MIKÄ PARAS NIMI?
Kyselin tuossa jo yhdessä aloituksessa nimeä Alarikin veikalle. nyt ollaan kallistumassa muutamaan vaihtoehtoon, mitä niistä olette mieltä, eli:
ALARIK JOONIA on siis esikoinen ja tulisiko pikkuveljestä:
A ) ARMAS JEREMIA
B ) EERIK ARMAS KOSTIA?
C) ARMAS KOSTIA?
Tuo Armas tuossa nyt kummailee, kun tuli 2 kk kutsuttua masuajallakin sillä nimellä. Tykkäisin kyllä että sisaruksilla on sama määrä nimiä, mutta, entäs jos ei olisikaan... En tiedä sitten kylvääkkö sisaruksille tuota -rik päätettä, jos vaikka 3. poikakin tulisi...ja sit tuo Armas ylipäänsä, passaako Alarikin veikalle...ja vielä päälle tuo A-kirjain, kun ei ole se kaikkein mieluisin se että nimet alkavat samalla kirjaimella ja jos joskus tyttökin saadaan nimi alkanee R-kirjaimella...tuo -IA pääte tokanimessä oli ajatuksena pitää kaikilla, tytöille löytyy niitä nimiä paljon ja näyttää noita pojillekin löytyvän...niin ja tarkoitus olisi vielä perhettä jatkaa ainakin yhdellä pienellä...eli...
Mikä paras? Tai mitä muuta voisi yhdistellä?
Jeela
Kommentit (13)
olisi minun mielestäni
Eerik Jeremia
sopisi tosi hienosti veikan nimen kanssa
Kovin vierasperäistä nimeä ei voi ajatella koska poikien sukunimi on perus-suomalainen -nen loppuinen. Eerik ja Henrik on ok, mutta ei enää Albert tai Robert. Voi olla että joku mieltää tuon Alarikin kovin eksoottiseksi ja ulkomaalaiseksi?? mutta lukeutuu kyllä myös vanhoihin suomalaisiin nimiin ja sitä pidänkin peruskriteerinä veljen nimelle.
Jeela
Ps. Myös Jousiaa on mietitty 2. nimeksi ????????
Molemmat nimet ovat suosikkieni listalla, joten näitä nimiä äänestän ilman muuta! Olisi kaksi nimeä, kuten veljelläkin. Muista miettimistänne nimistä en oikein pidä.
Armas sopii hyvin Alarikin veljeksi. Ja niin sopii myös Eerik.
Armas Jeremia on hieno nimi. Minun mielestäni myös Eerik Jeremia olisi hyvä yhdistelmä.
Mutta kolmas ehdotus - minulle tulee kummallinen mielikuva: " voiko kostaja olla armas" .
Heitän muutaman ehdotuksen vielä, jos niistä joku olisi mielestäsi käyttökelpoinen
Eerik Sakaria
Patrik Nehemia
Ruurik Jousia
" Voiko Armas olla Kostaja" hauska mielle yhtymä! :) Tuleekohan muillekin moinen? Mies ajatteli tuosta Kostia nimestä taas kosteutta. Ensin se tuntui aika hassulta, mutta makustellessa muuttui kivaksi. Lukeutuu vanhoihin nimiin, jonkin mittapuun mukaan jopa muinaisnimiin, kuten Jousia, Nousia, Kaipia ja mitäs niitä nyt onkaan...
JOUSIA voisi toinen nimi myös olla, kuten jo aiemmin laitoinkin. Tuo SAKARIA on kiva ja uus mulle, näkyin olevan annettu jo 1900-l. alussa ja nykyäänkin vielä yht. 41 kpl. Hmmmmm. Alarikin tokanimi Joonia on ihan " uusi" nimi 70-luvulta joten tokan nimen ei tarvitse olla mikään vanhakantainen.
Jeela
Mun mielestä tuo Eerik on jotenkin niin erilainen kuin Alarik.
Armas on ihana nimi, minusta paljon persoonallisempi kuin Eerik, joita käsittääkseni on paaaaljon enemmän.
Miltä kuulostaisi Aatos?
- Reeta
Aatos on lemppareitani, mutta tämä poika ei ole Aatoksen oloinen (syntymä tapahtumatkaan ei puolla tuota nimeä, mut se toien juttu... :))
Armasta on annettu n. 47 000 kpl
Eerikkiä on annettu n. 9300 kpl
...mutta väestörekisterihän kertoo kaikki nimet, eli ei erottele ekoja nimiä toisista...ja noita Armaksia on annettu suurin osa 1900-l. alussa...eli eunimeltään Eerikkeihin törmää varmaan enempi mitä Armaksiin...
Jeela
Tuo Kostia on hieno nimi, mutta Armas Jeremia kuitenkin kuulostaa paremmalta yhdistelmältä kuin Armas Kostia. Eerik taas tuntuu minusta jotenkin paljon tylsemmältä nimeltä kuin komea Armas. Täältä siis ääni Armas Jeremiaalle! Alarik ja Armas ovat loistavat nimet veljeksille :)
en niinkään ajattele että onko samalla tavalla vanhoja tms. nimiä, vaan nimi nimenä (miltä kuulostaa).
Miellän Alarikin komeaksi nimeksi ja Armas taas juuri sellainen vanha perus suomalainen.
Alarik ja Armas on tietysti molemmat niin kuin ajattelet saman ajan nimiä, mutta Alarik on minusta huippukomea nimi ja Armas sellainen hellyttävä ja vaatimaton nimi mikä jää Alarikin varjoon.
Esim. Eerik taas on terävämpi ja minun mielestä jämerämpi nimi.
Jokainen saa tietysti erilaisen mielikuvan nimistä.
Ymmärrämpä hyvin nuo Alarikin ja Armaksen mieltämiset komeaksi ja hellyttäväksi/tavalliseksi. Armas on pehmeä nimen merkitykseltään munkin mielestä toisin kuin Alarik (joka just ei mitään merkkaakaan:)), mutta on siinä Armaksessa särmää ja kovuutta sentään kirjainten suhteen, konsonantteja ja tuo R!
Se on hyvä että molemmat on saman ajan nimiä, huonoa on tuo A:lla alkavuus. Toisaalta haitta on myös tuo Armaksen tavanomaisuus. vaikkakin 1. nimeltään Armaksia ei liene ihan hirveästi. Eerikin miellän sikäli paljon tavanomaisemmaksi. Onkos sitten pahaksi jos Alarik Joonialla ja Armas Jeremialla on samat puumerkit?
Näitä puntaroin tällä haavaa, huomenna varmaan taas jotain muuta. :)) eli
Armas Jeremia
Armas Jousia
Armas Sakaria
Jeela
koska vieläkin paljon puhuttu, mieliimme jäänyt Armas oli persoonallinen sukulaiseni. Lapsuudesta asti en ole pitänyt Armas-nimeä mitenkään miehekkäänä (kai juuri merkityksen takia). Jotenkin se vaan tuntui ja tuntuu minusta" reppanalta" nimeltä.
Eihän nimen tietenkään tarvitse kuulostaa miehekkäältä ja jokainen kuulee eri tavalla, mutta minä näin.
Se on totta, että r ja konsonantit antaa nimeen särmää (ja s-loppu kivasti pehmentää.)
Eerik taas on minun korvaani vahva, pirteä, voimakas, ytimekäs ja miehekäs nimi.
Minusta tuo Armas ei ole sopiva, en osaa sanoa miksi mutta ei....
sellainen tunne vaan tulee. Kaksi nimeä ehdottomasti antaisin tälle toisellekin...sekin on vaan tunne.
A-nimet unohtaisin tässä vaiheessa ja laittaisin konsonanttiloppuisen nimen. Esim. Valdemar, Henrik, Robert........(niitähän on paljon)
Jeremia on hyvä toisena nimenä hyvä!