Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on PAHIN moka hoitohenkilökunnalta, joka on kohdannut sinut?

Vierailija
29.04.2012 |

tai jos kuulut heihin, niin mikä on pahin mokasi?

Kommentit (166)

Vierailija
141/166 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanyyli oli oikein, mutta luultavasti nesteensiirtoletku oli huonosti kiinnitetty joten veri pääsi valumaan. Jos tämä oli se kauhein kokemuksesi, olet päässyt helpolla

Keuhkoembolia tulee hetkessä.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Vierailija
142/166 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen kärsin kovasta päänsärystä aina kun nousin istumaan. Kai onnistuin aina silloin sanomaan asiasta kun se sama sotanorsu oli vuorossa ja viimeisenä päivänä hän sitten tiuskaisi että :turpa kiinni jo. Luuletko että synnyttämästä tullaan tanssien ulos? Älä vikise ja kestä asia.

Menin vähän hämilleni ja kun sitten lääkäri tuli tekemään lähtötarkistuksen, mainitsin asiasta hänelle.

Lääkäri tutki hetken papereita ja sanoi että luultavasti syynä on spinaali päänsärky. No vauva vietiin hoitajille ja minut kärrättiin veripaikkaan. Lääkäri kysyi sitten siltä sotanorsulta että eikö kukaan ole kiinnittänyt särkyyn huomiota niin tämä nainen sanoi pokalla naamalla että en ole sanonut mitään päänsärystä, vaikka tosissani sanoin asiasta aina kun pystyin..

Kun hoitaja ei ollut paikalla, sanoin asiasta lääkärille ja hän sanoi että minun pitää tehdä valitus hoitajasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/166 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis oletettu tapahtuneen jotain.

Juuri tuo tippakanyylin laittaminen. Jos kanyyli on oikein eli VERIsuonessa (laskimossa) sieltä tulee verta. Ohi menneestä eli kudoksessa olevasta ei tule mitään.

Vaipoista olikin jo edellä mainittu. Niiden tarkoitus on imeä 1-2l virtsaa ja pysyä pintakuivana. Vaipoissa on ns. indikaattroiviiva ulkopintaa vasten josta seurataan tilannetta. Ihan vaippavalmistajien ohje, ei itse keksimää.

Vastauksestasi myös selvästi huomaa ja ymmärtää, että olet ns. "alalla". Moni vastaajista varmaan antaa osaksi senkin takia melko lyhyet vastaukset, että kaltaisiasi puukottajia, nollaajia, mollaajia, vähätteleviä henkilöitä tässä maassa ja tällä palstallakin valitettavasti toki löytyy. Moni varmasti haluaa suojautua pahaa vastaan kertomalla tapahtuneensta täällä vain lyhyesti.

Ja mun mielestä vastaus oli ihan asiallinen.

Mutta munkin mielestä tuo kyseinen vastaus oli asiallinen, luin sen oikein toiseen kertaan läpi ja yritin etsiä epäasiallisuutta mutten löytänyt.

Vierailija
144/166 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanyyli oli oikein, mutta luultavasti nesteensiirtoletku oli huonosti kiinnitetty joten veri pääsi valumaan. Jos tämä oli se kauhein kokemuksesi, olet päässyt helpolla

<a href="http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…" alt="http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…">http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…;

No ei se kivalta tunnu kun jotain valuu pitkin kättä ja huomauttaa siitä hoitajille eikä uskota. Sitten kun uskoivat, niin lätäkkö oli jo lattialla.

Täällä on jo aiemmin mainittu, että maallikolle voi monikin asia olla pelottava ja uusi tilanne ja niin se kyllä oli.

Vaikuttaako keuhkoembolian kohdalla taikasana "massiivinen"?

Jos tämän kansakunnan terveydenhoito ja -huolto on sellaisten ihmisten käsissä, joiden mielestä veren valuminen käsiä pitkin NESTEENSIIRTOLETKUSTA on ok ja on ihan sama, miten hoitajat niitä letkuja kiinnittelee ym ym, niin täytyy todellakin toivoa, että jatkossakin pääsen vähällä, enkä moisten tyyppien viskeltäväksi joudu.

Itse kyllä olen hoitokodissa työskennellyt, mutta en hoitoalan koulutuksella vaan sosiaalialan. Suhtauduin asukkaisiin ihmisinä, en esineinä.

Vierailija
145/166 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pahin mielessä on se, kun läheiseni epämääräisiä (kovia) kipuja ja muita oireita ei otettu vakavasti (kävi lääkärissä vuosien ajan useita kertoja ja tyyliin naurettiin ulos joka paikasta, paras oli kun jonotti ensin ortopedille puoli vuotta ja ortopedi sanoi että kuulostaapa vakavalta, mutta ei näitä tarkemmin tutkita). Lopulta hän sitten työterveydessä kävi näyttämässä outoa pattia kaulalla ja oli puolen vuoden päästä kuollut laajalle levinneeseen syöpään.

Itse sain verenmyrkytyksen, kun samaa antibioottia määrättiin aina vaan tulehdukseen, joka ei kuitenkaan parantunut. Tuloksena verenmyrkytys ja -kappas vaan- bakteeri oli kys. antibiootille resistentti. Olin 3 viikkoa sairaalassa antibioottitipassa, vaikka alunperin kyseessä oli hyvin lievä tulehdus, joka olisi hoitunut sillä että olisi määrätty toisia antibiootteja kun eka kuuri ei purrut.

Hoitovirheen vuoksi (leikkauksessa tapahtui virhe) eräs tuttavani vammautui pysyvästi.

Synnärin lapsivuodeosaston toiminnasta voisin kirjoittaa vaikka ja kuinka, mutta just nyt ei ole aikaa. Todella epäystävällistä ja tylyä kohtelua sain ensisynnyttäjänä, ilmeisesti olisi pitänyt tietää kaikesta kaikki vaikka ekalla kerralla oltiin asialla.

En muuten hetkeäkään epäile itsemurhayritystä yrittäneiden tarinoita täällä, sen verran nuivasti suhtauduttiin häkessä kun soitin kaverille apua kun oli ottanut tappavan yliannostuksen. Onneksi kaveri siitä sitten selvisi ja voi nykyään hyvin.

On mulla kyllä sitten kiitoksiakin, tarkka lääkäri huomasi alkavan keuhkokuumeen vaikka ei kuullut stetoskoopilla mitään tulehdukseen viittaavaa. Tämän takia koko homma hoitui penisilliinikuurilla ja viikon saikulla, olisi voinut käydä pahemminkin jos lääkäri ei olisi luottanut intuitioonsa. Keuhkokuvissa sitten paljastui että oli kuin olikin alkava keuhkokuume kyseessä. :)

Ja muutenkin positiivisia kokemuksia on paljon enemmän kuin niitä negatiivisia, mutta kyllähän ne pahat kokemukset jää mieleen, varsinkin kun hoitoalalla on monesti ihmishenget kyseessä.

Vierailija
146/166 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

&lt;a href="<a href="http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…" alt="http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…">http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…;" alt="<a href="http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…" alt="http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…">http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…;"&gt;<a href="http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…;" alt="http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…;">http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…;

No ei se kivalta tunnu kun jotain valuu pitkin kättä ja huomauttaa siitä hoitajille eikä uskota. Sitten kun uskoivat, niin lätäkkö oli jo lattialla.

Täällä on jo aiemmin mainittu, että maallikolle voi monikin asia olla pelottava ja uusi tilanne ja niin se kyllä oli.

Vaikuttaako keuhkoembolian kohdalla taikasana "massiivinen"?

Jos tämän kansakunnan terveydenhoito ja -huolto on sellaisten ihmisten käsissä, joiden mielestä veren valuminen käsiä pitkin NESTEENSIIRTOLETKUSTA on ok ja on ihan sama, miten hoitajat niitä letkuja kiinnittelee ym ym, niin täytyy todellakin toivoa, että jatkossakin pääsen vähällä, enkä moisten tyyppien viskeltäväksi joudu.

Itse kyllä olen hoitokodissa työskennellyt, mutta en hoitoalan koulutuksella vaan sosiaalialan. Suhtauduin asukkaisiin ihmisinä, en esineinä.

Varmasti ei tunnu kivalta joo, että lattialle valuu tippakanyylistä jotain, mutta homma on helppo korjata letku uudelleen kiinnittämällä, eikä tässä tapahtunut mitään vakavaa. Vaikka tilannetta ei olisi huomattu heti, vaan vasta myöhemmin, niin edelleenkään ei olisi käynyt kuinkaan.

Ja varsinkin massiivi keuhkoembolia iskee hetkessä, yleensä massiivista keuhkoemboliasta lähtee laakista henki, eikä niin, että se varoittelee itsestään pikkuhiljaa huonolla ololla.

Monet täällä kerrotut tarinat ovat kyllä oikeasti paheksuttavia mokia, mutta näissä kertomissasi asioissa ei ole tapahtunut oikeastaan mitään ihmeellistä. Ikävää, jos luottamuksesi terveydenhuoltoon häviää yhdestä väärin kiinnitetystä tippaletkusta (niissä letkuissakin voi olla muuten valmistusvirheitä, usko tai älä).

Terveisin eräs terveydenhuollon ammattilainen (ei hoitaja)

Vierailija
147/166 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirmuisen hoitovirheen takia. Tekivät rutiinileikkauksen, jossa kirurgi töpeksi täysin. Leikkaus itsessään meni ok, mutta teki kaikkea ylimääräistä ohi sen, jota ei tässä leikkauksessa pitänyt edes tehdä (luki kai väärää paperia) ja loppujen lopuksi ko. henkilö makasi teholla muutaman viikon ja on nyt eläkkeellä. Perusterve nainen ennen tuota. Leikkaus oli tyyliin: poistetaan kohtu jatkuvien kystien takia ja sitten avataankin koko suolisto, poistetaan muutama metri suolta ja rikotaan mahalaukku jne.

Toinen tarina, jälkikäteen jo hauska, mutta silloin ei äitiä naurattanut: Kävi kuvissa mahakivuista. Soitti terkkariin kysyäkseen kuvista ja siellä sellainen hömelöterkkari sanoi, että "tässä nyt kun katson, niin ihan syövältä näyttää..." Voitte kuvitella, kun äiti itki. Lopputuloksena hänellä oli kysta munasarjassa. Lääkäri ihmetteli terkkarin toimia, koska terkkarilla ei ole edes oikeutta tulkita kuvia saati heitellä potilaille tuollaisia.

Vierailija
148/166 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi eilen niin, että lyhyttä nukutusta varten kanyyli laitettiin kämmenselkään. Heräämössä huomasin uuden kanyylin kyynärtaipeessa, eikä kukaan sitä selitellyt. Käsi tuntui kankealta, mutta minulla ei ole ennestään kokemusta tiputuksesta, joten en osannut asiaa ihmetellä enempää. Muutaman tunnin kuluttua olo vaan ei kohentunut ja verenpaine alhaalla, en pysynyt pystyssä, vaikka kotiin piti jo lähteä. Litra nestettä oli jo mennyt. Toista pussia kun oli vähän tippunut, huomasin ranteen paisuvan ja hoitajan saatuani paikalle, hän huomasi kaiken nesteen menneenkin käsivarteen, ei suoneen. Tipat otettiin pois ja join nestettä suun kautta ja olo koheni. Käsi oli valtava ja kipeä, aivan kova! Nyt odotan jonkinlaista perustelua tapahtuneelle. Onneksi kyseessä oli vain nestettä, ei lääkeliuosta, silloin olisi puhe mahdollisista kudosvaurioista. Miten näin voi käydä ja miten sitä ei ammattilainen huomaa ajoissa?

Vierailija
149/166 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menin valittamaan lääkärille kun oli kova kipu kyljessä. Olin ennekin sairastanut virtsatietulehduksia niin että arvasin että sama vaiva. Mutta lääkäri (n. 50 v äijä) vaan vilkaisi minua ja toikaisi että varmaan klamydia, laittoi lähetteen testeihin.

Olin niin järkyttynyt, nuori ja ujo etten tajunnut edes vastustella. En ollut vielä ollut edes sukupuoliyhteydessä.

Sitten jouduin sen lähetteen kanssa aulaan, jossa sairaanhoitajat 3 kpl joukolla taivastelivat kovaan ääneen tilannetta, ja minä häpesin.

No testit oli negatiiviset ja virtsatietulehdus jäi hoitamatta. Niin että kiitos vaan lääkärisetä.

Vierailija
150/166 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapra tuloksissa raskaus nega ja sisätutkimusten perusteella kohtu normaalinkokoinen, vaikka raskausviikkoja takana 12. Eiku hormoonihoitoja kuukaustisten aikaan saamiseksi, joka ei tietenkään tehonnut, eiku ultraan. Tuolloin sitten selvisi, että olen 18 viikolla raskaana.

Vierailija
151/166 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en tiedä mistä aloittaisi...

Diagnoosimokia mm.: enon sydänkohtaus tulkittiin närästykseksi, lapseni astmaa ei tunnistettu, eikä minun kilpirauhastulehdustani, selkämurtumaani kehotettiin parantelemaan kovalla jumalla, näköhermotulehdusta pidettiin karsastuksena, siskoni jalkamurtumaa ei huomattu, endometrioosi oli kuulemma laktoosi-intoleranssia...

Oikeastaan mikään ei ole mennyt ekalla kerralla maaliin - ja oikean diagnoosin löytäminen on aina vaatinut suunnilleen haulikon ja asenteen, että "minähän en poistu täältä ennen kuin hoidatte".

Sitten toinen puoli on huonot käytöstavat ja hillitön kyykyttämisen halu.

Vierailija
152/166 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikea, mutta toisen henkilön paperit.

Olin menossa leikkaukseen ja sitä ennen oli tapaaminen lääkärin kanssa. Tarkoituksena kertoa leikkauksesta ja sen menetelmistä.

Meitä oli siis alkujaan useampi nainen. Nimellä huuteli aina sisään huoneeseen.

Lopulta olin minä viimeinen, joten pyysi vain sisälle.

Alkoi siinä sitten puhua leikkaukseta yms.

Jossain vaiheessa aloin ihmetellä, että nyt kuulostaa oudolta.

Lääkärillä oli jonkun toisen potilaan kansio.

Omani löytyi sitten myöhemmin.

Onneksi tämä virhe ei tapahtunut leikkaussalissa.

Vierailija
153/166 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin nääs päivystykseen tuotuna pilata niiden hoitsujen illan.

Olin ottanu yliannostuksen lääkkeitä + kärsin hypotermiasta.

laittoivat sitten väkisin hiilijuomaa juottaakseen runnomalla nenämahaletkua todeten et sen laittoon ei ole kukaan kuollu ja et oon ansainnu vaa sen kivun tekoni takia.

nojoo, ei se letku mitää auttanu,ei pysyny sisälläni mitenkää vaik jotenkuten meniki nenästä kurkkuun. Siinä sitten seuraavat 10tuntia oksensin vähän väliä hiilijuomaa ja verta ku kurkkuun oli letkuu laittaes tullu haavoja.

Vierailija
154/166 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

*lääkäri ilmoitti äidilleni suunnilleen että mulla on syöpä ennenkuin kasvaimen laatua oltiin tutkittu. Ei se sitten pahalaatuinen ollut.

Vierailija
155/166 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpähän sulla olikin,

*lääkäri ilmoitti äidilleni suunnilleen että mulla on syöpä ennenkuin kasvaimen laatua oltiin tutkittu. Ei se sitten pahalaatuinen ollut.

What? Syöpä on pahanlaatuinen kasvain, ja tämä ei ollut.

Vierailija
156/166 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein iloisen pojan 5vee neuvolaan, hän teki siellä kaiken niin kuin pyydettiin. Oli kasvanut jne..

Sitten neuvolatäti, joka ei ollut poikaamme ennen edes tarkastanut, laittoi kätensä työpöydälleen niin että koko käsivarsi lepäsi pöydälle ja kädet ristiin ja sanoi että joudumme vakaviin vaikeuksiin poikamme aggressiivisuuden tähden kun hän menee kouluun.

-Siis mitä. Lähdin itkua tuhertaen pois. Mietin mitä tämä oli.

Sitten hokasin, asuimme rivarissa jossa asui iäkkäät vanhemmat joilla oli yksi lapsi, joka sai tehdä ihan mitä halusi. Lapsen vanhemmat lykkäsivät pojan usein ovesta ulos jotta saivat olla rauhassa. Tämä poika rikkoi hiekkalinnat ja oli kova puremaan, hän oli 2v. Sanoin omalle pojalleni että sitä pitää kieltää. Eräällä kerralla kun tämä pienempi tuli meille ja hän puri taas poikaamme, niin meidän poikamme puri takaisin ja pikkusälli meni juosten kotiin, itki tietysti kovasti.

Sen jälkeen tämä perhe suhtautui poikaamme sairaan vihamielisesti, etenkin isä. Kuulin kylältä että naapuripojan äiti ja tää neuvolatäti lenkkeilevät kimpassa. -Just joo.

Onneksi muutimme. Nyt poika on jo yo. Hänellä ei ole koskaan ollut mitään vaikeuksia koulussa, hän on hyvin empaattinen, pelaa joukkuepelejä. Tekisi mieli kaivaa kyseinen neuvolatäti esiin ja kertoa minkä mielipahan hän perheeseemme aiheutti pitkäksi aikaa. Ja tivata mikä 5vee testeistä johti tuohon diagnoosiin.

Vierailija
157/166 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
158/166 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kasvaimet on syöpää, joko hyvänlaatuinen tai pahanlaatuinen

Mihin perustat "tietosi"?

Vierailija
159/166 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta potilailta on tullut tällaista kohtelua

-kolmet silmälasit on rikottu

-käsissä on ikuiset arvet raapimisista

-jalkaan on purtu niin, että piti hakea jäykkäkouristusrokote ja otattaa Hivit yms. testit

-pari kertaa on lyöty turpiin

-hiustukkoja on päästä lähtenyt

-huorilteltu

-uhattu tappaa useastikin

-kerrottu yksityiskohtaisesti kuinka raiskataan ja tapetaan minun lapset

-uhattu, että poikaystävä tulee ja leikkaa minulta rinnat pois

Tässä näin jotain, joita tuli äkkiä mieleen. Hoitolalan kokemusta ensiavusta, mielenterveyspuolelta, kehitysvammapuolelta ja vanhainkodilta

Vierailija
160/166 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kasvaimet on syöpää, joko hyvänlaatuinen

Kasvain ei ole yhtä kuin syöpä. Kasvaimia voi olla hyvän- ja pahanlaatuisia, ja vain pahanlaatuinen kasvain on syöpää. Hyvänlaatuinen kasvain ei ole syöpää.

Mistä olet noin väärää tietoa oppinut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme