PAHIN PANIIKKIKOHTAUS never=(
heräsin kesken unen ylös kun tuntui että oksennus lentää. Siinä sitten aikani pyörin kunnes siirryin kohti vessan ovea, taju alkoi hämärtyä.
Jäin lattialle makaamaan ja lapsi huusi vieressä kurkku suorana, kesken unien hänkin heräsi ja pelkäsi.
Koko kroppa tärisi ja puhekyky puuroutui.
Ambulanssi saapui paikalle koska en tiennyt sen olevan paniikkikohtaus. rauhottava alkoi vaikuttaa ja kohtaus meni ohi.
ONko teilä ollut tälläiset paniikkikohtaus-oireet?En mitekään pystynyt rauhoittamaan itseäni..
Kommentit (27)
Onkohan tuo lapselle hyväksi seurata vierestä?
Ei tietenkään oo lapselle kiva seurasta vierestä, mutta minkäs teet. Elää on kuitenkin pakko. Ja ei niitä paniikkikohtauksia kukaan tee itselle. Niitä ei voi ennustaa koska sellainen tulee. Toki jos sairastaa paniikkihäiriötä, niin paniikkikohtauksen todennäköisyyttä pystyy vähentämään, jos välttää stimulantteja kuten kaffea suklaata jne. Mut kuitenkin kohtaukseen voi esim. herätä kesken yöunien. Itse viime yönä heräsin viideltä paniikkikohtaukseen. Sydän hakkaa ja ahdistaa julmetusti. Siinä vaan yrittää antaa kaiken tulla miten tulee ja hokee vaikka mielessään jotain merkityksetöntä sanaa: " Että että että että..." viiden tai kymmenen minuutin ajan ja keskittyy samalla hengittelemiseen. Ainakin mulla toimii. Mut lääkkeet aloitin pari kk sitten, kun pääsi niin pahaksi tää mun oireilu. Olisinpa mennyt jo aiemmin lääkäriin. Oli virhe odotella niin kauan. Hmm.
Vierailija kirjoitti:
PAHIN PANIIKKIKOHTAUS never=(
Se sana mitä sä haluat käyttää tuossa on EVER eikä suinkaan NEVER!
terv. pilkunnussijamamma
On ollut vähän samantapainen. Menin sairaalaan ensiapuun ja makailin siellä aikani. Meni jalat ja kädet kylmiks, tunto hävisi, puhe alkoi puuroutua ja puristi rintaa. Lähellä pyörtymistä on kanssa ollut monesti.
Paniikkikohtaus on täysin vaaraton, eikä sitä tarvitse pelätä. Vaikka tuntisit minkälaista kauhua tahansa, niin mitään ei oikeasti tapahdu.
Et kuole, etkä tule hulluksi. Et kärsi mistään somaattisesta vaivasta, vaikka sydän hakkaa ja tuntisit puutumista jne.
Paniikkikohtaus on hyvä kohdata ja siihen altistavia tilanteita ei pidä vältellä.
Kokeilkaa muuten eft-terapiaa itseenne. Toimii hyvin ja googlettamalla löytyy ohjeet siihen.
Tuntuu, että kuolee siihen paikkaan. Maailma ympärillä katoaa ja kroppa ei toimi. Mulla ei kohtauksiin liity oksentelua. Tuo olo jäi kerran päälle ja olin noin kuukauden ajan lähes psykoosin partaalla. Kauheaa se on!