Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten nimi+syntymäaika-tatuoinnit. MIKÄ JÄRKI?

Vierailija
20.02.2014 |

Miksi ihmeessä joka ikisen mamman on tatuoitava lapsen nimi ja syntymäaika nahkaansa? Jotenkin sen nimen vielä ymmärtäis, mutta ne hemmetin syntämäajatkin! Ja lisäksi monella vielä ne typerät tähdet siinä ympärillä. 

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onko tatuoinneissa ikinä järkeä? Tunnepuolen juttuja, joten anna olla.

Vierailija
2/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä!

olis se komeeta, kun mullakin olis kaikkien viiden 3 nimeä ja syntymäajat jossain ikuistettuna! muistan ne kyllä ihan muutekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin aivan traumana ja varsinkin murkkuna, jos mun äidillä lukis mun nimi selässä. ap

Vierailija
4/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, et tod. tajua. Mulla on tatuointeja (nuorena otettuja) mutta pidän aika idioottina tai dementikkoina ihmisiä, jotka tatuoivat nimiä ja päivämääriä itseensä. Tavallaan sellaista ulkokultaista ja todistelevaa,  itselleen ja muille.

Vierailija
5/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on nää koirien nimet ja tassunjäljet...

Vierailija
6/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä nuo on niin WT...

Vierailija
7/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toinen on nää koirien nimet ja tassunjäljet..."

Et voi olla tosissas! Onko jollain sellaisia? Tirsk..

Vierailija
8/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:27"]

Mä olisin aivan traumana ja varsinkin murkkuna, jos mun äidillä lukis mun nimi selässä. ap

[/quote]Hei älä yritä, tää ei ollut ap:n kirjoittama!

Vierailija
9/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ainoastaan, jos kyseinen lapsi/eläin/kumppani on kuollut

Vierailija
13/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:30"]

[/quote]
nääki vielä, voi luoja... Yhellä tutulla on.

Vierailija
14/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en tajua, miksi ei. Tatuoinnit on tuhansia vuosia vanha tapa koristella kehoa. Tatuoinneilla on ollut myös korsitautumisen lisäksi ollut muitakin merkityksiä, esim. niillä on haluttu suojautua tai saada haltuun erilaisia ominaisuuksia. Monet nykyäänkin tatuoinneilla koristautuvat pitävät tatuointejaan merkityksellisinä, joskin ehkä eri tavalla kuin vaikkapa Ötzi (tuo WT-ukkeli menneisyydestä). Oman lapsen nimi ja syntymäpäivä voi monesta äidistä tuntua niin merkitykselliseltä asialta, että sitä haluaa kantaa ihollaankin. Eipä siinä mitään sen kummempaa ole. Miksi se herättää niin negatiivisia tunteita? Suhtaudutteko negatiivisesti kaikkiin muihinkin muoti-ilmiöihin?

Vierailija
15/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:30"]

[/quote]

Joo, tuli selväksi!

Vierailija
16/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:23"]Miksi ihmeessä joka ikisen mamman on tatuoitava lapsen nimi ja syntymäaika nahkaansa? Jotenkin sen nimen vielä ymmärtäis, mutta ne hemmetin syntämäajatkin! Ja lisäksi monella vielä ne typerät tähdet siinä ympärillä. 

[/quote]

Ja mitä se teille kuuluu, mitä ihmiset ovat tatuoittaneet nahkaansa. Eiköhän se ole jokaisen henkilökohtainen asia, eikä teidän kauhistelunna siihen paljoa auta. Suomi on vapaa maa ja ihmisillä on oikeutensa, joten voitteko pohtia jotain järkevämpää, kuin arvostella ihmisten tekemisiä ja tekemättä jättämisiä.

Vierailija
17/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tää nyt sekos. Anteeksi spämmäys.

Nimenomaan vähän wt-juttu kyllä! Jostain syystä mua eniten ärsyttää se hiton syntymäaika siinä. 

Vierailija
18/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:23"]Miksi ihmeessä joka ikisen mamman on tatuoitava lapsen nimi ja syntymäaika nahkaansa? Jotenkin sen nimen vielä ymmärtäis, mutta ne hemmetin syntämäajatkin! Ja lisäksi monella vielä ne typerät tähdet siinä ympärillä. 

[/quote]

Ja mitä se teille kuuluu, mitä ihmiset ovat tatuoittaneet nahkaansa. Eiköhän se ole jokaisen henkilökohtainen asia, eikä teidän kauhistelunna siihen paljoa auta. Suomi on vapaa maa ja ihmisillä on oikeutensa, joten voitteko pohtia jotain järkevämpää, kuin arvostella ihmisten tekemisiä ja tekemättä jättämisiä.

Vierailija
19/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole tatuoinut poikani nimeä tai syntymäaikaa itseeni.

Mutta omalla isälläni on tatuointi minusta, siinä on mm. nimikirjaimeni. Samoin sisaruksistani on vastaavanlaiset tatskat. Minusta aika ihanaa.

Vierailija
20/75 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:30"]

[/quote]
nääki vielä, voi luoja... Yhellä tutulla on.

[/quote]

Tiedän montakin. Useammalla työkaverilla, yleensä lapsettomat 30-45-vuotiaat sinkkunaiset ottaa omista kultikoiristaan näitä.