Sovimme, että kenellekään ei kerrota. Mies sitten kertoi äidilleen.
Olemme lähes viisikymppinen avopari, toisella kierroksella molemmat, lapset aikuisia. Olemme seurustelleet kolme vuotta ja todenneet pysyvämme yhdessä loppuelämämme. Päätimme mennä naimisiin ja vihkiminen on ensi viikolla.
Sovimme ajat sitten, että menemme kahdestaan kirkossa naimisiin, kanttori ja suntio todistavat ja tilaisuuden jälkeen ilmoitamme perheillemme tapahtuneesta. Etukäteen emme edes vihjaa kenellekään mitään.
Eilen sanoin nukkumaan käydessä jutellessamme miehelle, että tykkääköhän hänen äitinsä huonoa, jos hän haluaisi olla läsnä vihkimisessä eikä saa sitä mahdollisuutta, koska ei tiedä asiasta etukäteen. Molemmat tiedämme, että anoppi ei kuitenkaan tulisi ,vaikka tietäisikin. Mies sitten siihen unenpöpperössään sanoi, että "ei se halua tulla, minä kysyin siltä varmuuden vuoksi".
Ei jumalauta! Suutuin silmittömästi, vaikka en koskaan toimi niin. Tuo oli sellainen isku, ettei mitään rajaa! Oli sovittu ,että yllätämme kaikki, ja mies menee kertomaan äidilleen "varmuuden vuoksi, ettei se suutu". Olen vieläkin aivan raivona. Mies ei tainnut oikein ymmärtää, miksi suutuin. Minulle tuli tunne, että hän halusi nähdä äitinsä reaktion avioliittoaikeillemme. En sitten tiedä ,olisiko hän perunut häät johonkin tekosyyhyn vedoten, jos anoppi olisi vihjannut, ettei pidä ajatuksesta.
Miehen eksä kertoi joskus, että hän tapasi samaisen anopin ensi kertaa omissa häissään, kun mies ei heitä aiemmin esitellyt. Välimatkaakin oli tosin satoja kilometrejä. Minä olen ollut anopin kanssa tekemisissä pari vuotta ja ihan hyvin menee. Ensi tapaamiseen tosin jouduin miestä painostamaan.
Tämä alkaa kuulostaa kirjoitettuna ihan hirveältä. Mies on maailman ihanin, rehellisin, hyvässä asemassa, kaikin puolin upea mies. Silti tuo tintuu petokselta. Enkä voi kenenkään kanssa puhua, ettei salaisuus paljastu.
Mitä teen? Perutaanko häät?
Kommentit (43)
Sä suunnittelet elämän ikäistä liittoa ja suutut silmittömästi siitä, että mies halusi toimia toisin kuin sinä halusit.
Onnea vaan matkaan. Sitä te tulette tarvitsemaan. Järjellä tai tunteella toi ei tule toimimaan.
on 50-vuotiailta pitää jotkut salahäät? Kyllähän nyt kuka tahansa saa mennä naimisiin juuri niin kuin haluaa, vaikka nyt kertoisi asiasta etukäteenkin.
Sinua taitaa harmittaa se eniten, että mies ei toimikaan juuri niin kuin haluat. Ehkä kannattaa todellakin perua häät?
heikolla pohjalla, jos tosissaan yhden erimielisyyden/virheen takia perut häät. Ihmiset ovat epätäydellisiä, luulisi sen tuohon ikään ehtineen oppia. Jos rakastat miestä, menet naimisiin, ihan sama kuka tietää tai ei tiedä.
Ei kukaan voi olla tollaisessa liitossa, jossa ei saa tehdä virhettä ilman, että uhkailet häiden perumisella ja kiukuttelet kuin kakara.
Onnellisimpia ovat pariskunnat, jotka luottavat ja arvostavat toisen päätöksiä, vaikka ne ei aina ois järkeviä.
nimim. 16 vuotta takana
Voi olla, että mies ei aina toimi kuin haluat, mutta hän on ilmeisesti aikuinen ja silloin oikeutettu omiin päätöksiinsä.
Ja toiseksi vinkiksi: se tulee mokaamaan sun mielestä vielä 17687 kertaa ja jos et kestä sitä, päästä se vapaaksi.
mammanpojalla, joka vielä viisikymppisenäkään ei ole päässyt äitinsä helmoista irti? Hyi hitto!
Sä suunnittelet elämän ikäistä liittoa ja suutut silmittömästi siitä, että mies halusi toimia toisin kuin sinä halusit. Onnea vaan matkaan. Sitä te tulette tarvitsemaan. Järjellä tai tunteella toi ei tule toimimaan.
Ei mies halunnut toimia toisin kuin minä halusin, vaan hän toimi eri tavalla, kuin mitä olimme yhdessä sopineet. Hän olisi aivan hyvin voinut sanoa minulle, että anopille on pakko kertoa. Minusta hän teki sen minulta salaa ja juttu paljastui ihan vahingossa minulle.
on 50-vuotiailta pitää jotkut salahäät? Kyllähän nyt kuka tahansa saa mennä naimisiin juuri niin kuin haluaa, vaikka nyt kertoisi asiasta etukäteenkin. Sinua taitaa harmittaa se eniten, että mies ei toimikaan juuri niin kuin haluat. Ehkä kannattaa todellakin perua häät?
Huoh. Kyseessä eivät ole mitkään "salahäät". Ajattelimme vain yllättää perheet, lähinnä lapsemme, ja pitää kesällä juhlat ihan muuten vaan, ilman hääpönötystä.
ja toinen sitten viis piittaa siitä sopimuksesta. Eikä kyse ollut nyt mistään pikkujutusta, että mitä tehdään päivälliseksi. Naimisiinmeno on sentään aika iso asia elämässä.
Eikä musta tuntuisi hyvältä mennä naimisiin vihaisena.
ja olet ihan varma, että jokainen tykkää tuollaisista yllätyksistä?
Minusta sinä olet lapsellinen ja ylidramaattinen ja suoraan sanoen ei vaimomateriaalia. Noh, eiköhän se selviä miehellekin pian ;-)
Minusta tässä on pointtina se, että mies rikkoi yhteisen päätöksemme. Itse asiassa se oli juuri hän, jonka keksintö koko yllätysvihkiminen oli. Yhtään kertaa näinä kolmena vuotena hän ei ole toiminut noin, tai mitenkään muutenkaan, etten olisi luottanut häneen kuin kallioon.
Nyt tuntuu, että voiko hänen kanssaan sopia mistään, jos hän ei kuitenkaan pidä sopimuksia. Tämä ei ollut hänen tapaistaan, siksi olen niin tolaltani.
Ehken tunne koko ihmistä.
ja olet ihan varma, että jokainen tykkää tuollaisista yllätyksistä? Minusta sinä olet lapsellinen ja ylidramaattinen ja suoraan sanoen ei vaimomateriaalia. Noh, eiköhän se selviä miehellekin pian ;-)
ei kai se kenellekään kuulu, tykkääkö toisten animisiinmenosta vai ei. Ap taisi sanoa, että lapset ovat aikuisia jo.
Minä ymmärrän häntä, sopimus on sopimus.
Minusta tässä on pointtina se, että mies rikkoi yhteisen päätöksemme. Itse asiassa se oli juuri hän, jonka keksintö koko yllätysvihkiminen oli. Yhtään kertaa näinä kolmena vuotena hän ei ole toiminut noin, tai mitenkään muutenkaan, etten olisi luottanut häneen kuin kallioon.
Nyt tuntuu, että voiko hänen kanssaan sopia mistään, jos hän ei kuitenkaan pidä sopimuksia. Tämä ei ollut hänen tapaistaan, siksi olen niin tolaltani.
ja toinen sitten viis piittaa siitä sopimuksesta. Eikä kyse ollut nyt mistään pikkujutusta, että mitä tehdään päivälliseksi. Naimisiinmeno on sentään aika iso asia elämässä. Eikä musta tuntuisi hyvältä mennä naimisiin vihaisena.
Kiitti tuosta, tuota juuri tarkoitin. Ja viimeinen lause on niin totta.
voi jestas. Ei se oo niin vakavaa. Hohhoijjaa..
Yhtään kertaa näinä kolmena vuotena hän ei ole toiminut noin, tai mitenkään muutenkaan, etten olisi luottanut häneen kuin kallioon.
Nyt tuntuu, että voiko hänen kanssaan sopia mistään, jos hän ei kuitenkaan pidä sopimuksia.
Oletko varma, ettet ylireagoi? Vai onko tuo sinulle tekosyy perua häät?
"Ei jumalauta! Suutuin silmittömästi, vaikka en koskaan toimi niin. Tuo oli sellainen isku, ettei mitään rajaa!" paljasti. Viisikymppinen rouvashenkilö ei reagoi noin.
Mä olen kanssa viimeseen asti periaatteen ihminen ja jos jotain on sovittu niin siitä pidetään kiinni. Tai sit yhdessä sovitaan uudestaan.
Kolikolla on kaksi puolta; toisaalta ap:ta voi sanoa liian pienestä suuttujaksi, mutta toisaalta mies ei kyllä yhtään kunnioittanut yhteistä päätöstä!
Tosin ihmettelen, miten olet 50-vuotiaana vielä noin tiukkapipo ;)
pikemminkin siltä, että mies tietää äitinsä todella vaikeaksi ihmiseksi ja kun on nyt huomannut, että teillä menee ihan ok, niin ei haluaisi pilata sitä. Siksi on varmuuden vuoksi varovaisesti äidilleen kertonut häistä.
Itse en ottaisi tuota niin vakavasti. Hyväähän hän vain on tarkoittanut.