Pomo ei hyväksy saikkua kuumeettoman flunssan vuoksi
Täytyy siis vaan koputtaa puuta, ettei tule kovaa tautia. Minulla, kun on ollut viimeksi lapsena kuumetta. Mutta noin kerta vuoteen kyllä flunssa kaataa täysin petipotilaaksi pariksi päivää. Mikä hemmetin työkyvyn mittari se kuume on?! Ollaanpas saatu ymmärtäväinen uusi esimies...
Kommentit (28)
Tiedän yhden firman jossa on tällainen "sääntö". Nöyrät työntekijät sitä tottelee ja käyvät kiltisti pomolla mittauttamassa kuumeen. Joku aina välillä vie asian liittoon ja saa korvauksia. On silti firmalle kannattavampaa kyykyttää suurinta osaa ja maksaa vain joillekkin harvoille jotka asiasta alkavat tappelemaan. Mitenkään lain mukaistahan tuo ei ole. Lääkäri sen määrää kuka on työkykyinen. Itse nauraisin itseni tärviölle, jos joku minulle tuollaista ehdottaisi, en todellakaan menisi pomolle lääkärintarkastukseen.
No minäpä kerron millaista on olla kipeänä ilman kuumetta. Nenä vuotaa taukoamatta, aivastuttaa ja silmät vuotaa. Silloin ei todellakaan ole työkunnossa.
En ole usein kipeä mutta silloin kun olen, se ei ole mitään pikkuniiskuttamista.
No minäpä kerron millaista on olla kipeänä ilman kuumetta. Nenä vuotaa taukoamatta, aivastuttaa ja silmät vuotaa. Silloin ei todellakaan ole työkunnossa.
En ole usein kipeä mutta silloin kun olen, se ei ole mitään pikkuniiskuttamista.
Jep, monessa työssä on sitä paitsi hygieniasäännöt. Ei esimerkiksi tuore-elintarvikkeita kannattaisi pakata jos räkä valuu jatkuvalla syötöllä.
en ikinä suostuisi tollaseen, koska mulla on kans tosi harvoin kuumetta, mutta kipeä olen kuitenkin ihan oikeasti. just viime viikolla olin pois töistä, kun pää oli täynnä räkää, ääni poissa, heikotti ja hengästytti, silmissä sumeni ja kaikkia lihaksia särki. oli kaikin puolin todella kuumeinen olo, enkä pystynyt muuta kuin makaamaan sängyssä. kuumemittari näytti 35,7 ja mittailin vielä kahdella eri mittarilla kun en uskonut tulosta.. et silleen.
pois töistä niin puoli vuotta kerrallaan olisin pois. Nyt ei ole poissaoloja moneen vuoteen eli en minkään aivastelun takia ole pois.
kaikille motivaatiosaikuttajille. Meilläkin pystyi ennen olemaan poissa 3 päivää omalla ilmoituksella ja palkka juoksi. Ei pysty enää. Räikein tapaus haki saikkua ja lähti etelään lomalle, kun ei saanut lomaa silloin kun halusi.
Tiedän yhden firman jossa on tällainen "sääntö". Nöyrät työntekijät sitä tottelee ja käyvät kiltisti pomolla mittauttamassa kuumeen. Joku aina välillä vie asian liittoon ja saa korvauksia. On silti firmalle kannattavampaa kyykyttää suurinta osaa ja maksaa vain joillekkin harvoille jotka asiasta alkavat tappelemaan. Mitenkään lain mukaistahan tuo ei ole. Lääkäri sen määrää kuka on työkykyinen. Itse nauraisin itseni tärviölle, jos joku minulle tuollaista ehdottaisi, en todellakaan menisi pomolle lääkärintarkastukseen.
Onko sitten niin että jos on vaikka pillutulehdus tms., niin täytyy käydä näyttämässä että haistakaa ja tehkää diagnoosi.:D
eli voi antaa kielteisen päätöksen vaikka kuinka olisi sairaslomalappu!
Mutta kuume ei oo mikään sairauden mittari,jokaisen sairauslomapäätöksen(jonka esimies tekee)mukana tulee valitusoikeus kaavake,eli voi siitä valittaa jos saa kielteisen päätöksen.