Harmi! Matkalle lähtö la aamuna ja pilleriresepti hukassa! Voinko
soittaa Mehiläiseen (olen käynyt gynellä siellä) ja pyytää uutta reseptiä esim apteekkiin suoraan, laskutetaanko tästä?
Vai voinko mennä työterveyteen työnantajan piikkiin ja siellä ilmoittaa lääkärille, että tarvisin pillerireseptin?
Kummin toimin? Kiitos avusta!
Kommentit (7)
Paljonkohan tuosta laskutetaan? Entä jos pillerireseptin kirjoittanut henkilö ei ole huomenna juuri töissä? Pyydänkö reseptin juuri apteekkiin? AP tyhmänä... :)
Paljonkohan tuosta laskutetaan? Entä jos pillerireseptin kirjoittanut henkilö ei ole huomenna juuri töissä? Pyydänkö reseptin juuri apteekkiin? AP tyhmänä... :)
Se resepti siis soitetaan tiettyyn apteekkiin, siihen, johon haluat. Maksaa jotain, en muista paljonko.
Sinuna kyllä kysyisin työterveydestä, jos lääkäri voisi kirjoittaa reseptin. Ei varmasti mitään estettä, että kirjoittaisi tai soittaisi yhden kuukauden reseptin. Matkan jälkeen ehdit käydä gynelläsi tai tilata häneltä uuden, pidemmän reseptin.
Koska ei kuulu heidän hommiinsa. Olen joskus hakenut, sillä reseptini vanhentui ja uusi gyneaika oli vasta parin viikon päästä. Sain kyllä selittää ummet ja lammet ja puhua lääkärin ympäri siihen, että suostuu mulle kuukauden reseptin kirjoittaan.
ensin soitan Mehiläiseen. Jos ei onnistu sieltä niin soitan työterveyteen. Työterveydessä sanon että hätä-/ poikkeustilanne! Eiköhän se hoidu ;)
Kiitos!! AP
koska pillerit pitää mun kuukautiset pois. Jos en saisi pillereitä, joutuisin jäämään sairauslomalle heti vuodon alettua.
Mä oon saanut pillerini uusittua vuorokaudessa terveysasemalla.. Kerran kun huomasin että resepti olikin loppu vaikka muistin olevan vielä yhden satsin, kiikutin reseptin terveyskeskukseen mutta vkoloppu tulossa eli en olisi saanut sitä mitenkään saman päivän aikana koska normaalistikin uusimisaika on 1vko niin sain sieltä mukaani aloituspakkauksen pillereitä.. siis yhden listan. Ihan julkisella. Työterveys ei ole koskaan suostunut niitä uusimaan eikä myöskään yksityisellä joku muu lääkäri kuin itse kirjoittaja..
Työterveys ei välttämättä uusi ollenkaan. Se joka pillerit on määrännyt uusii ne helpoiten.