Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruutu.fi:n mainokset: ahneus vienyt katsojat?

Vierailija
03.03.2014 |

Mainoksien osuus palvelussa on mennyt liialliseksi. Pari kolme mainosta vielä menee hammasta purren, mutta nyt mainoksia alkaa olla jo enemmän, kuin itse ohjelmaa. 

Paras oli, kun katsoin VoFia, joka katkeili vähän väliä. Ensin katsoin 5-6 mainosta, jonka jälkeen Ruutu ilmoittaa, ettei ohjelmaa löydy. Avaan ohjelman uudelleen ja katson 5-6 mainosta ja sen jälkeen menen siihen kohtaan (ohjelman puoliväliin) jossa se katkesi. Tässä välissä Ruutu läväytti katsottavakseni 16-19 mainosta!!! (Aloitin laskemisen vasta puolessa välissä.)

Kuvitteleeko joku ihan oikeasti, että näillä mainosmäärillä katsominen olisi jotenkin miellyttävää? Minulle ainakin tulee suorannainen viha ko. mainostajia kohtaan. Nytkin tiedän, etten ainakaan ikinä osta tuotteita seuraavilta valmistajilta: Keiju, DNA, Lambi, Atria yms. Pitäkää paskapaperinne ja lihavalmisteenne. Minä assosioin ne epämiellyttävään ja epäreiluun mainosähkyyn. Jotain rajaa!

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkiikö teilläkin mainokset? Sen lisäksi että ne ovat muutenkin **ttumaisia alkaa kuva pätkiä ainakin mun koneessa (vaikka muuten pyörittäisikin sujuvasti) ja mainosaika kestää vielä tuplasti kauemmin. Tekee mieli paiskata kone seinään :D

Vierailija
22/70 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 01:19"]

Pätkiikö teilläkin mainokset? Sen lisäksi että ne ovat muutenkin **ttumaisia alkaa kuva pätkiä ainakin mun koneessa (vaikka muuten pyörittäisikin sujuvasti) ja mainosaika kestää vielä tuplasti kauemmin. Tekee mieli paiskata kone seinään :D

[/quote]

Luojan kiitos ei, se tästä vielä puuttuisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman kuin edeltäjät ja ärsyttää todella. Mainoksia on muutenkin joka paikka tulvillaan, sähköposti, postilaatikko, lehdet, tv, internetissä suurinpiirtein kaikki. On käynyt juuri päinvastoin, en enää viitsi kiinnostua tarpeellisistakaan tuotteista mainonnan takia kun skippaan kaiken mainosroskan inhoten pois silmistä. 

Hyvä puoli on, että oikeasti voin paremmin  ilman turhia heräteostoja tai pahaa mieltä, jos en saa jotain himoitsemaani. Ja rahaa säästyy. 

Vierailija
24/70 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 01:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 01:14"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 00:53"]

En itsekään katso. Ärsyttää, kun ei voi olla edes toisella sivullakaan vaan pitää olla siinä sivulla, jotta mainospätkä lähtisi pois!!!! 

[/quote]

Joo, ennen minulla oli ruutu.fi auki toisella välilehdellä ja mainosten ajaksi laitoin äänen pois ja surffasin toisella välilehdellä, mutta ei tosiaan sekään enää onnistu. Äärimmäisen rasittavaa.

[/quote]

Edelleen voi surffata toisessa välilehdessä vaikka mainokset tuleekin. Tämä onnistuu sillä, että menee sinne toiseen välilehteen ennen kuin mainokset alkavat. (Mikä ei tosin kaikissa ohjelmissa onnistu kun ei tiedä koska mainokset tärähtää ruutuun...). 

[/quote]

Niin ja kannattaa palata siihen Ruudun välilehdelle vasta sitten kun mainokset on ohi. Jos menee Ruutuun kun mainokset tulee ja poistuu siitä, niin mainokset menee pauselle ja siitä taas ei pääse eteenpäin ennen kuin on katsonut ne frikin mainokset. (Joskus on tuo itselle käynyt kun olen epähuomiossa palannut takaisin ennen mainosten loppua).

Vierailija
25/70 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 01:18"]

PSSTT onnistuu surffaaminen toisella sivulla. Se pitää vaan aloittaa just ennen mainosten alkamista.

[/quote]

menee niin vaikeaksi.. mainokset pois tai edes rutkasti pienempään määrään!

Vierailija
26/70 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn edellisiin. Tämän vuoksi pyrin katsomaan suorana tarvittavat ohjelmat.

Vierailija
27/70 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. En jaksa pahemmin katsoa sieltä mitään. Pätkii vaan ja pahin on jos pätkäisee kesken mainoksen jonka jälkeen ei muuta kuin refresh sivu ja uudestaan mainokset. Katsomostakaan en tykkää. Tv5 netti tv on hyvä ja kiitos yle areena, että olet olemassa <3

Vierailija
28/70 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, en koskaan katsonut paljoa, mutta nyt on sekin vähentynyt. Ei kannata edes ruveta seuraamaan mitään sarjaa, jos ei varmasti ehdi sitä katsoa telkkarista. Ne mainokset ovat vielä usein kovemmalla äänellä, jota sitten pitää ehtiä pienentämään.

Vierailija
29/70 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Vähempikin mainosmäärä riittäisi. Mulla ei muuten Katsomossa oo tullut nyt pitkään aikaan ollenkaan mainoksia, kun sillä puolella toimii AdBlock, ruudussa ei tietenkään.

Vierailija
30/70 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso ruutua, koska asun ulkomailla ja todella usein ohjelma menee ns. poikki ja pyytää lataamaan uudestaan, jolloin paitsi ohjelma alkaa alusta myös mainokset on pakko katsoan uudestaan. Ei tapahdu muilla kanavilla ja mainokset pystyy ohittamaan, kuten Katsomssa. esim. YLE:n olympialaisia pystyi katsomaan ilman ongelmia.

Ja just kun en varsinkaan pysty ostamaan niitä Mammuttimarkkinoiden tai Expertin totteita...Ruutu tykkää kun voi esitellä isoja katsojatilastoja..

Vierailija
31/70 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkaa ku ei se tv-kanava niin toimi, että ei olisi mainostajia. Jollain ne ohjelmat todellakin täytyy kustantaa. Enkä mä voi tässä nyt teille mainontavapaaksi nettitvksi muuttua.

Vierailija
32/70 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkaa ku ei se tv-kanava niin toimi, että ei olisi mainostajia. Jollain ne ohjelmat todellakin täytyy kustantaa. Enkä mä voi tässä nyt teille mainontavapaaksi nettitvksi muuttua.

Vierailija
33/70 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Jollakin on siis ainakin toiminut kilpaileva kanava ja Putous.

Vierailija
34/70 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainokset saat pois kun seuraat milloin punanenviiva on siinä valkosen mainosviivan lähellä, Kilkkaa valkosen mainosviivan yli ja voit jatkaa katsomista  ilman mainoksia.

Vierailija
35/70 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen Ruutua katsellessani mietin, miten ihana Yle Areena onkaan :)

Vierailija
36/70 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parastahan on se, että sama mainos saattaa tulla viisikin kertaa putkeen. Piti kaivaa Australian Masterchefin jaksot netin uumenista, koska ruudusta sitä ei voinut katsoa toistuvien nutraus-mainosten takia...

Vierailija
37/70 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä ruutu.fi -palvelua koskaan. Teen ihan niin vanhanaikaisesti, että ohjelmoin digiboxin tallentamaan haluamani ohjelmat, jos en niitä ehdi heti katsomaan. Ohjelmaa katsoessa sitten on kätevä kelata mainosten yli.

Samaa mieltä siitä, että mainosten pakkokatseluttamisessa homma on mennyt pahasti yli. Joku muu ja vähemmän ärsyttävä ratkaisu pitäisi keksiä.

Vierailija
38/70 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nykyään ole kaiken lisäksi maksullinenkin?

Vierailija
39/70 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:18"]

En käytä ruutu.fi -palvelua koskaan. Teen ihan niin vanhanaikaisesti, että ohjelmoin digiboxin tallentamaan haluamani ohjelmat, jos en niitä ehdi heti katsomaan. Ohjelmaa katsoessa sitten on kätevä kelata mainosten yli.

Samaa mieltä siitä, että mainosten pakkokatseluttamisessa homma on mennyt pahasti yli. Joku muu ja vähemmän ärsyttävä ratkaisu pitäisi keksiä.

[/quote]

Heh, mä olen niin vanhanaikainen, etten omista tallentavaa digiboxia.

Vierailija
40/70 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainoksista pääsee eroon klikkaamalla Play-näppäintä mainoksen pysähdyttyä. Sen jälkeen voi siirtyä toiselle sivulle. Mainokset pyörivät oman aikansa, jonka jälkeen voi palata sivulle. Äänet saa tietenkin vaiennettua ääninapista. Katson MasterChefit Ruudusta, joten toistuvista mainoksista piti jotenkin hankkiutua eroon. Annan toisinaan koko jakson pyöriä mainoksineen ja katson vasta mainoksettoman kokonaisuuden.