsi lähti valumaan autotielle päin ja huikkasin että katso eteesi ja sitten se ohjasikin pyörän vilkkaasti liikennöidylle tielle.. Ketään ei juuri sillä hetkellä tullut, 15s myöhemmin iso rekka kovaa vauhtia. Tiedän ettei olisi ehtinyt jarruttamaan jos olisivat vastakkain ajaneet :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme