Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naapuri käyttäytyi näin tervehtiessä

Vierailija
03.12.2025 |

Avasin naapurille oven, kun huomasin olevan tulossa. Sanoin terve. Hän oli vakava, katsoi alaspäin, käveli kädet taskussa ohi ja mutisi jotain ihan muuta. Minulla oli jäänyt korvatulpat korviin, enkä kuullut mitä sanoi, jos nyt olisin muutenkaan kuullut, kun niin hiljaa puhui. Mutta ei se tervehtimistä ollut. Kyseessä hyvin toimeentuleva työssäkäyvä, parisuhteessa oleva nainen, ehkä vajaa 50v. En sen paremmin tunne. Jos joku on joskus käyttäytynyt samansuuntaisesti, voi ehkä arvioida helpommin mistä kyse. Ehkä oli kipeä? Vai onko jotkut vain tuon luonteisia? Erikoista siinä mielessä, että hänen miehensä on ulospäinsuuntautuneen oloinen ja tervehtii/odottaa että tervehditään.

Kannattaisiko jatkossa vain antaa muiden itse avata ovi, kun ei tiedä mitä kukakin tykkää missäkin tilanteessa? Onhan se helppo avaimella avata itsekin. Jos on tavaraa enemmän ja siksi hankalampi, sitten voi avata puolesta. 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et edes kuullut mitä sanoi ja nyt uliset

Vierailija
2/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän oli omissa ajatuksissaan eikä siksi kiinnittänyt sinuun niin huomioita. Oli joku ongelma ehkä töissä tai jotain muuta mitä täytti ajatukset. Ei kannata ottaa noin vakavasti. Olit hänelle vain ei-kukaan sillä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hiukan liikaa mietintää tyhjästä ap.

Olisiko tähdellisempää pohtia, miksi tämä kohtaaminen herätti sinussa näin paljon kyseisiä tunteita.

Vierailija
4/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaiseen tilanteeseen pitää saada selvyys. Ehkä rappukäytävän old schoolerit Seppo ja Tale tietää? Kysy Ismolta!

Näin se homma menee. Kysy Ismolta, soita tänään vielä ennen kuin ottaa unilääkkeet.

Vierailija
5/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Mahdotonta tietää. Ehkä hänellä oli huono päivä/hetki. Älä mieti turhaa enempiä. Käyttäydy jatkossa normaalisti kuin tuota ei olisi tapahtunutkaan. Jos outoilee jatkossa enemmänkin voit vain ihmetellä.

Vierailija
6/38 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos keskittyisit vaan omaan elämääsi etkä ylianalysoisi satunnaista naapurin kohtaamista. Ehkä sillä oli vaikka napit korvissa ja puhui puhelua jonkun kanssa.

Vierailija
7/38 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko kyseisen aloituksen tekijä  sama henkilö, mutta usein  täällä on liikkeellä . Sama tyyppi joka jaarittelee eri aiheista pienoisnovelleja. Aloittaa keskustelun joskus melko uskottavantuntuisesti, mutta novellit puutaheinää kuitenkin. Mikäpä siinä. Tyylinsä kuitenkin tunnistaa aika nopeasti.

Vierailija
8/38 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap tosissasi? Jonkun moikkauksen takia teit pitkän aloituksen? Taidat olla todella tynnyrissä kasvanut ja rajatonkin vielä.

Vierailija
9/38 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti epäkohteliaita ihmisiä löytyy. Olihan tuo törkeä käytös naapuriltasi. Tuskin halusi kiittää tai jutella kanssasi kun kerran ei pysähtynyt eikä ottanut silmäkontaktia. Vaikka olisi kuinka pahalla tuulella tai kipeä, se ei oikeuta tuollaiseen käytökseen.

Käytöstavat kunniaan! 

T. N 55v

Vierailija
10/38 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia tyyppejä riittää. Monen suomalaisen käytöstavat ovat suorastaan surkeat. Sivistysvaltioissa tuolla tavalla käyttäytyvät vain moukat, Suomessa sellainen on monelle normaalia. Ja monet vielä puolustelevat tuollaista käytöstä.

11/38 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä kuulokkeet korvis ku tuun kotiin, ni en kuule moikkausta 😅 

Vierailija
12/38 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Moikkausta ei tarvitse kuulla, riittää että sen näkee. Katse silmiin eikä maahan.

Vierailija
13/38 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa asia ei liity sinuun mitenkään ja hänellä oli muuta ajateltavaa.

Vierailija
14/38 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä niin tärkeä ongelma, että tämän pohtimiseen on syytä varata esim. puoli vuotta.

15/38 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Moikkausta ei tarvitse kuulla, riittää että sen näkee. Katse silmiin eikä maahan.

Nauratti ne korvatulpat, ni ei pystyny 😄 

Vierailija
16/38 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole maailmassa tuota isompaa murhetta!

Vierailija
17/38 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti epäkohteliaita ihmisiä löytyy. Olihan tuo törkeä käytös naapuriltasi. Tuskin halusi kiittää tai jutella kanssasi kun kerran ei pysähtynyt eikä ottanut silmäkontaktia. Vaikka olisi kuinka pahalla tuulella tai kipeä, se ei oikeuta tuollaiseen käytökseen.

Käytöstavat kunniaan! 

T. N 55v

Kuules nyt aapee. Ei sun juttujas kukaan ota tosissaan. Menes ottamaan iltapäivälääkkeesi ja mene huilimaan. Hoitsu hakee sut sitten päivälliselle.

En ole Ap, mistä niin päättelit? Ja taidat itse olla aivan kakara kun 55 vee on mielestäsi vanhus 😄!

T. N 55v

Vierailija
18/38 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ärsyttää, kun ei saa tulla rauhassa kotiin.

Vierailija
19/38 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kiitollinen että sulla on omaan elämäänsä keskittyvä tavallinen naapuri, eikä mikään karsea ja rajaton häirikköperhe, jolla ei ole mitään normaalien ihmisten käytöstapoja. 

Vierailija
20/38 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin välttelen tekemästä yhtään pakollista enempää tuttavuutta yliananaltsoivien, stalkkaavien vauvapalstalaisnaapureiden kanssa. 

Anteeksi, mutta pelkästään tuon kilometrin pituisen aloitusvuodatuksen perusteella vaikutat raskaalta ihmiseltä, jonka on tiedettävä kaikki juorut ja yksityiskohdat jokaisesta naapuristaan ja suurta hupia on tai astella näistä sitten kaikkien kanssa, jotka vaivautuvat juorukerhoiluun osallistumaan. 

Olet täysin väärässä. En ole palstalainen kuin tämän kerran,

eikä kirjoitus ollut mielestäni erityisen pitkä, mutta tänne ei sitten vastaisuudessa varmaan kannata kirjoitella, kun on tämän tason vastaanottoa ja tukea sille. 

En ole stalkannut heitä, eli itsekin ylianalisoit. Tervehtimisestä ei voi oikein kuitenkaan sanoa, että olisi yhtään pakollista tuttavuutta enempää. 

Anteeksi olet tuossa sanovinasi, mutta päätät kirjoittaa kuitenkin noinkin epäystävällisesti ja ylianalisoit haukkuen mututuntumalta ihmistä, jota et oikeasti tunne. Olet täysin väärässä juoruilusta. Olen päinvastoin itse puuttunut sellaiseen ja kärsinyt siitä. En ole kertonut, että olen ollut tutustumassa häneen muuten enempää. Tässähän oli kyse vain perusihmistuntemuksesta suhteessa käytökseen, tuosta tervehtimisestä ja tuon oven avaamisesta. 

Ei tullut yhtään mieleen, että olen vain yksinäinen, olen kärsinyt/kärsin sairauksista ja monenlaisesta pahasta elämässä ja minulla on huono itsetunto.

Kummankaan ei tarvitse aloittaa, mutta jos tervehditään, siihen voisi jotenkin vastata. Nyökkäys, hymykin voi riittää. Tuli vain muuta sen sijaan. Jatkossa en avaa ovea, jos en ole menossa samaan suuntaan ja ellei toista tarvitse erityisesti auttaa, vain koska se ei ole merkityksellinen apu ja siinä kunnioitetaan monille suomalaisille tyypillisesti tärkeää omaa tilaa. Silloin siitä ei olisi seurannut sitä tervehtimistäkään. Tuo valinta avata hänelle ovikin harmitti, jos hän ei sitä halunnut. Huonon itsetunnon ja pitkäaikaisyksinäisyyden vuoksi ajattelen tavallista enemmän mitä muut minusta ajattelevat. Haluan ajatella kaikessa muiden parasta, siksi en osaa ottaa tilaa itselle, mikä on huono asia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän