Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenvalvoja tulee viikon päästä kotikäynnille ja mua ahdistaa niin, että tulee itku ov

Vierailija
01.05.2012 |

Taustalla on mun paha burn out, jouduin sairaalaan enkä pystynyt huolehtimaan lapsista. Ja muunlaistakin vastuuttomuutta oli. Lapset olivat vastaanottokodissa sairaalajaksoni ajan. Tämän jälkeen otin tilanteeni vakavasti ja muutimme toiselle paikkakunnalle, vanhempieni lähelle. He auttavat minua nyt lasten hoidossa. Ja on mennyt hyvin pian vuosi jo. Minä voin paremmin ja jaksan olla lasten kanssa paremmin, käyn töissä... Ja nyt sitten tuli uuden paikkakunnan lastenvalvojalta kirje, että tulevat kotikäynnille. Vanhan paikkakunnan paperit oli siirretty heille. Tulevat tunnin vierailulle, ilmeisesti katsomaan, miten voimme nyt. Minua ahdistaa, ketäpä ei? Luulin, että asia on loppuunkäsitelty, mutta taas joudun asiaa käydä läpi. En jaksaisi. En todellakaan. Please ei mitään haukkumavastauksia, koska olen muutenkin ihan rikki.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti.

Sulla on nyt apujoukkoja lähellä.

Vierailija
2/10 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa tapaamisasioita erotilanteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi näet sen niin negatiivisenä. Ja selvästi tarvetta tarkkailulle on kun olet noin ahdistunut.

Vierailija
4/10 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä suhtautua asiaan positiivisesti: on hyvä, että yhteskunta kantaa huolta lapsista.

Oletko siis yksinhuoltaja?

Asiat kuulostavat olevan hyvin. Tärkeintä on siis ehkä se, että saat itsesi rauhoitettua etkä ahdistu. Ota asia kerrallaan: siivoa, vaihda lasten vuodevaatteet, laita pyykit paikalleen, laita vaikka pöydälle valkovuokkokimppu. Tee jotain sellaista, joka saa sinut tuntemaan, että koti on kunnossa ja asiat hyvin.

Tee lista asioita, jotka ovat mielestäsi nyt hyvin ja joissa olet onnistunut. Saavatko lapset tarpeeksi unta? Ovatko ruoka-ajat säännölliset? Pesevätkö he hampaansa? Kuinka vanhempasi ovat auttaneet? Onko talous kunnossa? Miten lapsilla menee koulussa/hoidossa? Onko heillä harrastuksia? Mitä teette arkena? Miten hoidat itseäsi?

Tsemppiä. Käynti menee varmasti hyvin ja on nopeasti ohi. Kaikkien perhesurmien yms keskellä on kuitenkin hyvä, että lapsista yritetään huolehtia.

Vierailija
5/10 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi näet sen niin negatiivisenä. Ja selvästi tarvetta tarkkailulle on kun olet noin ahdistunut.

Koska olen herkkä ihminen ja siitä ajasta mitä oli burn outini aikana, on jäänyt pahoja muistoja. Ei tässä muuten ole tarvetta, koska minulla on tosiaankin apujoukkoja sekä lapset voivat hyvin. Siis kuka olisi täydellinen, mutta kaikkinensa voimme hyvin ja elämä menee eteenpäin. Minua vaan jännittää se vierailu.

Vierailija
6/10 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä suhtautua asiaan positiivisesti: on hyvä, että yhteskunta kantaa huolta lapsista.

Oletko siis yksinhuoltaja?

Asiat kuulostavat olevan hyvin. Tärkeintä on siis ehkä se, että saat itsesi rauhoitettua etkä ahdistu. Ota asia kerrallaan: siivoa, vaihda lasten vuodevaatteet, laita pyykit paikalleen, laita vaikka pöydälle valkovuokkokimppu. Tee jotain sellaista, joka saa sinut tuntemaan, että koti on kunnossa ja asiat hyvin.

Tee lista asioita, jotka ovat mielestäsi nyt hyvin ja joissa olet onnistunut. Saavatko lapset tarpeeksi unta? Ovatko ruoka-ajat säännölliset? Pesevätkö he hampaansa? Kuinka vanhempasi ovat auttaneet? Onko talous kunnossa? Miten lapsilla menee koulussa/hoidossa? Onko heillä harrastuksia? Mitä teette arkena? Miten hoidat itseäsi?

Tsemppiä. Käynti menee varmasti hyvin ja on nopeasti ohi. Kaikkien perhesurmien yms keskellä on kuitenkin hyvä, että lapsista yritetään huolehtia.

Vierailija
7/10 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvoja kun selvittää isyys- ja huoltajuusasioita, ei niinkään sitä, miten sinä lapsiasi hoidat.

Ja tulipa teille kuka hyvänsä, häntä kiinnostavat vain lasten asiat. Kaikesta päätellen lapset oireilevat pahasti ja heille halutaan apua.

Vierailija
8/10 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monilla pienemmillä paikkakunnilla on yhdistettyjä lastenvalvojan-lastensuojelun sosiaalityöntekijän virkoja, jolloin voi olla käytössä lastenvalvoja-nimike. Ihmeen moni tuohon yksityiskohtaan puuttui, vaikka toinen hakee tukea :O Tsemppiä AP, kuulostaa aivan siltä, että asiasi ovat kunnossa ja voi olla sinulle itsellesikin voimaannuttavaa kohdata "auttaja"tahoa nyt kun asiat ovat korjaantuneet. Heillä se kuuluu velvollisuuksiin, kun paperit on siirretty. Yhteiskunta pitää huolta!

Vierailija
9/10 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulisin, että kyseessä on rutiinininomainen tarkistuskäynti, jos kerran sosiaalityöntekijät ovat saaneet vanhasta kunnasta paperit. JOs tilanne on noin kuin kerroit, ei mitään hätää ole. Uskon, että sosiaalityöntekijät huomaavat kyllä, että tilanteesi on parantunut. Ota rennosti ja kerro heille rehellisesti tilanteestasi!

Vierailija
10/10 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuskinpa tässä isyysasioita selvitellään. Paperimme siirrettiin toiselta paikkakunnalta ja nyt tulevat katsomaan, miten elämämme on täällä järjestynyt. Me käymme lasten kanssa jo perheneuvolassa juttelemassa asioista, isän kuolemasta sekä minun uupumuksesta. Ne on olleet aika raskaita käyntejä. Meille sattui nyt samana päivänä perheneuvola aamulla ja lastenvalvoja iltapäivällä. Tuntuu vaan raskaalta. Vaikka pakkohan se on vetää läpi sekin päivä. Lapseni eivät todellakaan oireile. Ovat mukavia lapsia, joilla on terve perusurvallisuus. En käytä alkoholia, lapset hoidetaan hyvin. Itse käyn terapiassa. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi