Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku lihoo raskausaikana jopa 20-30kiloa?

Vierailija
24.04.2012 |

Järkihän sen sanoo, että noista on hankala päästä sitten eroon.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki lähti pois 5kk kuluessa imetyksellä.

Vierailija
22/58 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisimman paljon. Senkin takia, että jos äidille tapahtuisi synnytyksessä komplikaatioita, verenhukkaa ym. äiti pystyisi selviytymään siitäkin ja myös tulevan lapsen imetyksestä,

vararavintonsa turvin. Meidän kroppa elää vielä kivikautta. Siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lähtöpaino vähän -167cm/52kg. Raskaudessa tuli 21kg, tosin en tiedä mitä ihmettä se oli. Liikuin loppuun asti, rv 32 kävelin Rukan päälle maisemia katselemaan, synnytystä edeltävänä päivänä kävelin kevyesti 2km neuvolaan ja koko raskausajan hoidin 3 koiran lenkitykset. Raskausherkkuna mulla oli mangot ja jäätelö, muuten meillä syödään paljon kanaa ja salaattia. Turvotusta oli, muttei mahdottomasti koska kengät mahtuivat ja sormuksetkin. LApsivettä oli normaali määrä eikä lapsikaan painanut kuin 3400g. Synnärille jäi 5 kg ja loput karisi melkein kokonaan ihan normaalilla elämisellä. 6kg jäi jäljelle, eli nyt 167cm/58kg. Mä ajattelen, että raskaus on monen naisen vartalolle mahdollisuus hakeutua lähemmäs tasapainoa (laihat lihoo, moni ylipainoinen hoikistuu imetyksellä jne).

Vierailija
24/58 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti on tullut painoa peräti 35kg, mutta ne on grammalleen hävinneet kolmen viikon kuluessa synnytyksestä. Turvotusta, nääs.

Vierailija
25/58 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin 60 kg kun aloin ekaa odottamaan. Tuli 20 kg lisää painoa raskausaikana. Kun lapsi oli 1,5 v niin painoin 52 kg :)

Toista aloin odottamaan samassa painossa eli 52 kg painoisenaja painoa tuli 15 kg.

Sitten olenkin ollut 59-60 kg.

Vierailija
26/58 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopusta odottaessani neuvolastakin sain vain valitusta siitä, ettei paino nouse = etten syö tarpeeksi. Söin minkä ehdin, mutta kun ei noussut, niin ei noussut. Tai nousihan se, koko raskauden aikana 200 grammaa. Esikoisesta tuli sentään 8 kiloa.

Vierailija
27/58 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli ekassa raskaudessa 19,5kg jotka lähtivät 6kk kokonaan pois. Toisessa raskaudessa 18,5kg jotka sain karistettua 8kk pois. Vauvojen syntymäpaino oli pieni eikä synnärille muutenkaan jäänyt montaa kiloa, ehkä 7kg yhteensä.

Olin hoikka raskauksien alussa, painoin 53kg kummallakin kerralla raskautuessani. Yli raskauden puolivälin kestänyt raskauspahoinvointi pakotti napostelemaan jatkuvasti koska vatsan ollessa tyhjä oli todella paha olo. Ekassa raskaudessa myös supisteli ja oksetti kun edes kävelin ripeästi joten liikunta jäi vähälle raskauden aikana.

Mutta eipä jäänyt noista kiloista onneksi muistoksi kuin muutamat raskausarvet ;)

Vierailija
28/58 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kaikilla se ole mikään hankala juttu päästä siitä massasta eroon.

Itse painoin raskauden alussa 87kg ja lopussa 108kg. Eli painoa tuli +21kg. Nyt vuosi synnytyksestä ja painan 78kg. Eli loppuraskaudesta tähän -30kg. Enkä ole laihduttanut vaan uskon painon lähteneen ihan vain normaalilla kotiruualla, vaunulenkeillä ja kotitöiden teolla. Vielä vähän ylipainoa mutta mikäs tässä odotellessa jos paino vaan jatkaa tippumistaan ilman ponnisteluja. Arjen ponnistelut on ihan tarpeeksi, onneksi ei tarvitse käyttää energiaa johonkin laihduttamiseenkin vielä. Niih.

Vierailija
29/58 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nimittäin olen lihonut molemmissa raskauksissa yli 20 kiloa, ja syömällä ihan samoin kuin muulloinkin. Lenkkeilyt koiran kanssa päälle, kun kunto oli erittäin hyvä kuitenkin. Terkkarin mukaan joillakin hormoonit vaikuttavat niin, että lihoo raskaana (kuulemma tosin sitten yleensä vaihdevuosi-iässäkin :( ).

Ekan synnytyksen jälkitarkastuksessa mulle sanottiin, että oletpa hoikka ja näytät hyvältä... kilot olivat melkein kadonnet kuudessa viikossa.

Tokan raskauden jälkeen kilot kestivät vähän pidempään, mutta lapsen ollessa 10 kk olin jo aika simpsakka neito taas. Kummallakaan kerralla en ole laihduttanut (koska olen imettänyt yli vuoden), mutta palautunut silti.

Vierailija
30/58 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihoajat säälittävät eniten. Lapsikohtaista vielä kuulemma. Jotkut turvottavat ( pojat kai eniten) todella loppumetreillä niin, että synnärille sitten jää nesteitä jo 10kg ja siihen vauva vielä. Tuolla äipällä vaan on nyt parempi kroppa, kuin ennen raskautta, vaikka ihan mallinakin ennen toimi. Ei arpia tms.imetys ja kuntoilu siihen vielä ja upea nainen lopputuloksena, vaikka miltei 90kg pallo loppuraskaudesta.

Vierailija
31/58 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin ensimmäisessä raskaudessa päälle 20 kiloa. Sain kuulla arvostelua. Imetysaikana tipahti sitten jatkuvasta syömisestä huolimatta kaikki tulleet kilot ja vielä viisi päälle. Painoin 45 kiloa ja luut törrötti ikävästi. Nyt taas raskaana ja paino noussut vielä hurjemmin kuin viimeksi. Neuvolassa valittavat, enkä tiedä mitä tehdä.

Vierailija
32/58 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu 20 kiloa (lapsi reippaasti yli nelikiloinen joten voitte tuosta laskea, kuinka paljon tuli "ylimääräistä").

Söin mitä halusin ja liikuin vähän, varsinkin loppuraskaudesta kun tuli järkyt selkäongelmat sekä liitoskivut.

Sitten päälle vielä alkava raskausmyrkytys, joka turvotti ihan tajuttomasti. Sain yhdet ainoat kengät menemään jalkaan ja nekin puristi hieman.

Alta kolmen viikon olin kuitenkin takaisin omissa mitoissa vaikka en imettänyt tai liikkunut sen enempää kuin ennenkään. Hyvää tuuria ehkä.

Vierailija
33/58 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aina se julmettu turvotus iskee ja aina se on pois kivuitta lähtenyt. ;)

Vierailija
34/58 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kuopus 4kk ja painan 2 kg vähemmän kuin ennen raskautta. Esikoisen kohdalla kesti vain 8 vkoa kun painoin saman verran kuin ennen raskautta.

Kummallakin kerralla oli mieletön turvotus ja läskit on lähtenyt täysimetyksellä (tykkään kyllä ulkoillakin aika paljon).

Vierailija
35/58 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta bmi noin 17: kieppeillä, joka kerta alipaino on ollut jälleen todellisuutta noin puoli vuotta synnytyksestä vaikka on kuinka hyvin koittanut syödä. Ja sen jälkeen onkin ollut töitä etten laihdu olemattomiin.

terv. eräs laihuuteen taipuvainen

Vierailija
36/58 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ihan ihmisen geeneissä, naisellahan on varavarastossa rasvaa juuri raskautta ja imetystä varten.

Itse olen lihava, eikä kiloja ole juuri tullut, päinvastoin olen laihtunut aika paljon raskausaikana, varmaan sen takia kun oli kauhea pahoinvointi ja kroppa niin kovilla (kaksosraskaus), söinkin terveellisemmin kuin normaalisti.

Nestettähän voi kertyä vaikka kuinka paljon, ei ole kaikki läskiä mitä tulee.

Vierailija
37/58 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kertaa olen raskaana saanut n. 25kg lisää ja neljä kertaa nuo on kaikki kilot lähteneet ilman mitään laihduttamista. Nyt on viides lapsi tulossa, viikkoja kasassa 28 ja kiloja tullut kymmenen. Itseäni hirvityttää lähinnä se, että jos kumminkin laihdun samalla tavalla ensimmäisen vuoden aikana, niin ollaankin jo tipassa sairaalassa. Lähtöpaino nyt 53kg, esikoiselta tais olla 48 ja toiselta 45... pituutta yli 170, eikä edes ole syömishäriötä.

Vierailija
38/58 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse lihoin ennen raskautta laiskuuttani 10kg, raskauden aikan vielä 30kg, joista 15kg jäi synnärille, eli parin vuoden takaisesta tilanteesta +25kg (joista siis 15 varsinaisia raskauskiloja) ja niinhän se menee, että kun syö liikaa ja paljon herkkuja eikä liiku niin kyllä ne kilot kertyy... ja itsellä tosiaan tota nesteturvotusta tuli vielä sitten ihan kivasti..., onhan tää pirun masentavaa, mut en aio lannistua, pitää vaan ottaa itseään niskasta kiinni (ja tottua raskausarpiin)! koska en todellakaan halua olla tällainen ryhävalas loppuelämääni.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2012031315317760_vi.shtml tässä nyt on lähtökohdat paljon paremmat kuin esim.mulla arpineni, mutta kyllä tää mua ainakin motivoi, ettei peli oo menetetty totaalisesti :)

Vierailija
39/58 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menin synnyttämään 72 kg :)) ja 3 viikkoa synnytyksestä 50 kg(laihduttamatta) nyt edelleen 45 eikä paino nouse vaikka kuinka lihotan... tuntuu, että paskannan vaan enemmän kun syön enemmän...

Vierailija
40/58 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kaikista kolmesta raskaudesta 25 kiloa lisää. Koska oli vaan niin järjetän nälkä koko ajan, eikä minulla ole tapana olla nälissäni, joten syön kun on nälkä. Ja syöminen auttoi myös pahaan oloon. MIKSI olisin kärvistellyt nälissäni koko raskausajan? Mikä järki siinä olisi ollut. Ja sitäpaitsi minä uskon, että elimistö kyllä tietää mitä vauva tarvitsee, jos äidillä on nälkä niin äidin pitää syödä.

Ennen lapsia painoin 50kiloa

Nyt kolmen lapsen jälkeen 52kiloa. Ja tarkoitus olikin saada muutama lisäkilo, joten 2kiloa olen jättänyt ihan tahallani. Laihduttanut en ole päivääkään eläissäni, en raskauksien jälkeenkään.