Onko muita jotka saavat hävetä miehensä epäsiistiä pukeutumista?
Meillä ukko kulkisi aina verkkarit jalassa+t-paita/collegepaita päällä.Esim. jos ravintolaankin menee sömään niin verkkarit jalassahan hän sinne lähtee.
Välillä kyllä huomautan asiasta että voisi jotain muuta kenties laittaa päälle,mutta mulla itsellä hirvee stressi aina kun johonkin ollaan menossa että millaisena tura pellenä mies oikein lähteekään mukaan.
Itse tykkään pukeutua siististi ja asiallisesti,toki kotona voi olla tura pellenä mutta esim.jos syömään tai juhliin lähtee niin kyllä mun mielestä aikuisen ihmisen pitäisi osata pukeutua mutta kun ei.
Muilla samanlaisia ongelmia?Mielelläni lukisin kuinka pärjäätte tälläisten miesten kanssa ja kuinka ratkaisette aina tilanteen ettei tarvitse silmät päästä hävetä?
Kommentit (21)
mikä on tietty ihan tottakin, mutta... Ei kai siihen auta puhe eikä mikään. Itse olen joskus sanonut, et en lähde mukaan, jos ukko ei käy vaihtaa vatteet. Nuristen menee. Sellasia ne miehet kai osa on.
olla oikein puettuna. Kannattaa alkaa vihjailemaan hienovaraisesti ja ostaa siistejä vaatteita lahjoiksi. Kyllä niistä teidän resupekoistakin pukeutuvia miehiä saa :)
Tokihan maitokauppaan laittaa esimerkiksi addidaksen ulkoilupuvun,mutta kyllä osaa pukeutua juhliin tms tilaisuuden mukaisesti.
Mutta eipä tuota ylipukeutumistakaan ole kiva katsella.
Kaverimme 30-vuotispäivillä muilla miehillä oli farkkua,paitapuseroa,neuletta ym siistejä ja kivan näköisiä vaatteita,niin yksi tuli musta puku päällä.
Siinä vaiheessa kyllä kaikki katoivat pitkään....
Liika on liikaa oli se sitten kummasta päästä tahansa.
tiedän etteivät ne kelpaa vaan jäävät vaan vaatekaappiin lojumaan kun ne kuningas verkkarit pitää vaan olla joka paikassa jalassa.Mutta pitää varmaan vielä yrittää kun joulukin on tulossa.Kiitos vinkeistä ja toivon lisääkin.
AP
Vierailija:
olla oikein puettuna. Kannattaa alkaa vihjailemaan hienovaraisesti ja ostaa siistejä vaatteita lahjoiksi. Kyllä niistä teidän resupekoistakin pukeutuvia miehiä saa :)
Ostakaa uusiavaatteita ja heittäkää sitä mukaa vanhoja/risoja/rumia roskiin!
Toinen hyvä vaihtoehto on se, että kieltäydytte liikkumasta miehen kanssa julkisella paikalla!
Kolmas on heittää uko pihalle, sinne minne muutkin siat kuuluu!
Verkkarit eivät sovi kuin lenkille. Miksei äijät voi pukeutua farkkuihin. Siinä aivan fiksu vapaa-ajanvaate, joka ei kaipaa silitystä tms... Ostapa ukollesi joululahjaksi esim. Dieselin farkut. Tuskin kehtaa olla käyttämättä. Oletteko jostakin landelta? Asun Helsingin keskustassa eikä täällä kyllä ravintoloissa näe verkkarikansaa. Tuskin pääsisivät sisäänkään kuin johonkin lähiöräkälöihin. YÄK
mutta olen kyllä sanonut että _asianmukaisesti pukeutuminen_ on kohteliasta, toiset huomioonottavaa ja itsellekin miellyttävämpää. Ja perille on mennyt, vaatevarasto on kasvanut huomattavasti yhdessäolomme aikana, ei ole enää vain römppävaatteita ja se pakollinen tumma puku eikä mitään siltä väliltä.
Ei olla mistään landelta,mutta en kyllä ymmärrä tota mieheni pukeutumista.
Vierailija:
Verkkarit eivät sovi kuin lenkille. Miksei äijät voi pukeutua farkkuihin. Siinä aivan fiksu vapaa-ajanvaate, joka ei kaipaa silitystä tms... Ostapa ukollesi joululahjaksi esim. Dieselin farkut. Tuskin kehtaa olla käyttämättä. Oletteko jostakin landelta? Asun Helsingin keskustassa eikä täällä kyllä ravintoloissa näe verkkarikansaa. Tuskin pääsisivät sisäänkään kuin johonkin lähiöräkälöihin. YÄK
Käytti nimittäin tuota nimenomaista fraasia. Ja käytti vaatteita niin kauan, että suunnille karisivat päältä, jotain järkkyjä mainospaitojakin, hirveät harmaat hikipinttymät kainaloissa *oksentaa*. Ja mikään puhe ei tehonnut.
Meni myös serkkunsa häihin em. t-paidassa ja farkuissa ja lenkkareissa. Kun äitinsä huomautti, totesi, että vaatteet ovat puhtaat ja lenkkarit vielä uudetkin. Muita kenkiä olisi ollut vain vaaleanharmaat, korolliset pehmikset , voi kuvotus. Häpesin tätä puketumista ja myös ei-niin-hovikelpoista käytöstä silmät päästäni.
Silloin en tajunnutkaan, miten paljon häpesin, mutta nykyisen mieheni tavattuani ymmärsin, miten helpottavaa on, kun miestä ei tarvitse hävetä vaatteiden takia (tai muunkaan), vaan päin vastoin voi olla ylpeä.
Tai oikeastaan alan olla siihen jo niin tottunut, etten edes huomaa. Ukko siis kasvattaa partaansa viikkoja, välillä saattaa siistiä ja sitten lopulta ajaa kokonaan pois. Muuten huolehtii hygieniastaan hyvin ja on siisti.
Onneksi osaa pukeutua. Farkkuja ei tosin pidä, mutta kangashousut, sammarit, siistit paidat ja neuleet ovat käytössä. Verkkareita/tuulipukua/lenkkareita käyttää lähinnä urheillessa.
Lainaus:
Vai että rumat ne vaatteilla koreilee.. just joo. Mitenhän se pitää paikkaansa?
Exäni olisi oman sanontansa mukaan todellakin tarvinnut " koreilla" vaatteilla. Eikä muutama käynti plastiikkakirurgillekaan olisi asiaa haitannut.
Hän pitää siis partaa aina, mutta usein vaan ei siisti sitä aikoihin, ja parta rehottaa...
Ton pukeutumisen kanssa - mies kulki aika " arkisissa" vaatteissa silloin opiskelijana kun tavattiin. Syy oli osittain kai olevinaan jokin tyylinjulistus, osittain rahan puutetta. En silloin tuoreena morsiamena edes viitsinyt huomautella asiasta, mutta kuljetin vaivihkaa miestä kunnon kauppoihin vähän katselemaan ja joskus ostinkin jotain vaatteita hänelle. Onneksi sai sitten ensimmäisen kunnon työpaikkansa paikasta, jossa käytetään pukua. Osti hyvän puvun ja huomasi itsekin, kuinka paljon paremmalta näyttää, ja sen jälkeen on ollut ihan oma-aloitteisen siisti.
Vai pukeutuivatko nämä nyt huonosti pukeutuvat jotenkin paremmin ennen yhteen menoanne?
Itse yksi pikkuasioista, jotka auttoivat minua ihastumaan mieheeni alunperin, oli siisti ja tilaisuuteen aina sopiva pukeutuminen ja hyvä hygienia. Mutta kai se rakkaus sitten on joillakin sokea ja joskus ilman hajuaistiakin...luitteko aikoinaan sitä ketjua siitä miehestä, joka ei koskaan vessassa käytyään pyyhkinyt takapuolta ;-) Kyllä vieläkin ihmettelen, että kaikenlaiset miehet päätyvät ylipäänsä naimisiin tai avokeiksi.
Ja vapaa-aikana en puutu hänen pukeutumiseensa.
Mutta jos ollaan lähdössä jonnekin jossa asialla on väliä, niin ennen lähtöä tarkistan vaatteet ja tarvittaessa pistän vaihtamaan toista päälle. Ja jos pistän vaihtamaan, niin kerron ihan tasan tarkkaan että mikä paita sen pitäisi pistää, että ei synny väärinkäsityksiä.
Ja ennen jotain juhlia esim. ilmoitan jo päiviä aikaisemmin että silloin on sitten parta ajettava ja että hän pistää sitten sen ja sen puvun (esim.) päälle. Näin hän voi jo henkisesti valmistautua " koitokseen" .
Näin ei oo tarvinnut hävetä miehen pukeutumista.
Ai niin, ja ne pahimmat tapaukset korjaan aina salaa pois kaapeista ja laitan roskiin tai kierrätykseen ;-)
Vierailija:
Ja vapaa-aikana en puutu hänen pukeutumiseensa.
Mutta jos ollaan lähdössä jonnekin jossa asialla on väliä, niin ennen lähtöä tarkistan vaatteet ja tarvittaessa pistän vaihtamaan toista päälle. Ja jos pistän vaihtamaan, niin kerron ihan tasan tarkkaan että mikä paita sen pitäisi pistää, että ei synny väärinkäsityksiä.
Ja ennen jotain juhlia esim. ilmoitan jo päiviä aikaisemmin että silloin on sitten parta ajettava ja että hän pistää sitten sen ja sen puvun (esim.) päälle. Näin hän voi jo henkisesti valmistautua " koitokseen" .
Näin ei oo tarvinnut hävetä miehen pukeutumista.
Ai niin, ja ne pahimmat tapaukset korjaan aina salaa pois kaapeista ja laitan roskiin tai kierrätykseen ;-)
Ihan on häne oma valinta. Ja mä muutenkin tykkään et mies pukeutuu ennemmin verkkareihin ku farkkuihin.
aina likaiset ja silittämättömät, ellen minä silitä ja pese, housuja on vain yhdet mitä käyttää ja kotona ihan kauheita verkkareita, minä sain muutettua tyyliä niin ettei ihan kamalana poistu talosta, mut kyllä muuttaisin koko tyylin jos voisin.. Mut ei kun " hän on kuule ainoa joka päättää mitä hän päälleen pistää" ...
Ukko kulkis mielellään aina työvaatteet päällä,paskaset rikkinäiset verkkarit ja joku kulahtanut paita. Eniten potuttaa sen parta joka ajetaan npoin kerran viikossa. Et todellakaan ole ainut. Meidän kaveripiirissä melkein kaikki jätkät kulkee verkkareissa ja jossain t-paidassa. Kovalla huudolla kun johkain pitää lähteä saan ukon vaihtamaan vaatteet.