Tyttäreni pelkää koko ajan että tulee uudestaan kiusatuksi.
Niin meillä on siis tämmöinen juttu:
Tyttöä kiusattiin koko ylä-aste aika pahasti. Tyttö on ihan normaali ja nätti. Tätä kiusasi lauma vuotta vanhempia muijia ja he olivat koulun suosituimpia. Tyttö joutui jo 11-vuotiaana näiden kiusaajien kynsiin, kun nämä kävivät kyllä eri ala-asteita siihen aikaan, mutta sieltä ala-asteelta missä nämä kiusaaja tytöt olivat, vaihtoi yksi toinen tyttö tänne minun tytön kouluun ja kertoi, että joutui vaihtamaan juuri sen takia, että nämä kiusasivat häntä siellä ylipainon takia. Tyttöni tietysti kimpaantui sillon tähän ja kun tästä kiusatusta tytöstä ja minun tytöstäni tuli ihan hyvät ystävykset, niin tämä kiusattu tyttö näytti sitten näiden kiusaajien kuvat ii2:sesta kun hänellä oli siellä tunnus ja sitten he tekivät myös minun tytölle tunnuksen ja tämä minun tyttö haukkui sanavalmiina nämä kiusaajat ihan 6-0.
Kiusaajat kasasivat sitten hirmu vihat minun tyttöni päälle. Mutta he saivat sovittua asiat ja sitten tyttöni alkoi olemaan näiden kiusaajien kaveri, koska halusi olla suosittu. Mutta nämä kiusaajat olivatkin tälle vaan "kavereita" .
No ylä-asteella 7 ja 8 luokilla tyttöäni alettiin kiusaamaan sitten erittäin pahasti huoraksi. Kaikki kiusaamisen muodot käytettiin ja ties minkalaista juorua tyttärestäni levitettiin, että hän olisi pannut kirjaston vessoissa ym. Vaikka on neitsyt tähän päivään saakka asti ollut. Se oli hirmuisen stressaavaa ja ahdistavaa. Ysillä tilanne rauhottui, mutta maine jäi elämään. Eli koko paikkakunnalla koska se oli maaseutua missä me asuimme.
Nyt kiusaamisen loppumisesta tulee tänä kesänä kuitenkin jo 2-vuotta. Muutimme tytön peruskoulun loputtua 25km päähän ihan isoon kaupunkiin. Tutustui täällä mukavaan pari vuotta vanhempaan poikaan, johon ihastui. Mutta sitten se juttu vähän lopahti. Pojalla on myös kavereita joka tuntee näitä edelliseltä paikkakunnalta kiusaajia ja se on ollut jo ahdistava juttu vähän tytölle koska pelkää joutuvansa uudestaan kiusatuksi ja muutenkin.
Niin täytyisikö minun nyt rohkaista vaan, että lopettaa tuollaisen turhan höpsöttelyn ja alkaa elää vapaasti et se painajainen on oikeesti ohi?
Eihän enää täysi-ikäiset ole niin lapsellisia että kiusaisivat tai muutenkaan tytön ikäiset jotka on lähellä sitä täysi-ikää?