Ruutu.fi:n mainokset: ahneus vienyt katsojat?
Mainoksien osuus palvelussa on mennyt liialliseksi. Pari kolme mainosta vielä menee hammasta purren, mutta nyt mainoksia alkaa olla jo enemmän, kuin itse ohjelmaa.
Paras oli, kun katsoin VoFia, joka katkeili vähän väliä. Ensin katsoin 5-6 mainosta, jonka jälkeen Ruutu ilmoittaa, ettei ohjelmaa löydy. Avaan ohjelman uudelleen ja katson 5-6 mainosta ja sen jälkeen menen siihen kohtaan (ohjelman puoliväliin) jossa se katkesi. Tässä välissä Ruutu läväytti katsottavakseni 16-19 mainosta!!! (Aloitin laskemisen vasta puolessa välissä.)
Kuvitteleeko joku ihan oikeasti, että näillä mainosmäärillä katsominen olisi jotenkin miellyttävää? Minulle ainakin tulee suorannainen viha ko. mainostajia kohtaan. Nytkin tiedän, etten ainakaan ikinä osta tuotteita seuraavilta valmistajilta: Keiju, DNA, Lambi, Atria yms. Pitäkää paskapaperinne ja lihavalmisteenne. Minä assosioin ne epämiellyttävään ja epäreiluun mainosähkyyn. Jotain rajaa!
Kommentit (70)
En mäkään katso enää ruuta kuin "hätätapauksissa". Se vasta ärsyttävää onkin, kun koko ohjelma tilttaa ja alkaa puffaamaan tai jotain. Ei auta odottaminen, ei pausettaminen, ei playn painaminen. Ohjelma vain pysähtyy siihen ja sitten uudestaan katsomaan. Mä olen kerran katsonut yhtä ohjelmaa tuntikausia, kun 3 kertaa jökitti ohjelman. Kyllä ärsytti!
Ja monesi, jos pausetti ohjelman, niin sen jälkeen se jökkäs. Jos kelasit, ohjelma jökkäs. Tuntui, että ruutu on pelkkää ihmisen ärsyttämistä varten tehty juttu. Pistää ostamaan ohjelmien season-boxit, kun ei niitä ainakaan ruudusta voi katsoa.
Ja se mainosten pakkokatselu... Se on jotain niin käsittämättömän ärsyttävää. Mä olen mainosten ajan puhelimen kanssa netissä. Niitä tulee niin paljon ettei niitä jaksa katsoa.
Joo mainospaskaa tulee ruutu.fi:ssä niin paljon, että lopetin käytön.
Eivät idiootit tajua kuunnella meitä katsojia yhtään vaan rahan kiilto silmissä suolletaan mainosta niin perkeleesti.
wincapitan myyntitykin sanoin: "ei sellaisya kukaan jaksa"
Minulle tuli idea, millä nuo ruutu.fi mainokset saa pois häiritsemästä.
Eikös jostain löytyisi ohjelma, millä voi "nauhoittaa" ohjelman ja katsoisi sen sitten jonain .avi tai mpeg-muotoisena omalta koneelta PIKAKELATEN MAINOSKATKOT YLI ?
Osaako joku neuvoa sopivaa ohjelmaa ?
Onneksi niiden ohjelmatkin on niin sheissea, että eipä tarvitse katsella.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 02:23"][quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 04:29"]Kulkaa ku ei se tv-kanava niin toimi, että ei olisi mainostajia. Jollain ne ohjelmat todellakin täytyy kustantaa. Enkä mä voi tässä nyt teille mainontavapaaksi nettitvksi muuttua.
[/quote] kuule jos maksaa siitä että katsoo puhelimessa n.5€/kk niin vois ne mainokset jättää myös ***tuun. Onko tässä mitään järkeä!! Joka 15min välein 5-6 mainosta ja vielä laskutetaan siitä?!?!!!!! Haloo oikeesti!!
[/quote]
Siis näkyykö ruutu plussassaki ne mainokset?
Esim katsomossa ei tule mainoksia, jos katsan maksullisesti salkkarit etuketään
Olen katsonut Mustia Läskejä ruutu.fistä, ei toimi edes tabletilla, vaan pitää katsoa puhelimen kautta jokainen jakso. Mainoksia tulee ihan järjetön määrä, pomppii miten sattuu eikä jakso edes jatku siitä kohtaa mihin se jäi. Joskus ohjelma hukkaa kokonaan sen kohdan, missä tuli mainoskatko ja sitten meneekin jo hermot.. Amatöörien tekemä ohjelma, todellakin
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 11:37"]
Olen katsonut Mustia Läskejä ruutu.fistä, ei toimi edes tabletilla, vaan pitää katsoa puhelimen kautta jokainen jakso. Mainoksia tulee ihan järjetön määrä, pomppii miten sattuu eikä jakso edes jatku siitä kohtaa mihin se jäi. Joskus ohjelma hukkaa kokonaan sen kohdan, missä tuli mainoskatko ja sitten meneekin jo hermot.. Amatöörien tekemä ohjelma, todellakin
[/quote]
Onhan sinulla tabletilla ladattuna sovellus, jota kautta katsot ohjelmaa, ettet siis yritä selaimelta katsoa? Voihan tosiaan ollakin, mutta pakko kysyä.
Muuten kyllä kuulostaa ihan ruutu.fi:ltä teknisiltä "ominaisuuksiltaan". Ilmeisesti palvelu myös työllistää asiakaspalvelua, koska nettiversion etusivulla julkaistaan nykyään harva se viikko, jossa pahoitellaan jotain teknistä ongelmaa.
Itse en juuri tuon ilmaisen palvelun teknisen laadun laskun takia - katsoin joskus aiemmin paljonkin "hömppää" palvelusta - ostanut Ruutu+ palvelua, vaikka olen myös koukussa Leskiin ja Mad Menin viimeisen kauden jaksot näkisikin sieltä nyt heti, eikä puolentoista vuoden päästä 00.20 yöllä.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 02:37"]
Mitäs jo valittaisitte tätä sinne Ruudun asiakaspalveluun eikä vauvapalstalle. Mutta ymmärrän nyt, mitä ystäväni tarkoitti, kun sanoi, että siellä tulee liikaa mainoksia ja ama mainos voi tulla 3 x yhdellä mainostauolla.
Lakatkaa kaikki katomasta mokomaa. Kyllä mainokset vähenee, kun katsojia on nolla - ei ne mainostajat tyhjästä maksa.
[/quote]
Vanha viesti, mutta tämä on erittäin hyvä paikka valittaa ruutu.fi:n mahdollisista ongelmista, koska sama konserni operoi tuota palvelua ja tätä palstaa. Mahdollisesti samat henkilöt saattavat vastata tietyistä toiminnoista sekä siellä että täällä, ja ainakin pikkujouluissa voidaan tästä avautua tyyliin: "Ai sä olet ruutu.fi:ltä ? Mä olen vauva.filtä. Tiesitkö, että meillä on aika paljon keskustelua tuosta teidän palvelusta."
En siis ole töissä Sanomilla, mutta isommassa yrityksessä kyllä, ja näin tämä meidän talossa usein toimii. ;-)
Ennen katsoin ohjelmia ruudusta varmaan useamman kerran viikossa, nyt en ollenkaan. Rupeaa niiden mainospaskojen jälkeen ihan suoraan sanottuna vituttamaan niin paljon että tekisi mieli paiskata kone seinään:--D jonkun helvetin supermarjon ohjelmaan meni KAKSI TUNTIA mainosten jumittelun ja määrän takia. Ei kiitos enää.
Se ruutu mainos on niin hyvä missä ne hakkaa seinää :D
MAINOKSET PYÖRII KYLLÄ TOSI HYVIN MUTTA KUN OHJELMAN PITÄISI ALKAA NIIN PERKELE, TUNTEMATON VIRHE. SITTEN KYLLÄ VIT........
Mulla on nyt viime aikoina toiminut ruutu+, ti jaksoissa ei näy ollenkaan mainoksia.
No voi Herranjestas! Aivotonta porukkaa liikkeellä. Mainokset saa pois niin, että kun katko on alkamassa niin äkkiä kelaus päälle kaukosäätimestä. Systeemin oppii lapsikin nopeasti ja tadaa! Katsoin Temppareita 7h eilen ja mainoksia 0 sekuntia. Ainoastaan ennenkuin uusi jakso alkaa pitää mainoksia katsoa sen 4-5,ei muuta!
Jos kännykällä katsoo ruutua niin mä pystyn kiertämään ne niin että kun mainos alkaa niin painan kännykän poistu nappulan vierestä pyöreää nappulaa josta voi siis myös poistua ja menen uudestaan ruutuun niin se on kelannut kaikki mainokset ja ohjelma jatkuu siitä mihin jäi.
Kymmenen vuotta sitten on tuskasteltu samojen asioitten kanssa kun nytten 🙈 Helvetin ärsyttävää yrittää kattoo ruudusta yhtään mitään kun mainoksia joka välissä ja ihan älyttömän paljon. Missään muussa palvelussa ei oo noin paljo mainoksia. Ei kyllä kiinnosta ostaa mitään ruutu plussaakaan kun ärsyttää niin paljon
Ei pysty enää lataamaan niitä ohjelmia kokeilin jotain vanhoja ohjeita, jotain on muutettu siellä Ruudun päässä.
Tosi outoo et ne muutti vaikka maksat niii ei saa kaikkia mainoksia silti pois. Miksi pitää maksaa mainokset vex jos silti ruutu niitä mainoksia siihe tuputtaa?
Älytöntä, että myös maksullisessa Ruutu+ on pakollisia mainoksia.
kohta kaikki on maksullista...vaikka netissä pitäs olla ilmasta..
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 04:29"]
Kulkaa ku ei se tv-kanava niin toimi, että ei olisi mainostajia. Jollain ne ohjelmat todellakin täytyy kustantaa. Enkä mä voi tässä nyt teille mainontavapaaksi nettitvksi muuttua.
[/quote]
Niin, ei se toimi. Mutta olisi hienoa, että löydetään hyvä tasapaino noissa mainosten määrissä. Itse lopetin koko Ruudun käytön, koska en halua kuluttaa aikaani niin monen mainoksen katsomiseen. Ei ne ohjelmat niin hyviä ole.