Pomo ei hyväksy saikkua kuumeettoman flunssan vuoksi
Täytyy siis vaan koputtaa puuta, ettei tule kovaa tautia. Minulla, kun on ollut viimeksi lapsena kuumetta. Mutta noin kerta vuoteen kyllä flunssa kaataa täysin petipotilaaksi pariksi päivää. Mikä hemmetin työkyvyn mittari se kuume on?! Ollaanpas saatu ymmärtäväinen uusi esimies...
Kommentit (28)
Mulla on helposti alilämpöä, se se vasta olon karmeeksi tekeekin.
Oli yhdeltä työkaverilta luvannut tulla mittaamaan kotiin kuumeen kyllä! Ihan pimee ämmä =(. Ei uskoisi, että hoitoalalla moinen ihminen.
sitten on kaikilla flunssa, kun menet levittämään. Ja monella niistä sitten tulee sitä kuumetta, tartuttavat sen lapsiinsa, ja hallelujaa, poissaolotilastot onkin komeat!
Minä en ainakaan pysty edes silloin hommiin. Mulla valuu hiki, pärskin, ääni on poissa ja ontelot täynnä räkää, ja yskin niin pärkkeleesti, veto on poissa. Kerran tulin töihin siinä kuumeettomassa kunnossa, pomo vilkaisi kerran ja sano "mee kotiis,tule kun olet kunnossa."
Parempi kaikille, kun flunssa podetaan kotona.
Kuumeettomana (ja varsinkin alilämpöisenä) voi flunssassa olla ihan yhtä kipeä kuin kuumeisenakin. Ja tauti lisäksi vaan pitkittyy, jos pitää puolikuntoisena raahautua töihin.
Miksi ei muka lääkärin arvio asiasta kelpaa, miten sen voi perustella?
jotka ei mene ikinä tukkoon. Sellainen ei varmasti voi ymmärtää esim. minunlaistani, jolla nuhassa on joka paikka niin tukossa, ettei edes sumutteilla meinaa saada henkeä kulkemaan.
Mene töihin ja jätä hommat tekemättä.
henkilökohtaisesti mittaamaan. Vahti vieressä niin kauan kun mittaus oli valmis. Koska ei ollut kuumetta komensi takaisin hommiin. On ammattilainen sairaanhoidon alalla, vaikka nyt ollaankin muussa työssä. Että mitäs voit. Eipä mitään.
Pomollasi ei ole asiaan mitään sanottavaa jos on lääkärintodistus.
Hänelle ei edes kuulu se että miksi olet saikulla, todistukseen riittää pelkkä koodi ja se saa lähettää suoraan palkkikseen, pomon ei tarvitse rodistusta edes nähdä.
Jos terveydenhuollosta saikkulapun saat, olet taikulla vaikkei kuumetta olisikaan.
Kuumetta on oltava. Se on sääntö.
Entäs jos sitä kuumetta ei vain tule? Edellisen kerran olin kunnolla kipeänä 2010, poskiontelontulehdus ja keuhkoputkentulehdus...suurinpiirtein täysin sänkypotilas ja jälkimmäisen taudin ansiosta pystyin kävelemään 10 metriä kerrallaan ennen kuin henki loppui kesken.
Mutta olinhan kuitenkin ilmeisesti terve, kun ei sitä kuumetta ollut. ;P
Eikö lääkäri päätä sairaslomasta, ei pomo. vai olenko käsittänyt aivan väärin?
Pomollasi ei ole asiaan mitään sanottavaa jos on lääkärintodistus. Hänelle ei edes kuulu se että miksi olet saikulla, todistukseen riittää pelkkä koodi ja se saa lähettää suoraan palkkikseen, pomon ei tarvitse rodistusta edes nähdä.
sairausloma palkallinen vai palkaton. Lääkäri ei tunne työtehtäviä jne. eli hän esittää sairauslomaa tietyksi ajaksi ja työnantajalla on oikeus päättää, haittaako sairaus oikeasti työntekoa. Esimerkiksi opettajalle ei välttämättä ole haittaa siitä, että ranne on venähtänyt, lihanleikkaajalle se on työnteon estävä asia.
Pomollasi ei ole asiaan mitään sanottavaa jos on lääkärintodistus. Hänelle ei edes kuulu se että miksi olet saikulla, todistukseen riittää pelkkä koodi ja se saa lähettää suoraan palkkikseen, pomon ei tarvitse rodistusta edes nähdä.
sairausloma palkallinen vai palkaton. Lääkäri ei tunne työtehtäviä jne. eli hän esittää sairauslomaa tietyksi ajaksi ja työnantajalla on oikeus päättää, haittaako sairaus oikeasti työntekoa. Esimerkiksi opettajalle ei välttämättä ole haittaa siitä, että ranne on venähtänyt, lihanleikkaajalle se on työnteon estävä asia.
Pitääkö muilla kertoa esimiehelle sairauden syy? Meillä ei pidä.
Esimiehellä on oikeus päättää, onko sairausloma palkallinen vai palkaton.
Ei mitään villinlännen oikeuksia ole kenelläkään esimiehellä.
että mitä työtä teet. Mulla ainakin on aina kysynyt. Sillä perusteella antaa sen saikun.
Mä olen ilmeisesti ainoa joka en edes tiedä mikä on kuumeeton flunssa?
Millainen aikuinen ihminen tarvitsee sairauslomaa,palkallista tietenkin,jos ei ole edes kuumetta?
Mikä teitä sit vaivaa?Millaisia oireita?
mutta ei kuumetta. Vaikka kassatyössä voi ollakin haittaa siitä, että naama on tukossa ja pärskityttää. Eikä se varmasti asiakkaitakaan innosta.:) Ei flunssaisuus kuitenkaan tee työkyvyttömäksi.
Mutta niin kuin muutkin ovat tässä ketjussa sanoneet, niin lekurihan asian toteaa.
Poskiontelontulehduksesta ym. saa kyllä saikkua.
t: kaupan täti
Alilämpö
Lääkärikirja Duodecim
29.12.2010
sisätautien erikoislääkäri Pertti Mustajoki
Ihmisen normaalilämpötila on keskimäärin 37º C, mutta se voi vaihdella 35,8–37,8 asteeseen. Lämpö vaihtelee eri vuorokaudenaikoina noin 0,5º. Se on alimmillaan aikaisin aamulla ja korkeimmillaan iltapäivällä klo 16–18 tienoilla. Naisilla kehon lämpö vaihtelee noin 0,5º kuukautiskierron mukaan, korkeimmillaan lämpö on kuukautiskierron keskivaiheella, kun munasolu irtoaa.
Käsite hypotermia eli liian alhainen kehon lämpötila liittyy tilanteeseen, jossa ihminen on ollut pitkään kylmässä ja sen vuoksi ruumiinlämpö reilusti laskee. Normaalioloissa esiintyvää alilämpöä ei lääketiede tunne lainkaan.
Jos lämpö on tavallista matalampi, yleensä syynä ovat mittausolosuhteet. Kainalolämpö on 0,6º alhaisempi kuin tarkempi peräsuolesta tai suusta mitattu lämpötila. Ero voi olla suurempi, jos kainalo on hikinen tai mittari ei laihuuden tai muun syyn vuoksi ole tiiviisti kainalossa.
Alilämpö ei kuulu minkään sairauden oireisiin. Vaikka tavallista alhaisempi lämpötila olisi todettu moitteettomalla mittauksella, terveeksi itsensä tuntevan ihmisen ei pelkästään sen vuoksi tarvitse hakeutua lääkäriin. Hoitoon hakeutumisen määräävät mahdolliset muut samanaikaiset oireet.
Lisää tietoa aiheesta ks. «Hypotermia (ruumiinlämmön lasku)»1.
Esimiehellä on oikeus päättää, onko sairausloma palkallinen vai palkaton.
Ei mitään villinlännen oikeuksia ole kenelläkään esimiehellä.
jos taas ei haittaa, on se loma palkaton. Jos sen siis haluaa pitää. Lääkäri periaatteessa määrittää työkyvyttömyysajan siinä sairauslomapaperissa, mutta työantajalla on perustellusta syystä oikeus olla antamatta palkallista vapaata.
Löytyy sieltä lain perusteluista!
Mä olen ilmeisesti ainoa joka en edes tiedä mikä on kuumeeton flunssa?
Millainen aikuinen ihminen tarvitsee sairauslomaa,palkallista tietenkin,jos ei ole edes kuumetta?
Mikä teitä sit vaivaa?Millaisia oireita?
mutta flunssan iskiessä päätä särkee tai muuten vaan tuntuu painetta niin, ettei ajatus kulje. Väsyttää ja heikottaa olla ylhäällä. Kurkkuun sattuu ja pää on täynnä limaa ja on koko ajan sellainen tunne, että jos nyt ei lepää, on huomenna pahempi olo. Joskus on hankala määritellä, koska pitäisi jäädä kotiin lepäämään ja koska voi vielä mennä töihin, kun sitä kuumetta ei ole.
Mulla on helposti alilämpöä, se se vasta olon karmeeksi tekeekin.