Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahankäyttö ulkomailla miehen kanssa

Vierailija
25.04.2012 |

Ollaan koko perhe lähdössä ulkomaille. Kotona meillä omat rahat (ei siis yhteistä tiliä) Minä hankis paljon vähemmän kuin mies. Matkat ollaan maksettu puoliksi. Tarkoitus laittaa käyttörahaa matkaa varten molempien saman verran.

Mutta... mies käyttää siellä enemmän rahaa niin eikö sen pitäis laitta enemmän rahaa tai sitten molemmat ottaa ostoksiin omat rahat.

Jostakin kuulostaa varmaan pikkumaiselta mutta tiedän kokemuksesta että mies käyttää rahaa yli 200 enemmän kuin minä niin miksi minun pienempi tuloisen pitäisi maksaa miehen kuluja. Mulla ei todellakaan ole ylimääräistä rahaa.

Miten muut toimisitte vastaavassa tilanteessa??

Ruuat ja lasten menot olen tottakai valmis maksamaan puoliksi mutta en mieheni hömpötyksiä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia pitää tehdä niinkuin miehesi haluaa, koska se on selkeästi ihan hanurista sinun kannaltasi? Jankkaat vaan että "kun miehen mielestä..." ja "kun mies haluaa"! Tee nainen ihan just kun itse haluat, äläkä vingu siellä!

Vierailija
22/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo on vaikeeta! Tehkää yhteinen kassa perheen menoja varten ja kumpikin ottaa sitten parhaaksi katsomansa määrän rahaa omaan käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteistä kassaa. Mies on huomattavast isompi tuloinen ja myös isompi menoinen. Paras kun molemmat käyttää omat rahansa. ap

Vierailija
24/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan kumpikin vaihdettu itselle sopiva summa ja sitten laitettu yhteiseen matkalompakkoon saman verran ravintoloita ym. yhteistä varten ja ne omat ostokset ostettu sitten omaan lompakkoon jäävistä. Eli siis kolme lompakkoa mukana, on vähän säätämistä, mutta reilua. Minä en esim. ostele tuliaisia ja kaljaakin juon vähempi.

Vierailija
25/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todella tehdä yhteistä kassaa. Mies on huomattavast isompi tuloinen ja myös isompi menoinen. Paras kun molemmat käyttää omat rahansa. ap

eikö ne lasten menot ollut tarkoitus maksaa puoliksi=yhteisestä kassasta? Ja voihan tuonkin kassan muodostaa tuloihin suhteutettuina. Mä en kyllä tule ikinä käsittämään miten saman perheen ihmisillä voi olla eri elintaso?!

Vierailija
26/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä kertaa älä nosta niitä rahoja äläkä anna rahaa mihinkään yhteiseen kassaan.

että mies haluaa että kaikki maksetaan niistä yhteisistä rahoista ja minä en halua maksaa mieheni ostoksia ym. koska en maksa niitä muulloinkaan niin miksi pitäisi reissussa maksaa. ap

Vierailija
27/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mikä se matkakassa on? Nostatteko te yhdessä köntän valuuttaa ja miten se valuutta maksetaan?

Visa (+rinnakkaiskortti) on näppärä tuossa, silloin voi vasta laskuvaiheessa miettiä, miten kulut jakautuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän