Mitä ajattelet ylioppilaasta, joka ei käytä ylioppilaslakkia vappuna?
Kommentit (61)
Käyttääkö mukamas joku vielä ylioppilaslakkia muulloin kuin ylppärijuhlissa? Noloa. :D
liikkunut vappuna kotisi ulkopuolella?
Enkä silti ole koskaan nähnyt yo-lakkia kenelläkään.. Teekkareilla olen nähnyt muutaman kerran oman lakkinsa, mutta se nyt onkin eri asia.
koskaan satut johonkin yliopistokaupunkiin vappuna, pääset näkemään noloja(?) ihmisiä ylioppilaslakeissa.
Seuraavana vappuna oli päässä jo teekkarilakki - kuten jokaisena vappuna siitä lähtien.
Oma lakkini on jäänyt minulle pieneksi.
Ai pää on kasvanut? :D
Käyttääkö mukamas joku vielä ylioppilaslakkia muulloin kuin ylppärijuhlissa? Noloa. :D
Enkä silti ole koskaan nähnyt yo-lakkia kenelläkään.. Teekkareilla olen nähnyt muutaman kerran oman lakkinsa, mutta se nyt onkin eri asia.
että missä helevetissä sä oikein asut?
että missä helevetissä sä oikein asut?
Imatralla asun, eli ei itsessään yliopistokaupunki mutta ei sellaisesta kauhean kaukanakaan ole.
koskaan satut johonkin yliopistokaupunkiin vappuna, pääset näkemään noloja(?) ihmisiä ylioppilaslakeissa.
Vapunvietosta aivan kaikista Suomen yliopistokaupungeissa ei minulla ole kokemusta, mutta kuten oikein arvelit, olen Vappuna nähnyt juuri noloja ihmisiä julkijuopottelemassa yliopilaslakki päässään.
Turhamainen nainen tai mies jonka mielestä lakki pilaa kampauksen.
Vapunvietosta aivan kaikista Suomen yliopistokaupungeissa ei minulla ole kokemusta, mutta kuten oikein arvelit, olen Vappuna nähnyt juuri noloja ihmisiä julkijuopottelemassa yliopilaslakki päässään.
että et ole nähnyt kellään ylioppilaslakkia päässä vappuna. Mikäli nyt olit se tyyppi, jolle alunperin vastasin.
Ps. Vappu ja muut juhlapyhät kirjoitetaan pienellä.
En itsekään käytä, kun ei ole mitään erikoista tarvetta rehvastella "oppineisuudellani" ja ei se hattu edes näytä kovin hyvältä. Mielummin käyttäisin jotakin kivaa wappuperuukkia ja toivoisin, että Suomessa vappu olisi enemmän saksalaistyyppinen karnevaali, jossa pukeutuminen rooliasuun olisi tärkeämpi kuin viinan juonti.
En itsekään käytä, kun ei ole mitään erikoista tarvetta rehvastella "oppineisuudellani" ja ei se hattu edes näytä kovin hyvältä.
Onhan noita tuttuja, jotka on narkkareita, juoppoja, ei ammattia jne jne. Eli tollo saa olla jos pelkkää yo-todistusta kuvittelee jonkun haluavan rehvastella. Eihän tonttulakillakaan rehvastella. Tai valkoisella kaulaliinalla hautajaisissa...
monen 18-kesäisen herkkupeban päässä. Sun päässä ei varmaan näytä mikään hyvältä, mistähän johtuu? :)
ei se hattu edes näytä kovin hyvältä.
En itsekään käytä, kun ei ole mitään erikoista tarvetta rehvastella "oppineisuudellani" ja ei se hattu edes näytä kovin hyvältä.
Onhan noita tuttuja, jotka on narkkareita, juoppoja, ei ammattia jne jne. Eli tollo saa olla jos pelkkää yo-todistusta kuvittelee jonkun haluavan rehvastella. Eihän tonttulakillakaan rehvastella. Tai valkoisella kaulaliinalla hautajaisissa...
Totta. Ei ylioppilas on enää mikään meriitti, kun suuri osa +20v. niitä kuitenkin on. Ja se lakin pitäminen vappuna on vanha perinne. Henkilö, joka pitää sitä rehvasteluna, kärsii todennäköisesti jonkin sortin alemmuuskompleksista. Tai tyhmyydestä. :)
Olen maisteri eikä meidän tuttavapiireissä ole tapana käyttää yo-lakkia vappuna. Joku on joskus pistänyt sen päähänsä ja ihan oudolta on näyttänyt. Kaikki kuitenkin ovat ylioppilaita.
Mitä pitäisi ajatella? Itse käytin vappuna parina ekana vuonna ylioppilaaksi pääsemisen jälkeen, sitten ei enää ole tuntunut merkittävältä. Mun kokemuksen mukaan lakkia käyttää vappuna just ne 50+ ihmiset ja sitten suht vastikää ylioppilaiksi päässeet (alle 25-vuotiaat tms) opiskelijat. Omassa tuttavapiirissäni kolmekymppiset pikkulasten vanhemmat ei juuri lakkeja käytä, vaikka suurin osa ylioppilaita onkin.
Veikkaan että nuoret oudoksuu sitä mutta vanhemmille ihmisille se on ihan normi. Opiskeljat kun yleensä kokoontuu siihen lakitukseen ja laittavat sen sitten päähänsä. Ehkä +30v. perhejuhlissa se lakin käyttäminen olisi outoa, en tiedä, en ole koskaan käynyt.
terv. railakasta vappua perinteisesti viettävä 21v.opiskelija
Olen 60+ lukion lehtori - eikä mulla ole koskaan ollutkaan yo-kotsaa... (äänestän perussuomalaisia).
Minusta ylioppilaskirjoitusten läpäisy vuonna 1992 on niin iso juttu, että juhlin sitä joka vuosi.
hiekkapillut ja muut hoi! jokaisen oma asia mitä päässään pitää. Riidankylväjiä melkeen koko ketju täynnä.
itse en ole sitten yo-juhlien hattua laittanut päähän. Tuolla se on komeron ylähyllyllä laatikossa edelleen talleessa 20 vuoden jälkeen.