Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso uusi talo - jatkuva negatiivinen palaute vierailta

Vierailija
25.04.2012 |

Laitan palautelaatikon oven pieleen. En jaksa kuunnella jatkuvaa virheiden ja puutteiden luettelua. Ei tarvitse kehua, mutta rajansa haukkumisella. Vanhasta rivitaloboksista ei ollut kellään koskaan valittamista PISTE.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meillä on uusi, yli 200 neliön kivitalo Helsingissä. Ei ole vieraat moittineet.

Mutta ei meillä ole mitään huomautettavaakaan rakennusjäljessä. Ei edes missään pintajutuissa. Itse en olisi hyväksynyt huolimattomasti tehtyjä laattojen saumauksia tms. omassa talossamme. Ihmettelisin, jos joku muu olisi omaan taloonsa sellaista hyväksynyt, mutta en toisaalta siitä ääneen sanoisi (paitsi ehkä ystävällisesti ihan lähisukulaiselle tai läheiselle ystävälle).

Vierailija
22/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä kitisijät eivät sano mitään postiivista.

Hyvä pointti, että äiti saa olla näin isosta investoinnista huolissaan.

Ap

ja koska uskon henkiseen kasvuun, minä kyllä sanoisin ihan suoraan tuollaisille vieraille, että "miksi te etsimällä etsitte vikoja uudesta kodistamme, ettekö ymmärrä, että se on todella loukkaavaa?"

(se joka positiivisesta palautteesta yhdistettynä negatiiviseen sinulle mainitsi, en muista järjestysnumeroa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.

Ap

Vierailija
24/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä talonne vain on muiden mielestä ruma ja mauton. Eikö tärkeintä ole, että itse pidätte?

Vierailija
25/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy pieniä mokia ja virheitä, se on aivan varma. Jos joku muuta väittää, ei rakentamisesta tiedä hölkäsen pöläystä.

Ihmiset on yleensä kateellisia.

Mitä isompi talo, sen kateellisempi.

Ei voi sanoa mitään hyvää kun haluaa löytää virheitä jotta oma olo helpottuu, että eihän siellä niin nyt täydellistä olekaan! =)

Vierailija
26/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä talonne vain on muiden mielestä ruma ja mauton. Eikö tärkeintä ole, että itse pidätte?

Toisilla on jopa rumasti sisustettu koti. Toiset asuu vuokrilla, en ymmärrä? Silti mä en ikinä menis niille sanomaan heidän kodeistaan mitään negatiivistä. Joskus on ihan hyvä pitää ajatukset ominaan! kaikkea ei todellakaan tarvitse sanoa ääneen.

Vierailija
27/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kerran saa taivastella että mistä ihmeestä näitä tyyppejä oikein löytyy - ja kieltämättä myös että miksi ihmeessä kutsutte niitä kylään, vieläpä toistuvasti...

Kai tämä menee siihen samaan pinoon, että on olevinaan oikeutettua haukkua rikkaita muttei köyhiä, isorintaisia muttei pienirintaisia, akateemisia kuin kouluttamattomia jne.

Vierailija
28/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin talo, joka on rakenteellisesti kaikin puolin kunnossa sekä isommat remontitkin tehty (keittiö ja kylpyhuone), ei mikään uusi talo, mutta hyvä. Kuitenkin eräät vieraat ensikäynnillään arvostelivat ja moittivat pintoihin liittyviä asioita tyyliin "tällekin varmaan joudutte jotain tekemään, tuokin on aika huolimattomasti tehty, tää kohta on aika huono..." sama jatkui pihalle mentäessä "sulla on tässä sitte melkonen projekti kesällä, miten nuo omenatkin on noin punaisia ym..." Lisäksi keksittiin olemattomia vikoja pattereihin, putkiin (uudet!) tms.

Mulle ei tulisi itselle mieleenkään arvostella toisen kallista ostosta. Eikä siinä edes äidillä pitäisi olla enää siinä vaiheessa mitään sanomista kun kaupat on jo tehty!!

Vierailija
29/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ai, no mä en olis laittanu tuota tuollein..."-tyyliin. Nainen ei kertaakaan, ei ikinä auttanut missään edes niin, että olisi katsonut lapsia kun rakenneettiin, mutta kyllä kehtasi arvostella joka nurkan.

Ja sit yksi satunnainen tutun tuttu joka pistäytyi sisällä. "ai jaa, ette oo vielä saanu kirjahyllyä hommattua.." (ei ole vieläkään kirjahyllyä olkkarissa eikä tule) ja "tuossahan on selvästi peilin paikka, miksei siinä ole peiliä?" No siksi.

Vierailija
30/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun me rakennettiin 5v sitten niin jopa tuntui ulkopuolisilta löytyvän negatiivista sanottavaa tyyliin "ai tääkö nyt on sit sitä mitä te halusitte?"...joo ihan huvikseen vaan tuli rakennettua talo jota ei haluttu :D EI me emme koskaan kysyneet toisten mielipiteitä talostamme mutta saimme niitä silti :D

Kateuttahan se ei mitään muuta!

Vierailija
31/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy pieniä mokia ja virheitä, se on aivan varma. Jos joku muuta väittää, ei rakentamisesta tiedä hölkäsen pöläystä.

Ihmiset on yleensä kateellisia.

Mitä isompi talo, sen kateellisempi.

Ei voi sanoa mitään hyvää kun haluaa löytää virheitä jotta oma olo helpottuu, että eihän siellä niin nyt täydellistä olekaan! =)

Toki rakentamssa sattuu ja tapahtuu, suunnitelmat muuttuvat jne. Silti syntyneitä virheitä ei tule purematta niellä tai hyväksyä puolivillaisia ratkaisuja. Jos jotain asiaa ei voi toteuttaa alkuperäisen suunnitelman mukaisesti, täytyy keksiä toinen toimiva ratkaisu.

Itse olen ollut ilmeisen v-mäinen rakennuttaja. Kaikkiin näkyviin virheisiin on puututtu ja ne on korjattu. Olennaista kuitenkin on se, että työstä ovat vastanneet ammattilaiset. Sellaiset ammattilaiset, jotka on kaikki valittu suositusten ja tarkastettujen referenssien perusteella.

En tiedä, mitä kaikkia pintavirheitä ap:n talossa on, mutta esim. hänen mainitsemiensa laattasaumojen suhteen olisin vetänyt meidän laatoittajan korvasta takaisin työn ääreen, mikäli sauman jälki ei olisi ollut priimaa. En suostuisi maksamaan huonosti tehdystä työstä.

Kokonaan toinen juttu on erilaisten ratkaisujen mielekkyys ja muut makuasiat. Jokainen rakentaa sellaisen talon kuin haluaa, toisen ratkaisujen epäkohtelias kritisoiminen on lapsellista.

22

Vierailija
32/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka millainen murju tuttavilla olisi niin kyllä mä olen ainakin yhden positiivisen asian löytänyt.

Negatiivisista en ole maininnut.

Osaan käyttäytyä ja en halua muille pahaa mieltä.

Vierailija
33/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikseen ole kysytty? Minusta se kertoo vain moukkamaisuudesta...

Vierailija
34/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa osa vieraista vain senkin takia huomauttelee jostain (omasta mielestään) virheistä, jotta tekin huomaisitte ne. Jos vaikka ette olisi huomannut niitä. En tiedä. Aika törkeitäkin kommentteja olette kyllä saaneet eli ne ovat ihan puhdasta kateutta. Älkää välittäkö, välttäkää sellaisia tyyppejä. Luulen, että oma äitisikin on kateellinen. Olet saanut sellaista, josta hän on kenties haaveillut.

Vierailija
35/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko talo uusi eli vasta rakennettu vai vain "uusi" eli jo aikaisemmin rakennettu mutta teille uusi talo?

Me ostimme kymmenisen vuotta vanhan omakotitalon ja siitä vieraat löysivät monenlaista huomautettavaa. Itsestä kommentit ja suoranaiset korjausehdotukset ärsyttivät mutta pikku hiljaa huomasin, että moni niistä oli oikeasti ihan totta. Lähes kaikilla meidän ystävä/perhepiirissä on omakotitalo, joten "palautetta" tuli omasta kokemuksesta. Sittemmin olemme rakentaneet uuden omakotitalon ja siitä ei kyllä kukaan ole mitään negatiivista sanonut vaan päin vastoin lähinnä ihastelleet ja kehuneet meidän tekemiä ratkaisuja. Siksi siis kiinnostaa on ap:n talo uusi vai "uusi"?

Vierailija
36/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittele mistä ne on kommentoineet? Siis pääasiassako huonosta rakennusjäljestä? Kerro, mistä asioista? Ja valokuvatki ois kivoja.

Jospa teillä olisi reklamaation paikka rakentajalle?!

Vierailija
37/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin nainen tuumasi, ehken on parempi kuin entinen. Ja aloitetaanko tuo muuraus ylhäältä päin. Itse asuivat tosi surkeassa talossa.

Vierailija
38/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ai, no mä en olis laittanu tuota tuollein..."-tyyliin. Nainen ei kertaakaan, ei ikinä auttanut missään edes niin, että olisi katsonut lapsia kun rakenneettiin, mutta kyllä kehtasi arvostella joka nurkan. Ja sit yksi satunnainen tutun tuttu joka pistäytyi sisällä. "ai jaa, ette oo vielä saanu kirjahyllyä hommattua.." (ei ole vieläkään kirjahyllyä olkkarissa eikä tule) ja "tuossahan on selvästi peilin paikka, miksei siinä ole peiliä?" No siksi.

Mun äiti kans jaksaa valittaa laatta- ym. pintamateriaaliasioista, kun "on niin hankala siivota" ja "lika näkyy" ja pälä pälä... "Ette kai te nyt noita laattoja tuohon keittiön välitilaan laita, ei ole yhtään hyvät" (joo ei laiteta, muuten vaan ostettiin ja heitetään siis roskikseen). Ja sit nää sisustusintoilijat, jotka ihmettelee, miksi me ei olla sisustettu, miksi ei ole verhoja tai kalusteita jossain huoneessa tms. No ei ole oikein ollut energiaa ja aikaa, kun kaikki on itse tehty perustuksista alkaen ja aika on tässä mennyt vähän muuhun kuin sisustuksen suunnitteluun.

Vierailija
39/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun uudet tutut olivat muuttaneet uuteen taloon (en siis ollut tuntenut heitä vielä kauan enkä tiennyt sisustustyyliä yms..).

He viettivät lapsen syntymäpäivää muuton aikoihin (muuttivat pikkuhiljaa lähistön rivitalota tähän isoon omakotitaloon) ja koko olohuone oli koristeltu juhlan teeman mukaan, kalusteita tosin oli hyvin vähän, yksinkertainen ruokapöytä keskellä olohuonetta, pieni sohvantapainen nurkassa, paljon leluja. Sanoin, että tämähän on hyvä, voitte laittaa nyt olohuoneen juhlatilaksi kun ette vielä ole kunnolla muuttaneet ja alkaneet sisustamaan!

Vasta myöhemmin tajusin, että he olivat jo sisustaneet...Olohuone näyttää jonkun päiväkodin ryhmähuoneelta vieläkin, vuosien jälkeen.

Vierailija
40/42 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistorasiat, parketin kulumat, listat, ikkunat ns. väärässä paikassa, pesutilan laatoitus (ei vikaa mun mielestä), laattojen valinta, ulkomaalaus ja pieni piha...