Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkoti ylivoimaisesti kauhein työpaikka!

Vierailija
25.05.2012 |

Olen ollut noin kymmenessä erilaisessa työpaikassa, ja täytyy todeta, että päiväkoti on ollut ihan selkeästi hirvein. Kaaosta, melua, pätemisenhaluista porukkaa, suosimista, onneksi ei tarvitse enää ikinä moiseen mennä!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet osin oikeassa. Jos homma ei toimi, ryhmät ovat kaoottisia, työntekijöitä liian vähän, ilmapiiri huono ja johtaja luokaton, niin päiväkoti on työpaikkana helvetti.

Tämä pätee kyllä muihinkin aloihin. Itse juuri lähdin firmasta jossa kokoukset olivat kaoottisia, työntekijöitä oli liian vähän, ilmapiiri oli huono ja johtaja luokaton. Se oli työpaikkana helvetti.

Ero vaan siinä että lapset vielä avuttomia ja keskenkasvuisia. Huonossa päiväkodissa lapsen kehitys siis vaarassa ja koko tulevaisuus kun taas aikuinen kestää huonoakin työpaikkaa ja sitten siirtyy seuraavaan kun ei enää jaksa. Eväät selviytymiseen ovat, tai eivät ole, aikuisella olemassa.

Siis aika suuri ero. Eriyisen kauheata olla työpaikassa jossa pienet lapset kärsivät koska asiat sekaisin.

Vierailija
2/17 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tylsintä on ollut töissä kaupassa. Varsinkin kun hyllyttää, hyi vittu ei ikinä.

Päiväkodissa ihan kivaa, harmi vaan kun työkavereita ei voi valita.

Onneksi kuitenkaan ei tarvitse tehdä kumpaakaan työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään olen eskarinope ja rakastan työtäni!

Vierailija
4/17 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niin ihania lapsia, joita on kiva hoitaa ja heidän kanssaan on kiva touhuta. Parempi on, että vaihdat alaa.

Vierailija
5/17 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet osin oikeassa. Jos homma ei toimi, ryhmät ovat kaoottisia, työntekijöitä liian vähän, ilmapiiri huono ja johtaja luokaton, niin päiväkoti on työpaikkana helvetti.

Sen sijaan hyvässä, hyvähenkisessä päiväkodissa, jossa on fiksu johtaja, työskentely on todella mukavaa. Missä muussa työssä saa joka päivä ottaa lepohetken? Itse otan nukkariin mukaan hyvän romaanin ja nautiskelen... työkaverit ovat maailman mukavimmat ja joustavimmat ja joka päivä nauru raikaa. Hyvä ilmapiiri pitää lapset tyytyväisinä ja heidän vanhempansa iloisina. Eli: riippuu aivan siitä mihin päiväkotiin menee töihin.

Vierailija
6/17 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pätee kyllä muihinkin aloihin. Itse juuri lähdin firmasta jossa kokoukset olivat kaoottisia, työntekijöitä oli liian vähän, ilmapiiri oli huono ja johtaja luokaton. Se oli työpaikkana helvetti.

Vierailija
7/17 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/17 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jatkuvasti liian vähän työntekijöitä (niin kuin varmaan kyllä päiväkodissakin). Mutta se ottaa niin päähän kun olet katsonut mille asiakkaille sun kuuluisi mennä ja olet kerännyt avaimet ja olisi jo kiire lähteä koska asiakkaita on paljon. Sitten joku työkaveri soittaa että on kipeä. Alkaa hirveä vekslaaminen kuka ottaa poissaolevalta minkäkin asiakkaan jne. Asiakkaiden luona ei ehdi kunnolla keskittyä asiakkaiden juttuihin, koska koko ajan takaraivossa paukuttaa tieto siitä että pitäisi jo olla seuraavalla. Pomot hengittää niskaan ja sijaisia ei saa ottaa koska jokaisella työntekijällä pitää olla minuutilleen tietty määrä välitöntä työaikaa eli sitä asiakkaillaoloaikaa. Tietenkään siinä ei ole huomioitu että asiakkaalta toisen luo siirtymisessäkin menee aikaa. Useimmiten kotihoidossa aamuisin jumalaton kiire ja iltapäivällä sitten taas liiankin väljää. Kotihoidossa töissä myös aika paljon elämäänsä kyllästyneitä tanttoja jotka ei tee siitä työnteosta yhtään mukavampaa...

Vierailija
9/17 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jatkuvasti liian vähän työntekijöitä (niin kuin varmaan kyllä päiväkodissakin). Mutta se ottaa niin päähän kun olet katsonut mille asiakkaille sun kuuluisi mennä ja olet kerännyt avaimet ja olisi jo kiire lähteä koska asiakkaita on paljon. Sitten joku työkaveri soittaa että on kipeä. Alkaa hirveä vekslaaminen kuka ottaa poissaolevalta minkäkin asiakkaan jne. Asiakkaiden luona ei ehdi kunnolla keskittyä asiakkaiden juttuihin, koska koko ajan takaraivossa paukuttaa tieto siitä että pitäisi jo olla seuraavalla. Pomot hengittää niskaan ja sijaisia ei saa ottaa koska jokaisella työntekijällä pitää olla minuutilleen tietty määrä välitöntä työaikaa eli sitä asiakkaillaoloaikaa. Tietenkään siinä ei ole huomioitu että asiakkaalta toisen luo siirtymisessäkin menee aikaa. Useimmiten kotihoidossa aamuisin jumalaton kiire ja iltapäivällä sitten taas liiankin väljää. Kotihoidossa töissä myös aika paljon elämäänsä kyllästyneitä tanttoja jotka ei tee siitä työnteosta yhtään mukavampaa...

Ja yllättäen juuri niissä kaikkein paskiten toimivissa ja tiukimmille vedetyissä yksiköissä on eniten sairaspoissaolojakin... Itse tein lastenhoitajana niin, että tein sijaisuuksia niin kauan, kunnes löysin oikeasti mukavan paikan. Nyt vakituisena siellä. Työilmapiiri ja hyvä johtaminen: siinäpä hyvän työpaikan avaimet.

Vierailija
10/17 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikesssa

Vierailija
11/17 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 2012 tiedettiin tämä, entäs nyt, 2023, kun tilanne on vain pahentunut vuosi vuodelta?

Vierailija
12/17 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäähän tuon käymättäkin.

Vierailija
13/17 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani neuvosta osasin välttää niitä. 

Vierailija
14/17 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös alan opiskelijana monessa päiväkodissa työskentely on ollut painajaismaista. Ilmeisesti työntekijöille ei tule kyykyttäessä ja mm. taukoa evätessä mieleensä, että sahaavat omaa oksaansa. Eipä paljoa huvita mennä sijaistamaan niihin paikkoihin, joissa kohdellaan opiskelijaa huonosti. Onneksi mukavia paikkojakin on ollut.

Vierailija
15/17 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös alan opiskelijana monessa päiväkodissa työskentely on ollut painajaismaista. Ilmeisesti työntekijöille ei tule kyykyttäessä ja mm. taukoa evätessä mieleensä, että sahaavat omaa oksaansa. Eipä paljoa huvita mennä sijaistamaan niihin paikkoihin, joissa kohdellaan opiskelijaa huonosti. Onneksi mukavia paikkojakin on ollut.

Jatkan vielä; pahinta on, että näissä huonoissa paikoissa myös lasten kohtelu on usein ala-arvoista. Ja kun itse yrittää lohduttaa lapsia, jotka itkevät huonoa kohtelua, saa halveksunnat ja tuhahtelut niskaansa, kun lapset kiintyvät minuun ja hakeutuvat minun seuraani. Pahalta tuntuu jättää nämä lapset sinne kun harjoittelu loppuu. 😥

Vierailija
16/17 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sattunut vain hyviä ja ihania työpaikkoja.

Vierailija
17/17 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on sattunut vain hyviä ja ihania työpaikkoja.

👏

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme