Mitä mieltä näistä nimivaihtoehdoista tulevalle lapselleni?
Kuten otsikko kertoo, harkitsen seuraavia nimiä tulevan lapseni nimeksi. Aikaa syntymään on vielä, joten nimen valinnalla ei ole kiirettä, enkä kysy mielipidettänne avuksi valintaan vaan haluan vain kuulla mitä mieltä olisitte näistä - ovatko ne kivoja vai aivan kammottavia?
Poikien nimet:
- Oskar
- Elian
- Verneri
- Felix
- Lucas
Tyttöjen nimet:
- Eevi
- Isa
- Siri
- Karoline
- Milka
Taustatietona vielä sen verran, että itse olen "vain" puoliksi suomalainen joten siksi tahtoisin lapselle mahdollisesti jonkin ei niin perinteisen suomalaisen nimen. (kuulostipa huonolta selitykseltä). Lapsen isä on kuitenkin suomalainen ja lapsi tulee saamaan hänen sukunimensä, joten etunimi ei saisi olla kuitenkaan turhan erikoinen, jotta se sopisi suomalaiseen sukunimeen. :)
Kommentit (18)
- Oskar - ihan kiva, sekoittunee tosin Oskariin
- Elian - aika näppärä! En ole ennen kuullut.
- Verneri - en tykkää
- Felix - ei sovi suomalaisen sukunimen kanssa
- Lucas - en tykkää
- Eevi - ei tule kovin mairitteleva mielikuva
- Isa - nätti nimi, tosin tykkään enemmän Iisasta
- Siri - kuulostaa kirjoitusvirheeltä tai lempinimeltä
- Karoline - ei kiva
- Milka - tulee mieleen suklaa ja muutenkin aika kauhea
Parhaat siis Oskar, Elian ja Isa.
Itse suosin pojalle nimeä:
Jani-petteri-viljakone-korianteri
kivoimmat mielestäni
Oskar, Felix sekä Eevi ja Isa
Poikien nimistä suosikkini ovat:
Verneri
Oskari (suomalaisena haluan lisätä iin)
Tytöistä:
Eeva (muokattu Eevi)
Siiri (oli pakko lisätä yks i)
Liian nykymuodin mukaisia. Toki Elian on outo, mutta en silti pidä. Tyttöjen nimiä pyörii täälläpäin äideillä ja tyttärillä :)
Mutta valitse mistä itse pidät, muiden mielipiteillä ei ole merkitystä.
Muut poikien nimet ei ole mun makuun.
Tyttöjen nimistä paras on Milka, muttei sekään oikein mun makuun. Eevi on toiseksi paras.
Mun mielestä jokainen noista nimistä on aivan ihana! =)
Felix, vaikkakin kerrassaan upea ja kaunis nimi, saattaa joillekin tuoda mieleen elintarvikemerkin.
Onnea nimivalintaan, mainitsemasi ovat erittäin hyviä vaihtoehtoja! =)
Kiitokset paljon kaikille tähän mennessä mielipiteensä kertoneille! :)
poikien nimistä tykkään erityisesti tosta Elianista, en myöskään ole koskaan kuullut. Ainoa poikien nimistä, josta en tykkää, on Verneri. Noita muita on omassa tuttavapiirissä, osa ihan suomalaisilla sukunimillä, tosin ei ihan Virtasia, ja hyvin toimii. Tosin Lukas k:lla. Vanhempi väki saattaa just Oskariin laittaa sen i:n perään, mutta suurin osa sanoo ennemmin Oskar. Tyttöjen nimistä tykkään ainoastaan Eevistä, muut ihan kamalia.
mieheni tykkää jostain syystä Verneri-nimestä ihan hirvittävästi ja nimi onkin listalla lähinnä sen takia, vaikka itse en siihen ihan hulluna olekaan. Ihan kiva nimi sinällään, mutta kuitenkin vähän "liian" suomalainen :D (huono selitys jälleen)
Kuten otsikko kertoo, harkitsen seuraavia nimiä tulevan lapseni nimeksi. Aikaa syntymään on vielä, joten nimen valinnalla ei ole kiirettä, enkä kysy mielipidettänne avuksi valintaan vaan haluan vain kuulla mitä mieltä olisitte näistä - ovatko ne kivoja vai aivan kammottavia?
Poikien nimet:
- Oskar
- Elian
- Verneri
- Felix
- LucasTyttöjen nimet:
- Eevi
- Isa
- Siri
- Karoline
- MilkaTaustatietona vielä sen verran, että itse olen "vain" puoliksi suomalainen joten siksi tahtoisin lapselle mahdollisesti jonkin ei niin perinteisen suomalaisen nimen. (kuulostipa huonolta selitykseltä). Lapsen isä on kuitenkin suomalainen ja lapsi tulee saamaan hänen sukunimensä, joten etunimi ei saisi olla kuitenkaan turhan erikoinen, jotta se sopisi suomalaiseen sukunimeen. :)
Felix Elia Verner? Milkasta tulee mieleen milk a cow.. Siri kuulostaa siritykseltä. Tytölle ehdottaisin eva karoline
Minä pidän myös hurjasti tuosta Verneristä :) Jos se on mielestäsi liian suomalainen, niin miten olisi kansainvälisempi muoto Verner tai Werner?
Tyttöjen nimistä suosikkini on Eevi. Isa näyttää mielestäni isä-sanalta, Iisa olisi parempi.
"Felix Elia Verner? Milkasta tulee mieleen milk a cow.. Siri kuulostaa siritykseltä. Tytölle ehdottaisin eva karoline"
Felix Elia Verner kuulostaa ihan kivalta, kiitos tästä ehdotuksesta. Toisesta nimestä on kuitenkin olemassa erikseen vielä lisää vaihtoehtoja ja siinäpä vasta valinnanvaikeus iskeekin :D Mutta kiva kuulla ehdotuksia ja mielipiteitä ihan muidenkin kuin etunimen suhteen :)
Felix on kuitenkin ihan komea nimi. Tyttöjen nimistä kolme ekaa ovat ok, Karoline K:lla vähän outo ja Milkasta en vain pidä. Mulla taitaa vain olla erilainen maku.
- Oskar
- Elian (tämä on tosi kiva, voisin pistää itsellenikin muistiin!:)
- Felix
- Milka
(muut tyttöjen nimet olivat aika kammottavia)