Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ratsastuksen alkeiskurssi - suurin osa ajasta kuluu hevosen hoitoon eikä ratsastukseen - ok?

Vierailija
30.04.2012 |

Kuinka paljon olette päässeet alkeiskurssilla ratsastamaan ja kuinka paljon kurssiin on kuulunut hevosen perushoitoa (harjaamista ja puhdistamista) ja valmiiksi laittamista tunnille (satulointi ja suitsinta)? Voiko tosiaan olla niin, että suurin osa tunnista kuluu näihin perustoimiin?

Olen käynyt nyt kolme kertaa ratsastamassa ja hevosen selässä olen ollut vajaan puoli tuntia. Ymmärrän, että aloittelijan on hyvä oppia hevosen perushoitoa ja välineiden laittoa, mutta eikä ratsastustunnilla pitäisi päästä myös ratsastamaan! Etenkin kun tuntihinta on aika suolainen. Tulee siinä hintaa hevosen harjaamiselle yli kolmenkympin tuntimaksulla...

Olisin kiinnostunut muiden kokemuksista ja mielipiteitä.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minunkin alkeistunnilla laitettiin hevosia kuntoon se puoli tuntia ja toinen puoli tuntia ratsastettiin. Alkeiskurssin tarkoitus onkin opettaa sitä hevosen hoitoa eikä vain ratsastusta, koska myöhemmin esim jossain yleistunnilla ette laitakaan niitä itse kuntoon välttämättä. Meidän tallilla ainakin suurin osa hevosista on kentällä jo valmiina ja ne jotka eivät ole tallitytöt laittavat kuntoon. Joskus saattaa päästä mukaankin laittamaan, jos tulee vähän aiemmin. Eli tarkoitan että alkeistunti on hevosen hoidon perusteiden opettelemista ja pieniä ratsastusasoiden opetteluja. Myöhemmin opetellaan enemmän ratsastamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla