Miksi en saanut S-pankin visaa?
Olen nyt kaksi kertaa tämän vuoden puolella hakenut S-Pankista visaa ja molemmilla kerroilla on tullut kielteinen päätös.
-Minulla ei ole maksuhäiriömerkintöjä, ei ole koskaan oltkaan. Olen aina maksanut laskuni ennen eräpäivää.
-Minulla on säännölliset ansio- ja pääomatulot.
-Minulla on ennestään Visa luottokortti toisesta pankista 2000€. (Haluaisin vaihtaa sen S-pankin maksuttomaan Visaan)
-Minulla on asuntolainaa noin 60% asunnon arvosta jossa asun, lisäksi velaton asunto ja muuta omaisuuttaa noin 100000€ arvosta. Tätä ei tosin muistaakseni hakemuksesessa kysytty. Ainoastaan lainan määrää.
Hain ensin alkuvuodesta korttia ja nyt maaliskuussa uudestaan niin ettei Visa-kortilla ollut velkaa ja pienemmällä luottorajalla. Päätös oli silti kielteinen. Ei perusteluja. Eihän minun mikään pakko ole asiointiani S-pankkiin vaihtaa ihmetyttää vain.
Kommentit (27)
ja velkaa ennestään vähän sinne ja tänne
Kenen naama miellyttää eniten ja kenen ei...
jos netissä hakee niin ei niitä kukaan ihminen käsittele, siellä on kone ynnäämässä muuttujia yhteen ja niitä verrataan todennäköisyyksiin. esimerkiksi juuri asunnon vuokrannut on todennäköisemmin jättävä maksamatta laskunsa ajallaan jne.
Ehkä sulla on siellä ollut vaan joku sellainen kohta, joka on pompsahtanut esille, mikä vaikuttaa sitten luoton myöntämiseen.
Paljonko hait? Ja mitkä on bruttotulosi?
S-pankin visan myöntämissysteemit ovat kyllä ihan oudot. Itse hain joku noin vuosi sitten sitä ja kielteinenhän päätös siitä tuli. Olin määräaikaisessa työsuhteessa ihan ok palkalla, ei mitään velkaa, ei maksuhäiriöitä, säästöjä kuusinumeroisesti mutta muissa pankeissa, asuttiin vuokralla. Taisin tehdä sen virheen että valitsin opiskelija johonkin kohtaan vaikka ihan kokoaikaisesti olin töissä (gradu vain tekeillä). Valitin siitä päätöksestä ja pistin muistaakseni jotain veropäätöksiä tms liitteeksi, sitten se hyväksyttiin muistaakseni kahden viikon jälkeen eli ei kovin nopeasti. Se pankki on kyllä ihan mysteeri. Nordeasta suorastaan tuputtaa luottokortteja, OP:stä sain heittämällä Visan mutta ei s-pankista. Voi olla etten saanut kun ei ole mitään muuta s-pankista. Olisi varmaan pitänyt sinne tilille laittaa joku muutama tonni niin olis varmaan visa herunut helpommin.
Ekalla kerralla hain 1500 tai 2000€ luottorajalla ja kun tuli hylkäävä päätös ajattelin sen johtuvan siitä. Toiseen hakemukseen laitoin alimman mahdollisisen eli 800€. Silti tuli hylkäävä päätös.