Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisten elämästä nauttiminen ksotautuu lähitulevaisuudessa

Vierailija
26.04.2012 |

Jos kaikki ihmiset vaan elää sitä "laatuaikaa", hoitavat lapsiaan kotonaan, maleksivat työpaikoillaan, niin mitä tästä tulee? Mistä me saadaan ne verovarat joilla ylläpidetään tätä järjestelmää? Siis terveydenhuoltoa, koulutusta yms.

Onhan se hienoa jäädä yhteiskunnan varoilla sinne kotiin hoitamaan niitä lapsia ja varmasti hienoja lapsia tuleekin, en sitä sano. Mutta millaista tulevaisuutta te niille lapsillenne kehitätte, jos Suomen hyväksi tekee töitä enää vian muutamat ihmiset? Kaikki hyvätulosetkin lähtee nykyään ulkomaille, koska suomessa on liian iso veroprosentti. Ja Nyt jos koskana Suomi tarvitsisi niitä verovaroja...

Sitten näitä elämäntapatyöttömiä en tajua. 700e riittää ihmiselle toimeentuloksi eikä edes yritetä hankkia työtä. Ja työttömyyskorvaus on hyvä tilapäinen ratkaius, mutta jotain pitäisi tehdä, ettie ihmiset jämähtäisi sosiaalipummeiksi.

Niin ja sitten on nämä elämäntapa kotiäidit, jotka eivät anna yhteiskunnalle ei sitten niin mitään.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että kenellekään tulee sua ikävä.

Vierailija
2/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä keskituloinen en pärjäisi ulkomailla. Minä ja perheeni olemme riippuvaisia hyvinvointiyhteiskunan palveluista. Mutta kyllä mua vähän huolettaa, että kaikki suomalaisten isot rahat menee nykyään jonnekkin bahamasaarille. Sinäkin ymmärtäisit sen, jos ajattelisit edes vähän näitä asioita.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittne Suomessa varsinkin valtiolla työskentelee ihan liikaa ihmisiä. 8 tuntia nyt on oikeesti ihan liian pitkä aika. Monesta virastosta ja vähentäisin ihan surutta työpaikkoja ja ne lähtevät työntekijät tuottamaan jotian uutta.

No hyväesimerkki on terveyskeksus ja sen lääkärit ja hoitajat. Minkäänlaista kilpilua ei ole Suomen terveyspalvelujärjestelmässä, paitsi tietysti yksityiset, mutta niitä ei voi laksea tähän, koska valtio ei niitä rahoita. Koska lääkäreiden ei tarvitse tehdä tulosta, mikään tai kukaan ei motivoi niitä tekemään laadukasta ja hyvää työtä. Toista on siis yksityisellä, josta yleensä saa hyvää palvelua. Terveyskeksuksessa hoitajat ja lääkärit suoraansanottuna maleksii. Jos potilaita ei riitä koko päiväksi, niitä ei varmasit oteta lisää ja näin lyhennetä hoitojonoja vana nautitaan täysin siemauksin siitä vapaasta ajasta. No miks muuten terveyskeksuslääkärit on niin usein sellasia kyrpänaamoja?

Vierailija
4/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset pitää tehdä tulsota ja palveluammateissa se näkyy siten, että ihmiset saa hyvää ja asiallista palvelua.

Vierailija
5/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkkeelle jääneistä sukulaisista muuttaisi lähemmäksi asumaan, lastemme varahakijaksi päivähoidosta. Menisin töihin, jos miehen työ ei veisi aikaa klo 7-18 ja joskus jopa klo 22 asti.

Kotiäiti

Vierailija
6/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi et voi itse hakea lapsia hoidosta?

Vierailija
7/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ainoat "tulot" ovat lapsilisät. Mä väitän, että jos mun lapset olisivat olleet tarhassa 9 kk iästä lähtien, niin olisi sekin tullut kalliiksi yhteiskunnalle. Ja mies maksaa ihan kivasti veroja, kun sillä on varaa kustantaa meidän elintaso.

Vierailija
8/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ei ympäristö enää kestä.

Vierailija
9/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotivat omia arvomaailmaa vastaan. En hyväksy elämäntapatyöttömyyttä siinä muodossa, että yhteiskunnalta kahmitaan avustuksia kaksin käsin. Sen sijaan hyväksyn ja kannustan sellaista elämänmuotoa, joka on materiaalisesti niukkaa mutta sosiaalisesti ja henkisesti rikasta. Minulla ei ole lapsia, mutta ymmärrän oikein hyvin jos joku katsoo oman lapsen hoitamisen tärkeämmäksi kuin palkkatyön. Soisin tämän vain jakautuvan paremmin sukupuolten kesken niin, että miehet jäisivät myös kotiin.

Vierailija
10/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin on työeläke ihan sama kun nykyään saa takuueläkettä, ei kannata työtä tehdä, rahan saa muutenkin.

Vierailija
12/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se että nauttii elämästä tarkoita että laiskottelisi.

-pienituloinen, työssäkäyvä

Vierailija
13/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelin vain...

Vierailija
14/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin on työeläke ihan sama kun nykyään saa takuueläkettä, ei kannata työtä tehdä, rahan saa muutenkin.

Joo, juurikin. Entä jos kaikki käyttäytyisi kuin sinä? Mistä hankkisit ruokasi, kun kukaan ei enää sitä tuottaisi? Vai ihan itsekö ajattelit maatiöan hankkia? Veikkaan että plösöistä ei siihen homaman olisi. NOh, siinäpähän sitten mitattaisiin kuka oikeesti selviää, se hyvä puoli olisi.

Vierailija
15/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelin vain...

no ei niitä tehdä samaan aikaan, ne oli vaihtoehtoja. On olemassa myös joukko ihmisiä, jotka ei tee työpaikkalla yhtään mitään! Nää on jotain valtion virkamiehiä, jotka istuu jossain kokouksissa. Ja mitä niissä kokouksissa tehdään? Päätetään "tärkeistä asioista". Valtio maksaa sitten näille tärkeille ihmisille vielä palkkaa. voi morjens. Ja todellakin tiedän mistä puhun.

Vierailija
16/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se että nauttii elämästä tarkoita että laiskottelisi.

-pienituloinen, työssäkäyvä

no mäen tarkottanukaan tota. Tolla nauttimisella tarkotin sitä, että ihmiset haluaa vana viettää jtoain laatuaikaa, tekemättä mitään yleishyödyllistä

Ja joku heitti ympäristöasiat kehiin. Ympäristöstä huoehtiminen on tärkeää. Töitä voi tehdä myös ekologisesti

Vierailija
17/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yksinekrtaisesti kaikki ei voi vain tehdä mielekästä työtä, se on sanomatta selvää. Työn takroitus on olla hyödyksi ja tuottaa rahaa

Vierailija
18/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä lähteitä olet käyttänyt jotta voit sanoa että tiedät mistä puhut?

ihmettelin vain...

no ei niitä tehdä samaan aikaan, ne oli vaihtoehtoja. On olemassa myös joukko ihmisiä, jotka ei tee työpaikkalla yhtään mitään! Nää on jotain valtion virkamiehiä, jotka istuu jossain kokouksissa. Ja mitä niissä kokouksissa tehdään? Päätetään "tärkeistä asioista". Valtio maksaa sitten näille tärkeille ihmisille vielä palkkaa. voi morjens. Ja todellakin tiedän mistä puhun.

Vierailija
19/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen antanut yhteiskunnalle ainakin mielettömiä säästöjä. Hoidin vaikeavammaisen lapseni ja toisen erityislapseni itse ilman kallista laitospaikkaa. Edelleen olen huolehtimassa aikuisesta vammaisesta nuorestani ja näin säästyy kunnalta taas rahaa. Jos päätän lopettaa huolehtimiseni, nuori tarvitsee 3 avustajaa vuorokaudessa, jotka kustannetaan juuri noista verovaroista.

Mieheni tekee kyllä töitä minunkin edestäni ja maksaa veroja ihan riittävästi.

Töitä muuten tekis moni, jos niitä olis.

Omassa lähipiirissänikin runsas määrä koulutettuja, kokeneita työntekijöitä vailla paikkaa. Eli älä sinä narise, ettei ihmiset tee töitä.

Vierailija
20/20 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

19.8.2011 18:38

Ihmiset ovat kuluttaneet lauantaihin mennessä loppuun maapallon kaikki tänä vuonna tuottamat uusiutuvat luonnonvarat, Ympäristöministeriö kertoo tiedotteessaan.

Sunnuntaista eteenpäin loppuvuoden ihmiskunta elää yli varojensa ja kuluttaa enemmän kuin maapallo pystyy vuodessa tuottamaan, ilmenee yhdysvaltalaisista Global Footprint Networkin mittauksista.

Global Footprint Network -tutkimuslaitos laskee ihmiskunnan ekologisen jalanjäljen. Jalanjälki kuvaa sitä, miten suuri määrä maa- ja merialueita tarvitaan tuottamaan luonnonvarat ihmiskunnan elintason ylläpitämiseen.

Tutkimuslaitos ilmoittaa vuosittain maailman ylikulutuspäivästä, Earth Overshoot Day:stä, jolloin on menty vuosittaisen rajan yli. Tänä vuonna päivä on 21. elokuuta eli kuukautta aiemmin kuin viime vuotta, jolloin ihmiskunta ylitti kulutusrajan 25. syyskuuta. Muutos johtuu mittausten tarkentumisesta.