V....un mies ja teinit - jatkossa jääkaapista oteta mitään ilman lupaa!
Söivät nakit ja perunasalaatit, vaikka tiesi niiden olevan vapuksi. Huomenna syötetään vieraille makaroonilaatikon jämät.
Oli kuulemma hyvää harkkojen jälkeen.
Kommentit (25)
Kukaan mene sinne kaapille luvatta. Ruoka syödään ruoka-aikoina, jos ylimääräistä välipalaa tarvii, minä laitan mikäli katson sen tarpeelliseksi. Ja aina en todellakaan katso.
Mikä oikeus sulla on määrätä esim. miehesi syömisestä. Ihan pimeetä touhua.
Kukaan mene sinne kaapille luvatta. Ruoka syödään ruoka-aikoina, jos ylimääräistä välipalaa tarvii, minä laitan mikäli katson sen tarpeelliseksi. Ja aina en todellakaan katso.
Mikä oikeus sulla on määrätä esim. miehesi syömisestä. Ihan pimeetä touhua.
jos puoli tuntia ennen ruokaa vedetään leipää ja leikkeleitä, ja tekeillä oleva ruoka jää siksi syömättä. Ja sitten valitetaan kun kaikki on kallista ja rahat loppu, kun vedetään kalliita leikkeleitä monta senttiä leivän päällä, ja yksi laji ei edes riitä.
Myös huonosti syövät lapset söisivät jatkuvasti jotain vaaleaa leipää tms, ja ruoalla sitten puoli desiä korkeintaan.
Siksi meillä on tarkat ruokailuajat.
Joo, mä en voi kyllä kuvitella tilannetta, jossa perheessä on normaalipainoisia ihmisiä, jotka pystyvät surutta vetämään ylimääräisiä välipaloja, eikä sitten vaikuta syömiseen, tai painoon. Meillä ei sellaisia ole. Mutta täytyy sanoa, että jos olisi, ei kyllä rahat riittäisi syödä kaapista mielin määrin nakkeja ja muuta kallista. Porkkanaa saisivat kyllä vetää, jos kerran nälkään olis pakko, niin kyllä senkin pitäis kelvata?
Mulla on siis ylipainoinen saita miesystävä, ja alipainoiset lapset.
JA TÄSSÄ IDIOOTIN TEKSTIÄ:
Miksi ostit ne vappuruuat niin aikaisin? Ei meillä vain ole vielä mitään ostettuna vapuksi. Asutaan kaupungissa ja lähin kauppa on viereisessä korttelissa - mikä ihme vetää ihmisiä asumaan jossain metsän keskellä, missä ei pääse kauppaan silloin kun pitäisi päästä...
MEIDÄN perhe asuu "metsässä" ja siihen on kymmeniä syitä. Oon asunut stadissa hyvämaineisella alueella keskustassa, Espoossa ja Tampereella. Ne ei ole vaihtoehtoina meille varmaan enää ikinä. Haluisin vaan kauemmaksi vielä, entistä kauemmas ihmisistä. Mulla on auto ja kauppa kohtuu matkan päässä mutta silti ostin jo vappuruoat ajoissa. Niin teen aina. Kun on reilut kylmäsäilytystilat mikäpä siinä ostaa kerralla useamman päivän ruoat. AP:lle sanoisin että pistä mies kauppaan hakeen lisää nakkeja sun muuta vappusafkaa.
on paljon fiksumpaa kulutusta miettiä mitä ostaa eikä rampata sielä lähi siwassa kokoaikaa.
syödään ruoka-aikoina yhdessä pöydässä, eikä ahdeta jääkaapista kaikkea kun sattuu olemaan nälkä.
Meillä saa esimerkiksi hedelmiä syödä aina kun haluaa, ja niitä on aina tarjolla, mutta ruokaa syödään yhdessä. Poikkeuksia tietysti on, mutta niistä sovitaan. Samoin miehen kanssa yhdessä on tietysti sovittu ja valmisteltukin vieraille ruokia, ei omani menisi syömään vieraille tarkoitettuja juttuja.
Niin että ap ymmärrän, että harmittaa.
koska huomenna on töissä kiire päivä, enkä todennäköisesti ehdi kauppaan ennen kuin ne sulkevat ovensa klo 18.
Ostin tosin nakkeja 5kg, joten eiköhän siitä voi jokusen napsia etuajassakin.