Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Argh... polkupyöräilijä törmäsi autooni ja syyttää minua

Vierailija
26.04.2012 |

siitä, että olisin muka ajanut hänen eteensä.

No en todellakaan ajanut. Todistajia ei ole, joten joudun varmana maksamaan vakuutuksen omavastuun ja bonuksetkin menee, prkl.

Olin siis pysähtynyt risteykseen ja odotin, että vasemmalta tulevat autot ehtivät ohi. Olin ollut siinä jotain 5-10 sekuntia, kun oikeassa kyljessä tömähti.

Polkupyöräilijä (aikuinen mies) oli ajanut kylkeen. Auton ovi on naarmuilla ja pienellä lommolla, miehen pyörän eturengas rutussa ja ohjaustankokin vikuuntui. Onneksi hänelle ei sentään käynyt kuinkaan, toisen käden rystyset ovat verillä, mutta ei luita poikki.

Itse epäilen, että mies oli puhunut kännykkään, eikä siksi huomannut autoani, hänen kännykkänsä nimittäin oli maassa (ei rikki), kun nousin tutkimaan vahinkoja.

Äijä väittää, että minä ajoin hänen eteensä, vaikka siis oli seisahtuneena siihen ollut jo jonkin aikaa. Vitut, siinä on sana sanaa vastaan, ja autoilija on ilman muuta se epäilty, sen verran usein autot syyllistyy siihen, etteivät huomaa varoa kevyen liikenteen väylillä ajavia.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyöräilijäkään ei ole viemässä asiaa eteenpäin, niin ei sun ole pakko sinne vakuutusyhtiöönkään mitään ilmoittaa.

Varmasti tulee halvemmaksi vain korjauttaa se ovi.

Vierailija
42/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän se nyt kylki edellä voi kenekään päälle ajaa. Eikö se nyt kerro kaiken ihan ilman mitään lainkirjainta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisit olisi pitänyt kutsua paikalle HETI

olisi otettu valokuvia ja tehty tutkinta, mies olisi luultavasti kertonut poliisille totuuden ettei siitä saa lisärangaistusta

Mutta tyytyväinen äijä sai akan huijattua ja pääsi kuin koira veräjästä. On jo hävittänyt pyörän tai antoi sulle väärän nimen.

Olisihan se itse kutsunut poliisit jos olisi tiennyt sun olevan syyllinen. Saisi korvaukset pyörästä, kivusta ja särystä.

Vierailija
44/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän se nyt kylki edellä voi kenekään päälle ajaa. Eikö se nyt kerro kaiken ihan ilman mitään lainkirjainta!

No voihan sulla mennä kylki lommoon, jos tulet kolmion takaa ja auto paukahtaa kylkeen, kun ei ehdi jarruttaa. Sun vikahan se silloin on, vaikka et kenenkään "päälle" ajanut.

Vierailija
45/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä mokasi kun ei kutsunut poliisia paikalle.

Vierailija
46/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyöräilijäkään ei ole viemässä asiaa eteenpäin, niin ei sun ole pakko sinne vakuutusyhtiöönkään mitään ilmoittaa.

Varmasti tulee halvemmaksi vain korjauttaa se ovi.

Totta kai hän vakuutusyhtiöönsä ilmoituksen tekee, vaikkei poliisille teekään. Ja minäkin teen, sillä tuon auton kylken oikaisu ja maalaus maksavat kyllä aika lailla.

ap

Vierailija
47/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että pyörätien jatkeena toimivan suojatien käyttö ei anna pyöräilijälle automaattisesti etuajo-oikeutta. Pyöräilijällä on etuajo-oikeus, mikäli autoilijan väistämisvelvollisuus on osoitettu erillisellä liikennemerkillä (kärkikolmio tai stop-merkki) ennen suojatietä tai jos autoilija kääntyy risteävän tien yli. Muissa tapauksissa pyöräilijä on väistämisvelvollinen esim. ylittäessään risteävää ajorataa pyörätieltä tullessaan.

mutta siis olin kääntymässä vasemmalle, en oikealle.

ap

perhana pää niin pyörällä, että naputtelen mitä sattuu. Siis oli kolmio, mutta olin kääntymässä OIKEALLE, en siis vasemmalle eli kaistan yli.

ap

kääntymissuunta ei siihen liity mitenkään. Tuohon ei siis kannata sen enempää kiinnittää huomiota.

Vierailija
48/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisit olisi pitänyt kutsua paikalle HETI

olisi otettu valokuvia ja tehty tutkinta, mies olisi luultavasti kertonut poliisille totuuden ettei siitä saa lisärangaistusta

Mutta tyytyväinen äijä sai akan huijattua ja pääsi kuin koira veräjästä. On jo hävittänyt pyörän tai antoi sulle väärän nimen.

Olisihan se itse kutsunut poliisit jos olisi tiennyt sun olevan syyllinen. Saisi korvaukset pyörästä, kivusta ja särystä.

saa se nytkin vakuutuskorvauksen.

Mutta voi olla, että pahimmassa tapauksessa olisin itse saanut sakot eteen ajamisesta, sen verran röyhkeä tyyppi se pyöräilijä oli. No joo, tosiaan asiaa on turha sikäli enää vatvoa, että se on jo ohi.

Mua vaan lohduttaa jo toikin tieto, että toimin kumminkin oikein, kiitos linkistä.

ap

Vierailija
49/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että pyörätien jatkeena toimivan suojatien käyttö ei anna pyöräilijälle automaattisesti etuajo-oikeutta. Pyöräilijällä on etuajo-oikeus, mikäli autoilijan väistämisvelvollisuus on osoitettu erillisellä liikennemerkillä (kärkikolmio tai stop-merkki) ennen suojatietä tai jos autoilija kääntyy risteävän tien yli. Muissa tapauksissa pyöräilijä on väistämisvelvollinen esim. ylittäessään risteävää ajorataa pyörätieltä tullessaan.

ap

perhana pää niin pyörällä, että naputtelen mitä sattuu. Siis oli kolmio, mutta olin kääntymässä OIKEALLE, en siis vasemmalle eli kaistan yli.

ap

kääntymissuunta ei siihen liity mitenkään. Tuohon ei siis kannata sen enempää kiinnittää huomiota.

oikeassa.

ap

Vierailija
50/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun tulee väistää suojatietä ylittävää tai sitä aikovaa jalankulkijaa. Jos ketään ei näy, voit ajaa suojatien päällee odottamaan tilaisuuttaa päästä (esim. kolmion takaa) risteävälle tielle. Jos sitten odotellessä, jalankulkja sattuu paikalle eikä pääse heti suojatien yli, niin saa jäädä odottanaan vuoroaan. Sinua ajaessa suojatielle siinä ei ollut ketää ja nyt on sinun vuoro päästä siitä yli. Ei missään nimessä peruutella.

Vaan sinä menet ensin ja sitten jalankulkija, koska päästit jo kaikki mahdolliset suojatietä ylittävät.

noin minäkin olen sen kyllä ajatellut, mutta enpä enää ole varma mistään...

ap

<a href="http://www.polkupyoraily.net/wiki/Liikennes%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6t" alt="http://www.polkupyoraily.net/wiki/Liikennes%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6t">http://www.polkupyoraily.net/wiki/Liikennes%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6t</a&gt;

en siis rikkonut lakia ;-)

ap

Vierailija
51/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mielestäni fillaristi on syyllinen. Onko arviosi siitä, että olit pysähtyneenä jo 5-10 varmasti oikein? Kyllä tuossa ajassa fillaristi olisi ehtinyt jo hyvin reagoida ja väistää tai pysähtyä. Kyllä fillaristitkin nimittäin eteensä katsoo. Jos todellisuudessa olit pysähtyneenä vain pari sekuntia, niin silloin on mahdollista, ettei fillaristi ehtinyt reagoimaan.

Vierailija
52/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä väistät, oli se toinen kulkija sitten auto taikka fillari. Vähän riippuen vielä siitä, ajoiko pyörä ajoradalla vai pyörätiellä ja missä kohtaa kolmio oli, jos pyörä oli pyörätiellä.

Vierailija
53/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mielestäni fillaristi on syyllinen. Onko arviosi siitä, että olit pysähtyneenä jo 5-10 varmasti oikein? Kyllä tuossa ajassa fillaristi olisi ehtinyt jo hyvin reagoida ja väistää tai pysähtyä. Kyllä fillaristitkin nimittäin eteensä katsoo. Jos todellisuudessa olit pysähtyneenä vain pari sekuntia, niin silloin on mahdollista, ettei fillaristi ehtinyt reagoimaan.

edes olleet kamalan lähellä pysähtyessäni. Ehdin myös siis katsoa sinne fileksin tulosuuntaan, eikä häntä silloin näkynyt siinä lähellä.

Mutta toinen juttu tosiaan on, mitä merkitystä mun arviollani on, kun se mies väittää kirkkain silmin päinvastaista...

ap

Vierailija
54/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä väistät, oli se toinen kulkija sitten auto taikka fillari. Vähän riippuen vielä siitä, ajoiko pyörä ajoradalla vai pyörätiellä ja missä kohtaa kolmio oli, jos pyörä oli pyörätiellä.

väitetään, että sillä on merkitystä, ylitänkö sen risteävän tien vai en.

ap

Vierailija
55/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ap

oikeassa.

ap

Kärkikolmion tai stop-merkin takaa tuleva väistää sekä oikealta että vasemmalta tulevia. Olit siis väistämisvelvollinen, siitä ei ole epäilystäkään. Mutta tietenkin jos olit ollut jo 5 sekuntia siinä pysähdykissä ei pyöräilijä saa kylkeen ajaa.

Vierailija
56/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Kärkikolmion tai stop-merkin takaa tuleva väistää sekä oikealta että vasemmalta tulevia. Stop-merkin eteen on lisäksi pysähdyttävä. Tässä risteystilanteessa autoilijan pitää siis väistää pyöräilijää, koska autoilija tulee kolmion takaa.

Myös pyöräilijä on väistämisvelvollinen mikäli pyöräilijä tulee kärkikolmion tai stop-merkin takaa. Huom! Joissain risteyksissä väistämisvelvollisuutta osoittava liikennemerkki on vasta suojatien jälkeen, jolloin pyöräilijän on väistettävä muuta liikennettä.

Vierailija
57/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. eniron katunäkymästä? Voitko kertoa osoitteen?

Vierailija
58/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ap

oikeassa.

ap

Kärkikolmion tai stop-merkin takaa tuleva väistää sekä oikealta että vasemmalta tulevia. Olit siis väistämisvelvollinen, siitä ei ole epäilystäkään. Mutta tietenkin jos olit ollut jo 5 sekuntia siinä pysähdykissä ei pyöräilijä saa kylkeen ajaa.

huomasin vasta, että siinä oli TAI -sana, ei ja. Joten olet oikeassa.

Kyllä, ehdin olla siinä pysähtyneenä aika tovin, kuten edellä kerroin.

ap

Vierailija
59/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitetään, että sillä on merkitystä, ylitänkö sen risteävän tien vai en.

ap

Jos tulet kolmion takaa ei omalla kulkusuunnallasi ole väliä, sinä väistät. Vain jos kolmio on suojatien jälkeen pyöräilijä väistää. (Onko tälläisiä risteyksiä muuten paljonkin? En muista nähneeni)

Vierailija
60/92 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. eniron katunäkymästä? Voitko kertoa osoitteen?

tunnistaa siitä, koska se on ihan kotini vieressä.

Sitä paitsi, mitä lisätietoa se sinulle antaisi, kun olen jo kuvaillut paikan: tulin kolmion takaa, odotin risteävän kadun liikennettä kääntyäkseni oikealle. Risteyksessä kadun varressa olevat rakennukset haittaavat näkyvyyttä, siksi olin likellä risteystä.

Oikealta tuli pyöräilijä kylkeen.

ap