Mitä sellaista teet mikä ei sovi iällesi tai sukupuolellesi?
Mitä sellaista teet, mistä pidät tai mitä harrastat mitä ei yleensä mielletä ikäisesi ihmisen tai sukupuolesi edustajille tyypilliseksi?
Kommentit (47)
miksi jääkiekon tai jalkapallon seuraaminen on muka epätyypillistä naisille? Moni naispuolisista kavereistani seuraa jompaakumpaa. Minäkin, lätkää. Mitä väkivaltaisempaa, sen parempaa:) En pidä sitä ei-naisellisena piirteenä itsessäni.
Ihan hyvin sopii naisten käytöön. Varsinkin viime talven myrskytuhoja olen nähnyt monen emännän siivoamassa moottorisahan kanssa.
Olen 40v nainen ja kaikki mitä teen, on mielestäni ihan sopivaa. En koe tekeväni 'väärin ikääni tai sukupuoleen nähden, jos kuuntelen metallia tai tykkään autoilusta. Enkä koe olevani tyypillinen, koska teen pihatöitä tai olen mukana vanhempaintoimikunnissa, esimerkiksi.
Olen minä ja sopiva itselleni, tavallinen ja tavaton, ihana ja outo, mutta ne liittyy mun sisäiseen maailmaan, ei tekemisiini tai tapoihini.
Asia on poliittisesti niin epäkorrekti, että siitä on tullut tabu ystäväpiirissä. Vaikea tätä on itsekin tajuta, ei tunnu yhtään luonnolliselta. Elin 10 vuotta naissuhteessa tätä ennen ja kaipaan naisia edelleen niin paljon, että välillä itkettää. Tässä iässä pitäisi päinvastoin siirtyä surkeista heterosuhteista naissuhteisiin ja elää kolmenkympin ruuhkavuodet tiiviisti etenevässä naissuhteessa ja tehdä siinä ne lapset. Kaikesta huolimatta valitsin juuri tämän miehen, joka on saanut erivapauden sukupuolestaan:) Missään tästä ei oikein voi puhua näiden Älä alistu -kampanjoiden aikana, jotka tuntuvat mustakin viestiltä loukkaavilta.
Olen 26-vuotias nainen enkä keksi vastausta kysymykseen. Mielestäni ei ole olemassa mitään naisille epätyypillisiä aktiviteetteja. Paremmassa fyysisessä kunnossa kuitenkin olen kuin useimmat miespuoliset tutut, mutta taitaa sekin olla aika tavallista.
Harrastan ns. extremelajeja eli maastopyöräilyä, kalliokiipeilyä, koskimelontaa ja vapaalaskua.
Joku kysyi, että miksi. Syynä on se, ettei moniakaan vähänkään laadukkaita pyöriä tehdä edes erikseen naisten malleina. Pyörää valitessa vain tulee valita pyörästä tarpeeksi pieni rungon koko.
En edes tiedä, miksi naisilla pitäisi olla erikseen naisten malli pyöristä. Sehän kehitettiin aikoinaaan pitkien hameiden vuoksi, joita harva enää käyttää (ja oman kokemuksen mukaan miesten mallin selkään pääsee sutjakkaasti hameessakin).
Ainakin aiemmin naisten mallit olivat heikompiakin, kun niistä puuttui tukevoittava kolmiorakenne. Niin ja mun mielestä miesten mallit on paremman näköisiäkin.