lapsi valehteli, teinkö oikein?
Tyttöni 12 v käy tiistaisin kuorossa. Tänään tyttö soitti minulle töihin että kuoro on peruttu koska kuoron johtaja on kipeä.
Saman hän silmät kirkkaina kertoi isällensä. Ja tuli koulusta suoraan meille luokkakaverinsa kanssa.
Kun tulin töistä, tyttäreni puhelin soi. Siellä oli kuorokaveri joka tenttasi missä tyttöni on. Että kuoro alkaa ihan juuri!
Laitoin tyttäreni kaverin kotiin ja tyttö sai jäädä kotiin loppupäiväksi. Nyt tyttö on itkenyt toista tuntia kuinka pilaan hänen elämänsä jne... ja että valehteli koska ei olisi muten saanut olla kaverinsa kanssa jne....
Minä en ole pakottanut tyttöä aloittamaan kuoroharrastusta enkä ole ollut kovin tarkka siellä käymisestä. Nyt vaan on sairastelun jne takia ollut monta kertaa kun tyttö ei ole päässyt niin olen sanonut että nyt pitäisi käydä koska on konsertteja ym tiedossa ettei ryhmälle olisi kurja kun yksi ääni puuttuu.
Naapuri sanoi että oli liian kova rangaistus. Itse taas inhoan valehtelua yli kaiken. Ja mietin että jos nyt katson valehtelua läpi sormieni niin mitä se on sitten parin vuoden päästä...
Kommentit (9)
että pistin kaverin kotiinsa ja tyttö joutui jäämään kotiin!
että pistin kaverin kotiinsa ja tyttö joutui jäämään kotiin!
kirpaisee hetken, mutta ei ole todellakaan mikään kova rangasitus. Tuskin minkäänlainen rangaistus ylipäätään. Käytöstapaoppia enemminkin. Valehtelua ei tule koskaan sietää.
Ja eikö tyttö ala olla sen ikäinen, että äidin tehtävänä on pilata hänen elämä ;)
"Laitoin tyttäreni kaverin kotiin ja tyttö sai jäädä kotiin"
Hei, minä en ymmärtänyt että miksi pistit tyttösi kaveris kotiin ja pidit tyttösi kaverin kotonasi.
"Laitoin tyttäreni kaverin kotiin ja tyttö sai jäädä kotiin"
Hei, minä en ymmärtänyt että miksi pistit tyttösi kaveris kotiin ja pidit tyttösi kaverin kotonasi.
kaikki muut ymmärsi.
nyt sitten jatkon kannalta, tyttö saa päättää jatkaako kuorossa. Ei minkään kuoron vaatimusten mukaan mennä.
Ei minua kiinnosta kuoro tai poissaolot vaan se, miksi tyttösi joutuu valehtelemaan sinulle voidakseen tavata kaveriaan. Ja näin meidän kesken: jos äiti kertoo inhoavansa valehtelua, hän yleensä on juuri se, joka valehtelee eniten.
Sekö että tyttö sai jäädä yksin kotiin? Jos se oli se, niin ihan oikein teit.