Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nimimuistista, onko ihmisellä päässä vikaa?

Vierailija
02.05.2012 |

Olen ollut mieheni kanssa yli 10 vuotta. Tapaamme sukuani muutaman kerran vuodessa. Ovat siis tulleet tutuksi ja puolisoni on jo ns. vakikalustoa. Mistä ihmeestä voi johtua, että yksi sukulaiseni ei silti muista miehen nimeä? Sanoo tyyliin Jyri vaikka miehen nimi olisi Jari? Joka ikinen kerta asia korjataan ja ekat 8 vuotta vieläpä ystävällisesti. Sitten kerran jo kivahdin asiasta.

Voiko ihminen vain olla noin tyhmä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisemmin hänellä on yksinkertaisesti huono nimimuisti. Olen ollut samassa työpaikassa noin 12 vuotta enkä muista läheskään kaikkien sukunimiä, jos niitä yhtäkkiä kysytään. Kaikista en muista etunimiäkään. Muuten päässäni ei liene isompaa vikaa, työni on n.s. tietotyötä joka edellyttää kokonaisuuksien hallintaa, mutta on samaan aikaan sirpaleista, eli kuormittaa muistia paljon.

Vierailija
2/4 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kaikki ei vaan muista nimiä. Minä sekoitan juuri mainitsemallasi tavalla nimiä, eli jos ihminen ei ole minulle mitenkään erityisen läheinen enkä ikinä häntä ajattele, saattaa nimi mennä juuri mainitsemallasi tavalla sekaisin. Jos vaikka ekalla kerralla olen kuullut nimen väärin, se väärä versio jää ensimmäisenä mieleeni. Tai sitten olen vain tyhmä, onhan sekin ihan mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos kuulen jonkun uuden tuttavan nimen niin yleensä muistan sen jos mulla on entuudessaan saman niminen tuttu, mutta jos nimi on vaikka Topi ja minulla ei ole Topi nimistä kaveria niin sitten voin ajatella että se on vähän kuin Toni ja tämän niminen kaveri minulla siis on... silloin muistan että tämän uuden tuttavuuden nimi on Toni vaikka se onkin Topi...

Ymmärrätkö?

Toisaaltaan onhan tuo jo pitkä aika että kyllä pitäs jo muistaa :)

Vierailija
4/4 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että joillain vanhemmilla ihmisllä ns. modernit nimet tuottaa hankaluuksia, esim. Nikosta tulee helposti Mikko, Jennasta Jenni tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi