Nettipankki ei suostu maksamaan vuokraani, haluaa lisävarmistuksen kännykällä, jota mulla ei ole.
Mulla on vain työpaikalta saatu kännykkä, ja sitä en tuohon laita. Mitä tehdä, kun ei tänään ole pankit aukikaan? Huomisesta olen viikon työmatkalla ulkomailla.
Joskus nää tekniikat ja pakotetut palvelut ottaa niin päähän!
Kommentit (31)
Systeemi ehkäisee tilisi luvatonta käyttöä!
Tuo varmistus on tosiaan asiakkaiden turvaksi. Se vain lähettää tekstiviestin siihen sun antamaan kännynumeroon ja sitten annat tarvittavan varmistuskoodin. Ei toi nyt niin vaikeaa pitäisi olla.
Eikä sitä kovin kauan ole ollut OP:lla, eikä kysy kaikista maksusuorituksista. Vain suuremmista ja/tai sellaisista joita et ennen ole maksanut.
Eikö se liittymä kuitenkin ole SINUN HALLUSSASI?
Täällä kyseltiin, miksi en ole laittanut työpaikan kännykkää. Koska tulen antamaan kännykän sellaisenaan vieraan ihmisen kouraan viikon päästä.
Äsyttää, että Op "valehteli" ohjeissaan, että tuon numeron voi muuttaa. Mielestäni poistaminenkin on muuttamista, mutta sitä ei pystykkään tekemään.
ap
Täällä kyseltiin, miksi en ole laittanut työpaikan kännykkää. Koska tulen antamaan kännykän sellaisenaan vieraan ihmisen kouraan viikon päästä.
Äsyttää, että Op "valehteli" ohjeissaan, että tuon numeron voi muuttaa. Mielestäni poistaminenkin on muuttamista, mutta sitä ei pystykkään tekemään.
ap
ja maksamisen jälkeen vaihdat numeroksi vaikka 123456789.
En nyt edes käsittänyt mikä sun ongelma oikeesti on.
pyydetään välillä tekstiviestivahvistusta, ja kone arpoo laskut. Siis vahvistuspyyntö voi tulla 3000 tai 30 laskulle. Soittamalla pankkiin saa poistettua sen tekstiviestisopimuksen (olet ihan itse antanut siihen suostumuksen - etkö lue kotiin tulevia pankin kirjeitä?) ja muuttaa sen muuksi. Se ei ole pakollinen, mutta se pitää pankin kautta muuttaa tiliasetuksiin. En tiedä, millä vahvistus sitten hoidetaan. Puhelinsoitolla ainakin kerran itse hoidin asian. Ehkä sähköpostivahvistuskin käy?
Minulla ei ole missään koskaan ollut mitään tekstiviesteihin viittaavaa Nordean nettipankissa – ei sopimuksessa eikä varsinaisessa käytössä.
Aloitin nettipankin käytön joskus 1990-luvun lopulla, kun palvelua voi vielä käyttää SSH-yhteyden avulla (ei tarvittu välttämättä selainta), enkä ole sen jälkeen mitään merkittäviä muutoksia tehnyt. Onneksi ainakin toistaiseksi toimii vielä vanhaan malliin.
ja todella ärsyttävä. mä laitan opiskelija-tyttären tilille usein pikkusummia 20 - 40 e ja tuossa kohtaa on ruvennut kyselemään lisävarmennusta. muutenkin tympeää kun avainlukua kysytään joka välissä. ymmärrän toki, että on turvallisuuskysymys.
Tili op:ssa ja mulla kysyy kännykkävahvistusta jos maksettava lasku suuri. En tiedä missä raja menee mutta nyt olen poikkeuksellisesti joutunut maksamaan huomattavan suuria laskuja. Koen että kännykkävahvistus on asikkaan parhaaksi.
innostuneet kännykän yhdistämisestä nettipankkiinsa (kukapa nyt kännyköihin luottaa) ja nyt laitetaan liittymään tuohon palveluun pakolla. Minäkään en moisesta tykkää! Siihen on vielä pakko antaa suostumus, että tietää kännykän olevan epäluotettava vempain. Pankki yrittää sillä "pestä kätensä", jos jotain sattuu.
ja todella ärsyttävä. mä laitan opiskelija-tyttären tilille usein pikkusummia 20 - 40 e ja tuossa kohtaa on ruvennut kyselemään lisävarmennusta. muutenkin tympeää kun avainlukua kysytään joka välissä. ymmärrän toki, että on turvallisuuskysymys.
koskaan ole törmännyt johonkin kännykkävarmennukseen..Laskutkin ovat välillä olleet parinkin tonnin luokkaa. Oudolta kuulostaa.