Ihme käytöstä opelta
Lapsi tekee lukudiplomia, vei maanantaina kolme vikaa tehtävää sisään.
Deadline on tänään.
Laitoin tiistaina Wilmaan lyhyen kyselyn opelle, että onko kaikki ok. Nyt sitten vastaa, että "lapsi etenee tasaisesti". Kun kysyin, että onko kaikki siis nyt tehty, ei vastaa.
Ei tässä muuten, mutta me emme todellakaan asu niin, että lapsi pääsisi itsekseen kirjastossa käymään, eikä ne kirjatkaan ole aina suit sait siellä kirjastossa, vaan niitä pitää tilailla ties mistä.
Mielestäni en nyt ollut mitenkään liian sekaantuva äiti... Ilmeisesti open mielestä sitten olin, kait...
Kommentit (75)
mutta jos kysyn jo kerran, että onko se kunnossa, miksei vastaa, että on tai ei ole, vaan että "edistyy" ihan kuin se olisi vielä kesken.
ap
kaiken tarpeellisen, niin miksi sinä vielä erikseen kyselet, että, onko kaikki ok? Ope vielä vastaa, että lapsi etenee tasaisesti, tarkoittaa siis, että kaikki on ok...
Teillä on ohjeet sen diplomin osalta, lue se, niin tiedät, onko kaikki tehty... huoh! Aivottomat mammat, avuttomampia kuin lapsenne, tulee tästä mieleen...
ettei niitä löytynyt mistään, vaan piti sitten itse säveltää kissojen ja koirien kanssa itse "vastaavia".
Noin niinkuin esimerkiksi.
Ja jos sanotaan, että "edistyy", se juurikin kuulostaa siltä, että jokin ei olekaan sitten kelvannut.
ap
Kysyin ihan lyhyesti, että onko kaikki ok vai pitääkö minun vielä mahdollisesti hakea pikaisesti okin muu kirja.
Eli olisi riittänyt, että katsoo kansilehdestä, mitä kirjoja on lukenut ja kertoo, jos jokin niistä ei kelpaa.
ap
Opettajan vastataus kuullostaa siltä, että olet kysynyt, onko kaikki ok.
Etkä esim. Onko kaikki kunnossa, liittyen lukudiplomiin.
Mutta jos viestini otsikko on "X:n lukudiplomista" niin kyllä kai siitä nyt tajuaa, että kyse on lukudiplomista...
Se ope aikoo tarkastaa ne luetut kirjat ja raportit vasta sitten kun voi käydä ne läpi kaikki kerralla, eli dediksen jälkeen. Tällä yleensä pyritään työnekonomiaan ja tasapuolisuuteen. Niinpä se ei olemvielä katsonut nitä tyttäresi palauttamia lappusia, eikä siksi voi sanoa niistä mitään.
Jos te ette ole lukeneet listan kirjoja niin se on ihan tteidän Omalla vastuulla, ei open.
Jatkossa suosittelen, että se lapsi siellä koulussa ITSE kysyy, onko riittävä määrä kirjoja luettu... ei se mami sieltä puskista...
Kysyin ihan lyhyesti, että onko kaikki ok vai pitääkö minun vielä mahdollisesti hakea pikaisesti okin muu kirja. Eli olisi riittänyt, että katsoo kansilehdestä, mitä kirjoja on lukenut ja kertoo, jos jokin niistä ei kelpaa. ap
On vaan vastannut kysymykseen, onko kaiki ok.
pelkkää koetta ko. open tunneilla, eikä siellä ole voinut kysyä mitään.
Ja sitähän varten se Wilma on, että tarvittaessa saa yhteyden opeen.
Eikähän se lapsikaan sen kummemmin tuosta tajuaisi, pitääkö vielä tehdä jotain vai ei...
ap
Se että minä sitten itse yritän säveltää vastaavat tarkoittaa todellakin jo sitä, että minä teen open/koulun töitä, jos tarkkoja ollaan.
ap
ettei niitä löytynyt mistään, vaan piti sitten itse säveltää kissojen ja koirien kanssa itse "vastaavia".
Noin niinkuin esimerkiksi.
Ja jos sanotaan, että "edistyy", se juurikin kuulostaa siltä, että jokin ei olekaan sitten kelvannut.
ap
Opettaja ei välttämättä heti ehdi vastata kaikkiin, ja lähti kait nyt jo viikonlopun ja vapun viettoon.
Lukudiplomissa on eri osa-alueita, ja kustakin pitää tehdä yksi kirja. Sinä varmaan tiedät, että onko kaikki osa-alueet tehty.
Jos mitään tehtävää ei ole palautettu kotiin määräyksellä "tehtävä uudelleen", kaikki on tehty.
Lisäksi: lukudiplomi lienee teidänkin koulussa ns. lisätehtävä, jonka tekemättä jättämisestä ei rangaista.
Ota nyt siis vaan iisisti, kyllä opettaja kertoo, jos jotain on tekemättä.
Wilma antaa vanhemmille joskus illuusion siitä, että opettajaan saa kontaktin 24/7. Näinhän tietenkään ei ole, opettajalla on paljon muutakin tehtävää, ja yleensä hän vastaa viesteihin vain arkisin ja silloinkin kerran päivässä. Malta, ap, malta...
(kahden alakoululaisen stadilaislapsen äitee)
Se että minä sitten itse yritän säveltää vastaavat tarkoittaa todellakin jo sitä, että minä teen open/koulun töitä, jos tarkkoja ollaan. ap
että ko. kirjoja ei saanut mistään...
ja open työtä teet, kun keksit vastaavia? Just :D
Älä huoli, tyttös saa sen diplomin.
Niin, että opettajan pitäisi käydä sitä mukaan läpi tehtävät, kun niitä tulee. Jos määräaika on tänään hän käy tehtävät läpi, määräajan jälkeen.
Antaakseen jokaiselle tasapuolisesti aikaa suorittaa puutteet.
Opettaja lienee irroittanut asia yhteydestä lauseen, jotain edes vastatakseen.
hänen päivystävän 24/7.
Laitoin viestin tiistaiaamuna, joten mielestäni laitoin sen ajoissa ja jos odotin vastausta perjantai-iltapäivään, en myöskään hätäillyt vastauksen kanssa...
Minä olisin vain halunnut tietää ennen viikonloppua, pitääkö minun vielä metsästää jokin kirja vai kelpaavatko ne, mitkä kasaan sain.
Kuusi vieraskielistä lapsen pitää lukea ja neljää niitä joutuin metsästämään pitkin Nurmijärveä jne.
Yhden kirjan käsiin saaminen vei aina viikon.
ap, kahden alakoululaisen äiti Helsingistä
hänen päivystävän 24/7.
Laitoin viestin tiistaiaamuna, joten mielestäni laitoin sen ajoissa ja jos odotin vastausta perjantai-iltapäivään, en myöskään hätäillyt vastauksen kanssa...
Minä olisin vain halunnut tietää ennen viikonloppua, pitääkö minun vielä metsästää jokin kirja vai kelpaavatko ne, mitkä kasaan sain.
Kuusi vieraskielistä lapsen pitää lukea ja neljää niitä joutuin metsästämään pitkin Nurmijärveä jne.
Yhden kirjan käsiin saaminen vei aina viikon.
ap, kahden alakoululaisen äiti Helsingistä
Tulevan koululaisen äitinä kysyn, että täytyykö siis vanhempien metsästää koulutehtäviin liittyvät materiaalit? Eikö se olekaan koululaisen tehtävä?
mutta ap asuu jossain periferiassa, jossa kirjat ovat kortilla ja k18 tms, että siksi mamma niitä etsii... eikä löydä!!!
tehtävien palautuspäivä oli tänään, mistä opettaja voi jo nyt tietää, mitkä tehtävät kukin lapsi on suorittanut hyväksytyksi?
Sitä paitsi, kerrot kysyneesi häneltä asiaa tiistaina. Hän vastasi - ilmeisesti? - torstaina, koska käytät sanontaa "NYT sitten vastaa..." ja aloituksesi on kirjoitettu yöllä.
Ja torstaina teit lisäkysymyksen, ja odotat, että hänen pitäisi vastata siihen heti saman tien?
Pikkuisen armoa. Montakohan oppilasta ko. opettajalla suorittaa lukudiplomia? Sanoit lapsesi nähneen opettajaa muutamalla tunnilla tällä viikolla, lienee siis aineenopettaja? Siinä tapauksessa hänellä voi olla kymmeniä diplomin tekijöitä, joten kyllä se kestää vielä aika lailla, ennen kuin hän on ehtinyt käydä kaikki tehtävät läpi.
No kyllä siihen vain äitiä tarvitaan, jos missään turvallisen matkan päässä ei ole lähimaillakaan kirjastoa ja kirjoja pitää etsiä 50 kilsan säteeltä ylimalkaan.
Lapseni osaa kyllä käyttää kirjaston nettivarauspalvelua jne.
ap
laittanut kyselyn.
Ei se ope kerkee kaikkeen vastata.