Moni vannoo että häitä ei pidetä lahjojen vuoksi, miksi sitten kutsuun ei laiteta "ei lahjoja"?
Tätä olen joskus ihmetellyt...
Jos ei halua/tarvitse mitään tavaroita eikä rahaa lahjaksi, niin miksei sitä voi ilmoittaa?
Synttärikutsuissa tuota kyllä näkee, mutta ei koskaan hääkutsuissa. Missä syy?
Kommentit (36)
Kyllä vaan täälläkin moni morsian ihmetellyt kun kokonainen(!) perhe antanut vain 20 euroa vaikka ruokakin maksoi jo 25 € nuppi.
Joo, ei väliä lahjoilla...No onhan tuo jo noloa..
Kyllä vaan täälläkin moni morsian ihmetellyt kun kokonainen(!) perhe antanut vain 20 euroa vaikka ruokakin maksoi jo 25 € nuppi.
perheenä...
perheenä...
Eihän se nyt hemmetti sentään mikään almujenkeruujuhla ollut vaan meidän häät.
tulee viedä lahja. Kutsuja järjestää kivat juhlat ja kutsutut muistaa kutsujaa lahjalla. Noloa mennä juhliin viemättä mitään vaikka ei kukaan juhlia lahjojen takia järjestä. Monesti juhlat maksaa enemmän kuin saatujen lahjojen arvo joten..
Vienhän kyläilyreissullekin lahjan (kukan, syötävää, vuodenaikaan liittyvän jutun yms.)
perheenä...
Mutta kyllä juhlaa tulisi arvostaa jotenkin. 20€ lahja/perhe voi viedä synttäreille, ei häihin
mutta kun häihin mennään vieraaksi on naurettavaa nelihenkisen perheen viedä 5e pern nuppi arvoinen lahja/raha
mutta kun häihin mennään vieraaksi on naurettavaa nelihenkisen perheen viedä 5e pern nuppi arvoinen lahja/raha
Hääpari järjestää sellaiset juhlat kuin haluaa ja hääväki tuo sellaiset lahjat kuin haluaa. Kummankaan ei sovi arvostella toista.
Hah.
Juuri tuon vuoksi me ei todellakaan laiteta häätiliä vaan laatikko, johon saa halutessaan hääpaikalla pudottaa rahalahjan (tai olla laittamatta). En todellakaan ajattele nyrpeänä että setelin koko korreloi arvostukseen. Jos on tiukkaa niin vitonen on ok, taikka 50-senttinen.
perheenä...
Mutta kyllä juhlaa tulisi arvostaa jotenkin. 20€ lahja/perhe voi viedä synttäreille, ei häihin
noin yleisesti. Onhan lastenjuhlat ja häät ihan eri kategoriassa.
Meillä oli kyllä että ei lahjoja. Jokunen kahvikuppi saatiin, ei onneks muuta.
Meillä kyllä kaveripiirissä näkyy toisen arvostus ihan muussa kuin rahalahjojen summassa.
Minä en arvostele morsiammen roolissa vaan vieraannoin yleisesti. Onhan lastenjuhlat ja häät ihan eri kategoriassa.
Ajattelimme, että vieraat joutuvat kuitenkin pulittamaan tulemisestaan jonkinmoisen summan.. Häämme pidettiin laivalla, jokainen maksoi itse hyttinsä (ja sai siten valita parhaiten budjettiinsa sopivan majoituksen). Me maksoimme kaikki ruuat kahden vuorokauden risteilylle. Toisekseen ajattelimme, että meillä on jo kaikkea. Kolmanneksi olimme sitä mieltä, että laivalta on hankala raahata pois isoa lahjavuorta.
No, kutsussa esitetystä toiveesta huolimatta noin puolet juhlavieraista kumminkin toivat jotakin. Ja sitten se toinen puoli oli silminnähden nolona. Eli persiilleen meni :)
vaan itse en kehtaisi. En keksi parillakympillä mitään juhlan ja juhlakalujen arvoista lahjaa jos nyt häistä puhutaan
jotka ei halua tulla juhliin ilman lahjaa. Itse en ikinä menisi ilman lahjaa minnekään, eikä myöskään sukumme "vanhukset" :)