Lue keskustelun säännöt.
Kesäjuhlat -> vinkit ja neuvot :)
30.04.2012 |
Minulla ja monella muulla on jälleen kesäjuhlat suunnitteilla. Antakaas hyvät neuvot mitä kannattaa muistaa? Mikä teki juhlista onnistuneen? Mikä oli se täysin epäonnistunut asia, mitä ei kannata toteuttaa? Mikä on takuu varma herkku, joka loppuu ensimmäisenä pöydästä? Eli kaikki juhlien järjestelyyn liittyvä!!!
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Nimittäin juhlien aikainen organisointi. Jos kyseessä isommat juhlat niin pitää olla selkeä suunnitelma, mitä tapahtuu ja missä järjestyksessä. Ja jonkun pitää vetää sitä aikataulussa. Esimerkiksi jos onnitellaan, niin missä / missä järjestyksessä / mihin siitä mennään / mihin kukat ja lahjat jne.
Myös ihmisten ohjaaminen ja informointi kuuluu tähän. Liian monissa juhlissa ihmiset ihmettelevät ja odottelevat, tapahtuukohan jotain ja mitä nyt tehdään.
Toinen tärkeä on juomat. Kun ihmiset tulevat helteisenä päivänä juhlimaan, pitää juotavaa olla tarjolla heti, ilman ohjausta, eli siten että vedet ja limpparit ja oluet on käsillä vapaasti.
Olen ollut häissä, joissa odoteltiin hääparia 2 tuntia(!) kun kävivät kirkon jälkeen valokuvauksessa. Lämpötila oli liki 30 ja odotellessa ei ollut mitään tarjolla, ei edes vettä. Eikä edes istumapaikkaa kun ulkona jouduimme odottamaan. Se oli hirveää. Vanhuksia alkoi jo putoilla.
Tässä minun mielestä tärkeimmät.