Onko yleistäkin, että lapsen vie neuvolaan yms. mummo tai joku muu kuin vanhemmat?
Jokainen tekee tietenkin omalla tavallaan ja jos vanhemmat ovat työelämässä ei aina aika riitä pomppimaan neuvolassa, kerhoissa, lääkärissä lapsen kanssa.
Onkohan näitä perheitä paljonkin ja mitä mieltä olette, että esim. 3-vuotis lääkärineuvolaan lapsen vie mummo? Välittyyköhän vanhemmille silloin missä lapsen kehitys kulkee, kun ei itse ole kuulemassa.
Itse olen onnellinen, kun pystyn ainakin vielä omat kersani itse viemään neuvolaan, kerhoon...
Kommentit (4)
meillä ei neuvolaan mutta lääkäriin kyllä. Isommalla likalla astma. Kun kuopus oli vauva, niin oli vaikeaa lähteä päivystykseen kahden pienen kanssa. Mies oli juuri jättänyt mut. Äitini oli meillä välillä yökylässä, kun oli saanut töitä pk-seudulta, muttei vielä omaa kämppää. Joinain öinä mummi vei tytön saamaan spiraa päivystykseen ja minä jäin vauvan kanssa kotiin. Toivottavasti ei nyt epäsosiaalisen leimaa tästä saatu.
On nimittäin niin hassu tilanne, etät lapsen mummo (äitini) on meidän neuvolantäti =) Joskus on ollut niin, että kun ei olla keretty arkena neuvolaan, niin mummo on hoitanu asiat ojennukseen viikonloppuna!
Olen ollut itse töissä ja lapsi sairaana mummolla ja käyneet lääkärissä. Tai kuopuksen vauva-aikana mummo vienyt jos mies ei ole ennättänyt töistä.
On hoidossa mummolla päivät. Tuntuu olevan muutenkin " epäsosiaalinen" lapsi, kun ei osaa leikkiä muiden lasten kanssa. Päivät pitkät seuranaan vain mummo, niin ei voi muuta odottaa. Missään eivät liiku, ei edes naapurissa ole leikkikavereita.