Miten oppisin olemaan oma itseni? Vuosikausia olen jo esittänyt vahvempaa mitä oikeasti olen =(
Muutaman vuosi sitten tämä asia alkoi kostautua ja sairastuin keskivaikeaan masennukseen ja krooniseen ahdistuneisuushäiriöön.
Lopullinen niitti sairastumiselle oli silloinen työni mutta terapiassa tajusin että minähän olen esittänyt olevani paljon paljon voimakkaampi ihminen mitä oikeasti sisimmässäni olenkaan.
Esitän aina ihmisille että kyllä mä osaan ja kyllä mä hoidan ja voin tehdä sitä ja tätä jne...
Sen terapiajakson jälkeen aloin kylmästi kieltäytymään asioista ja sain tietenkin osan ihmisten vihat päälleni kun muutuin erilaiseksi mitä olin ollut.
Sitten taas huomasin olevani samassa tilanteessa että suostun kaikkeen jne koska en halua suututtaa ketään tai olla riidoissa kenekään kanssa.
Tässä taannoin taas kun huomasin että masennus ja ahdistus nostaa päätään niin päätin että nyt saa riittää, keskityn ainoastaan itseeni ja omaan perheeseeni ja oman taloni ja pihani hoitoon, muut hoitakoot itse omat asiansa ja hommansa niin eiköhän taas ala näyttää siltä että mulle kiukutellaan kun olen "laiska" enkä jaksa enää muita auttaa tms..
Kommentit (7)
Saisi kotitalousvähennyksenkin. Kerro, että sinäkin tarvitsisit sellaista, koska kotona on töitä liikaa (vaikka ei olisikaan).
ymmärtävät ennen pitkää uuden minäsi. Keskity itseesi ja perheeseesi rauhassa vaan, äläkä välitä muiden syyllistämisestä. Ajattele itseäsi enemmän kuin muita, niin muutkin tekevät.
muille mutta todellisuudessa ei tee mitään vaan vaatii muita auttamaan ja tekemään ja itse vaan esittää tekevänsä niin miten sellaisen saa tajuamaan että omassa perheessä ja työssä ja asioissa on ihan tarpeeksi hoitamista, ei sitä jaksa enää toisten asioita siihen päälle hoitaa ja kun en osaa kieltäytyä kunnolla =(
ap
muuta kuin että opettelet kieltäytymään. Kun hän soittaa sinulle ja pyytää apua, sanot että "olen juuri tiskannut ja imuroinut oman kotini ja nyt haluan vaan välillä olla ja laiskotella itsekseni, olen todella väsynyt." Onko tällä henkilöllä sairauksia tai muuta, johon hän voi aina vedota?
kyse on anopista reilu 50 vuotias ja on vaan niin äärettömän laiska vaikka antaa ihmisille ymmärtää miten paljon hän tekee kaikkea ja auttaa muita yms...
Hän kun nyt vaan jostain syystä eo käsitä sitä että hän ei joudu heillä leikkaamaan nurmiikoa, pesmään ikkunoita, haravoimaan tai tekemään mitään pihahommia, hän tekee ruuan itselleen ja miehelleen ja siivoaa heidän kodin.
Silti jaksaa valittaa kun on niin raskasta ja kun millään ei ehdi kaikkea ja kun pitäisi jonku heitä auttaa...
Ei ymmärrä ollenkaan että meillä lapsilla on omakin elämä jossa paljon enemmän tekemistä kun käydään töissä ja hoidetaan lapset ja lasten harrastukset ja omat kodit ja pihat ja keskeneräiset remontit yms...
Oon niin rikki siihen kun aina pit's revetä joka paikkaan.
ap
mahdollista, että ihan rehellisesti vaan kertoisit, että olet todella väsynyt tilanteeseen? Voisitko ehdottaa hänelle, että jos joku muu auttaisi välillä kun sinulla on niin kiirettä?
Älä uhraa omaa mielenterveyttäsi laiskan anoppisi vuoksi, ole terveellä tavalla itsekäs!!