PARAS oliiviöljy? Mielellään luomu.Suosittele :-) Ostin
Cittarista myyjän suosittelemaa Pirkka Extra neitsytoliiviöljyä. On kuulemma heillä myydyin oliiviöljy. Hieman epäilytti mutta ajattelin, että jos kuitenkin olisi hyvä.
Aivan hirveän makuista. En tiedä mihin voi käyttää, ei ainakaan salaattiin. Jalkoihin ehkä.
Avokadoöljyä käytän normaalisti mutta vaihtelu virkistää.
Kommentit (121)
Kalamata on voimakkaan makuista. Jos voimakkaasta tykkää niin sitten. Itse en siitä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Mihin te oikein saatte sitä öljyä menemään? Salaatiin menee ehkä ruokalusikallinen per salaatti, samoin lihamarinadin tekoon, mutta muuten en keksi sille mitään käyttöä ja pullo kestää ikuisuuden.
Kukin käyttää miten huvittaa. Mikä tyhmä kysymys.
Nita kirjoitti:
Kalamata on voimakkaan makuista. Jos voimakkaasta tykkää niin sitten. Itse en siitä tykkää.
Osta näitä ns. oliiviöljyjä, esim. Bertolli, ovat mietoja ja kevyitä eikä mitään tekemistä oliiviöljyn kanssa.
Neitsytoliiviöljyn pitää maistua voimakkaalta lajikkeesta riippuen. Hedelmäiseltä, ruoholta ja yskittävältä pippurisuudelta.
Suuri osa maahantuoduista on mafian tekemää valeöljyä. Turvallisinta hakea itse. En osaa linkkejä laittaa kännyllä, mutta googlatkaa olive oil and mafia
En jaksa lukea nyt koko ketjua. Pirkka Parhaat -sarjan kreikkalainen oliiviöljy, paras hinta-laatusuhde (hopeanharmaa pullo). Toimii salaatissa ja esim. pastakastikkeen pohjana silloin, kun öljy on tärkeä osa kastiketta. Ei varmastikaan oliiviöljyhifistelijöiden vaatimuksia täytä tai voi täyttääkin, mutta mä oon aika ruokasnobi ja mulle maun puolesta kelpaa. Eron maussa huomaa todellakin näihin Rainbow'n ja Pirkan perusöljyihin verrattuna, jotka nekin toimii toki paistamiseen.
Lidlin "extra virgin" on todennäköisesti sekoitus huonompilaatuisia öljyjä, kuten lamppuöljyä. Se ei edes jähmety jääkaapissa kuten kunnon öljyt. http://www.talouselama.fi/uutiset/suuri-oliivioljyhuijaus-paljastui-italiassa-6064505
Tämän puolesta puhuu jo halpa hintakin. Sama pätee muihin kauppaketjujen halpisöljyihin.
Vierailija kirjoitti:
Oliiviöljyt ovat pahoja, suosittelen auringonkukkaöljyä! Ainut vika on, että öljyä menee ylipäätään niin hitaasti (kestää muutaman vuoden), että pullosta ehtii mennä päiväys vanhaksi ennen kuin sen saa käytettyä.
Oikea määrä on 2 ruokalusikallista päivässä.
Oliiviöljyä salaattiin ja
Valkosipuli rypsiöljyä paahdetun paahtoleivän päälle.
Paistaminen meillä vielä auki.
Lisäksi Becel teineille ja Benecol aikuisille.
Nyt näytön paikka saanko pahan kolestrolin alas. Ikää 52v.
Ei vielä nuorten ongelma.
Lisäksi
Kalaa
Kanaa
Pähkinöitä
Vihanneksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muistakaahan, oliiviöljy täytyy säilyttää huoneenlämmössä, myös avattuna! Moni tekee sen virheen, että laittaa jääkaappiin.
Ei pidä paikkaansa. Jääkaapissa öljy samenee, mutta laatu ei huonone. Samentumat häipyvät, kun öljy lämpenee.
Ei jääkaappiin vaan viileä kaappi ja pimeässä. Ei hellan lähelle.
Mua ei kiinnosta hinta, ostan vain hyvää.
Motto on että lorauta sinne tänne jos haluat hyödyn öljystä.
Pieni kallis pullo menee äkkiä ja silloin hyvä kiertokulku.
Mies osti halpis airingonkukkaa. Sanoin että saa käyttää sen itse.
Kreetalainen on parasta.
Hyvä oliiviöljy jota olen käyttänyt paistamiseen ja salaattiin on Tunisialainen Clearspringin extra virgin luomuöljy. Siinä on mieto tuoksu ja makukaan ei ole liian voimakas esim. miehelleni joka inhoaa voimakasta oliiviöljyn tuoksua. shop.makrobios.fi osoitteesta pääset katsomaan pullon ulkoasua ja hintaa. Löytyy esim. K-kaupoista. Pyydä kauppiasta tilaamaan, jos ei ole hyllyssä.
That olive oil is front Coo-Sur Spain . As it reads in the label. I bought it too.
In YouTube there’s an analysis made by OCU of the 41 extra virgin in Spain.
Have of these are bad quality. FALSE AOVE, aceite oliva virgen extra.
The good ones are around 80-70 point of 100, the bad ones about 30.
Coo-Sur or Acesur is 32 points MALA CALIDAD, Bad quality.
The information can be found in the minute 12:32” from the attached link
The link from the study does done on October 2018 with the result of the 41 trademarks is
https://www.ocu.org/alimentacion/alimentos/noticias/resultados-aceite-o…
I will try to check the origen for others olive oils in the market in Finland, if possible.
Next is Pirkko.
I hope this is useful
Anyway, the have so many more in Prisma, in glass bottle, from others origen than Spain. I want to try others too. . I trust we can find good ones. In case we get in love with one, we should find more info
Nita kirjoitti:
n Voimakkaan makuista? Kalamata nimenomaan on pehmeän makuista toisin kuin suurin osa aidoista oliiviöljyistä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi vielä muistettava ne väärennökset.
Olikin pitkä lista väärennettyjä merkkejä -
Ei linkkiä minulla tähän hätään.
Muistaaksein kreikkalaisia ei niin väärennetä?
Italialaiset, espanjalaiset petosten kärjessä.
Neitsytöljynä siis myydään raffinoituja.
Kohu 2015...
Tässä uutislinkki huijauksesta kiinni jääneistä italialaisista tuotemerkeistä (Bertolli, Santa Sabina, Primadonna, Antica Badia, Carapelli, Coricelli ja Sasso):
https://www.talouselama.fi/uutiset/suuri-oliivioljyhuijaus-paljastui-it…
Ostin sen Lidl:in isossa tummassa lasipullossa olevan extra virgin luomuöljyn. Primadonna merkiltään. Purkissa lukee, että se on pullotettu Espanjassa ja on sekoitus.
Maku on todellakin ruohoisa ja pippurinen. Öljy vihreää. Tätä ennen oli jotain muuta Cittarista ostettua kallista oliiviöljyä ja se ei maistunut oikein millekään.
Ihmettelin tätä maku-asiaa, niin aloin googlettaa. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että Lidl:in öljy on väärennös, vai cittarista ostettu? Kait nuo kuitenkin on ihan turvallisia käyttää? Täällä kirjoitetaan moottoriöljystä ja lamppuöljystä ja kieltämättä vähän hirvittää.
Kreikkalaiset on hyviä noista kaupan tekeleistä.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Ostin sen Lidl:in isossa tummassa lasipullossa olevan extra virgin luomuöljyn. Primadonna merkiltään. Purkissa lukee, että se on pullotettu Espanjassa ja on sekoitus.
Maku on todellakin ruohoisa ja pippurinen. Öljy vihreää. Tätä ennen oli jotain muuta Cittarista ostettua kallista oliiviöljyä ja se ei maistunut oikein millekään.
Ihmettelin tätä maku-asiaa, niin aloin googlettaa. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että Lidl:in öljy on väärennös, vai cittarista ostettu? Kait nuo kuitenkin on ihan turvallisia käyttää? Täällä kirjoitetaan moottoriöljystä ja lamppuöljystä ja kieltämättä vähän hirvittää.
Minäkin ostin tuota ja päädyin öljyämään sillä pihatuolit.
Zinc
Ei cannata köyhän lyödä käsiään halpaan ..
http://www.herkkumurena.fi/product/366/oliivioljy-villa-reale
Tämä. Laadukas oliiviöljy on sellainen asia mistä en tingi, ja josta maksan mielellään koska sitä nyt tulee käytettyä ruokaan kuin ruokaan.
Monia ruokakaupan öljyjä on tullut testattua ja yök, eron huomaa niin selvästi kun on tottunut käyttämään parempaa.