Tiedän olevani törkeä äiti, vai mitä mieltä olette..?
Hävettää tunnustaa tämä, mutta tosielämässä en kehtaa tätä kenellekään kertoa:
Kolme kuukautta vanha vauvani on ollut syntymästä asti pulloruokinnassa, hän syö Nan-korviketta.
Minä en imetä enkä anna omaa äidinmaitoani hänelle pullosta, vaikka maitoa tulee lypsämällä n. 4,5 - 6 desiä päivässä..
Myyn kaiken maitoni äidinmaitokeskukselle, koska olen niin järkyttävän köyhä, että se 16 euroa litralta tulee todella tarpeeseen.
Lisäksi se on verotonta tuloa, ja olen onnistunut pimittämään sen myös sossulta, joten se ei vaikuta muihin tuloihini. Ulosottomieskään ei siihen rahaan voi kajota.
Hävettää. Lapsi syö korvike-roskaa ja mamma myy lapsen maidon. On aika low life -olo. :(
Kommentit (42)
"Halvemmaksi tulisi imettää."
Muuten kyllä tulisikin varmaan, mutta kun sossu tosiaankin maksaa vauvan ruoat, kun olen kertonut, etten pysty häntä imettämään..
Ap
"Halvemmaksi tulisi imettää."
Muuten kyllä tulisikin varmaan, mutta kun sossu tosiaankin maksaa vauvan ruoat, kun olen kertonut, etten pysty häntä imettämään..
Ap
Sossu maksaa tietyn perusosan,aivan sama imetätkö vai et. Sitä maitotienestiä on myöskin mahdoton pimittää sossulta. Sori vaan että käräytin sun provon
nimim kokemusta on
Sä toimitat siis kuitit ostetuista korvikkeista sinne, ja sossu huomioi ja maksaa ne erikseen?
Sossu maksaa tietyn perusosan,aivan sama imetätkö vai et. Sitä maitotienestiä on myöskin mahdoton pimittää sossulta. Sori vaan että käräytin sun provon
nimim kokemusta on
[/quote]
Ikävää, ettet olekaan kaikkitietävä: tämä ei ole provo. Sinä et vain tämän yhden aloituksen perusteella tiedä mitään meidän perheen kokonaistilanteesta ja olosuhteista, joten älä viitsi olla pelle ja huudella "totuuksiasi" sieltä.
Sossu käsittelee perheiden tilanteet tapauskohtaisesti, ja on olemassa ns. tarveharkintainen toimeentulotuki, jota sovelletaan tässä kohtaa, kun emme ole oikeutettuja siihen toimeentulotuen perusosaan.
Ja äidinmaitokeskus maksaa maidostani äitini pankkitilille, joten sossu ei tiedä siitä mitään.
Sori vaan ettet onnistunutkaan käräyttämään mun provoa..
Sä toimitat siis kuitit ostetuista korvikkeista sinne, ja sossu huomioi ja maksaa ne erikseen?
Ei, vaan saan sossusta maksusitoumuksia, joihin on määritelty, että niillä saa ostaa vain vauvan tarvikkeita, kuten korviketta ja vaippoja.
Sikälikin, että äidinmaitoa ei oteta vastaan enää kun synnytyksestä on kulunut yli 2 kk.
Ei, vaan saan sossusta maksusitoumuksia, joihin on määritelty, että niillä saa ostaa vain vauvan tarvikkeita, kuten korviketta ja vaippoja.
Porvoossa on kiva asua, eiköstä vaan!
Sikälikin, että äidinmaitoa ei oteta vastaan enää kun synnytyksestä on kulunut yli 2 kk.
Tuo riippuu täysin maitokeittiöstä. Joissain paikoissa maitoa saa luovuttaa jopa 6 kk:n ikään saakka..!
Sossu maksaa tietyn perusosan,aivan sama imetätkö vai et. Sitä maitotienestiä on myöskin mahdoton pimittää sossulta. Sori vaan että käräytin sun provonnimim kokemusta on
Ikävää, ettet olekaan kaikkitietävä: tämä ei ole provo. Sinä et vain tämän yhden aloituksen perusteella tiedä mitään meidän perheen kokonaistilanteesta ja olosuhteista, joten älä viitsi olla pelle ja huudella "totuuksiasi" sieltä.
Sossu käsittelee perheiden tilanteet tapauskohtaisesti, ja on olemassa ns. tarveharkintainen toimeentulotuki, jota sovelletaan tässä kohtaa, kun emme ole oikeutettuja siihen toimeentulotuen perusosaan.
Ja äidinmaitokeskus maksaa maidostani äitini pankkitilille, joten sossu ei tiedä siitä mitään.
Sosiaalitoimiston maksukuponkeihin voidaan rajata hyvinkin tarkasti, mitä niillä saa ostaa.
Esim. jos maksusitoumuksessa lukee, että vain elintarvikkeisiin, niin sillä ei välttämättä pysty ostamaan esim. edes vessapaperia. Tästä on omaa kokemusta, se riippuu sitten ihan kaupan kassasta miten tarkka se on
joudut vastuuseen sosiaaliturvan väärinkäytöstä (voi johtaa oikeustoimiin, tiesitkö?)
Sossu maksaa tietyn perusosan,aivan sama imetätkö vai et. Sitä maitotienestiä on myöskin mahdoton pimittää sossulta. Sori vaan että käräytin sun provonnimim kokemusta on
joudut vastuuseen sosiaaliturvan väärinkäytöstä (voi johtaa oikeustoimiin, tiesitkö?)
En kyllä usko, että poliisia kiinnostaisi alkaa selvittämään jotain ip- ossuja, mahdollisen sosiaaliturvan värinkäytön takia, pientä rajaa nyt näihin juttuihin.
Poliisien määrärahoja vähennetään kokoajan, ihan oikeitakin rikollisia, raiskaajia ja murhaajia juoksentelee vapaana.
Niillä on oikeaakin työtä tehtävänä :D
T: ei ap
siis se, mihin käytät ylipäätään rahaa?
Jos korvikkeista saadulla rahalla saat itsellesi pieniä ekstrajuttuja, niin mielestäni tuo ei ole todellista äidin rakkautta.
Mutta jos olet niin köyhä, että lähes jokainen sentti menee lapsen tarpeisiin, vaippoihin yms. ja omaan ruokaan ja ihan kaikkein välttämättömimpään. Niin sitten minä en ainakaan tuomitse.
Enkä tuomitse muutenkaan. Itse en tekisi noin, jos ei olisi aivan pakko!
No jos et ole perusosaan edes oikeutettu niin mikä loinen oikein olet?
Vierailija - 27.04.12 06:23 (ID 14755970)
Kyllä, olet törkeä ja säälin lastasi :((
Taas tulee esiin tämä, että te ette tiedä kokonaistilannetta..!
En ole lain mukaan oikeutettu toimeentulotukeen, koska aviomiehelläni/ lapsen isällä on niin suuret tulot. Ongelma on vain siinä, että miestä ei ole kotona näkynyt moneen kuukauteen, enkä minä tai vauva nähdä hänen tuloistaan penniäkään.
Sossu ei voi myöntää perusosaa, koska talouden yhteiset tulot ylittävät tulorajat, mutta koska minä ja vauva emme pärjää keskenämme, niin saamme tarveharkintaista, täydentävää toimeentulotukea, eli juurikin noita maksusitoumuksia.
Jos tämä sinun mielestäsi on väärinkäyttöä, niin voi voi: kaikki meistä emme ole syntyneet kultalusikka suussa.
Ap
mitähän tähänkin sanoisi...
hassuahan tuo on,säästäisit nekin roposet,jos antaisit äidinmaitoa. voisithan sä silti myydä sitä maitoa.
mutta en mä nyt törkeeksi sua haukkuisi.