Miksi naapuri käyttäytyi näin tervehtiessä
Avasin naapurille oven, kun huomasin olevan tulossa. Sanoin terve. Hän oli vakava, katsoi alaspäin, käveli kädet taskussa ohi ja mutisi jotain ihan muuta. Minulla oli jäänyt korvatulpat korviin, enkä kuullut mitä sanoi, jos nyt olisin muutenkaan kuullut, kun niin hiljaa puhui. Mutta ei se tervehtimistä ollut. Kyseessä hyvin toimeentuleva työssäkäyvä, parisuhteessa oleva nainen, ehkä vajaa 50v. En sen paremmin tunne. Jos joku on joskus käyttäytynyt samansuuntaisesti, voi ehkä arvioida helpommin mistä kyse. Ehkä oli kipeä? Vai onko jotkut vain tuon luonteisia? Erikoista siinä mielessä, että hänen miehensä on ulospäinsuuntautuneen oloinen ja tervehtii/odottaa että tervehditään.
Kannattaisiko jatkossa vain antaa muiden itse avata ovi, kun ei tiedä mitä kukakin tykkää missäkin tilanteessa? Onhan se helppo avaimella avata itsekin. Jos on tavaraa enemmän ja siksi hankalampi, sitten voi avata puolesta.
Kommentit (7)
Itse ainakin välttelen tekemästä yhtään pakollista enempää tuttavuutta yliananaltsoivien, stalkkaavien vauvapalstalaisnaapureiden kanssa.
Anteeksi, mutta pelkästään tuon kilometrin pituisen aloitusvuodatuksen perusteella vaikutat raskaalta ihmiseltä, jonka on tiedettävä kaikki juorut ja yksityiskohdat jokaisesta naapuristaan ja suurta hupia on tai astella näistä sitten kaikkien kanssa, jotka vaivautuvat juorukerhoiluun osallistumaan.
Ehkä hän oli omissa ajatuksissaan eikä siksi kiinnittänyt sinuun niin huomioita. Oli joku ongelma ehkä töissä tai jotain muuta mitä täytti ajatukset. Ei kannata ottaa noin vakavasti. Olit hänelle vain ei-kukaan sillä hetkellä.
Nyt on hiukan liikaa mietintää tyhjästä ap.
Olisiko tähdellisempää pohtia, miksi tämä kohtaaminen herätti sinussa näin paljon kyseisiä tunteita.
Miten se hyvä toimeentulo vaikuttaa tähän? Onpa vaan outo aloitus. Oletko ihastunut tuohon naiseen? Ehkä hän on sen huomannut ja siksi sinä ällötät häntä.
Kyllä tuollaiseen tilanteeseen pitää saada selvyys. Ehkä rappukäytävän old schoolerit Seppo ja Tale tietää? Kysy Ismolta!
Näin se homma menee. Kysy Ismolta, soita tänään vielä ennen kuin ottaa unilääkkeet.
Jaa-a. Mahdotonta tietää. Ehkä hänellä oli huono päivä/hetki. Älä mieti turhaa enempiä. Käyttäydy jatkossa normaalisti kuin tuota ei olisi tapahtunutkaan. Jos outoilee jatkossa enemmänkin voit vain ihmetellä.
Et edes kuullut mitä sanoi ja nyt uliset