Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on lapsesta asti 36-vuotiaaksi ollut hoikka, voiko vielä lihoa rajusti?

Vierailija
24.04.2012 |

Vai onko silloin jo "todistettua", että aineenvaihdunnasta ja geeneistä on kyse. Puhun siis itsestäni. Kun katselen täällä noita laihdutusketjuja, niin tuntuu hurjalta se ruoka- ja herkkumäärä, jonka itse syön. Kaiken järjen mukaan mun pitäisi varmasti olla lihava. En ole paljon kaloreita laskeskellut, mutta eivät takuuvarmasti jää päivittäin alle 2000. Liikuntaa harrastan lähinnä päivittäisten kävelylenkkien muodossa, joten siihenkään ne eivät kulu.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti. Voi niin kävi äidilleni 40+ ikäisenä. Nyt on aika tukevassa kunnossa eläkeiässä.

Vierailija
2/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuten sinä, mutta yli nelikymppisenä on näkynyt rasvainen ruoka, alkoholi, liikunnan vähäisyys ja paino lähentynyt 70 kiloa (pituus 165).

Mutta jo pienellä tsemppauksella toistaiseksi saa kilot pysymään kurissa, ei siis varsinaisesti tarvitse laihduttaa.

Ja ikää minulla siis 45.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

34-vuotiaana 80kg

35-vuotiaana 92kg

ja sen jälkeen paino kiipesi sataan ja sen yli. Laihdutin 17 kiloa ja lihoin uudelleen.

40-vuotiaana 112kg

41-vuotiaana nyt 92kg

Vierailija
4/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön ihan hulluna enkä liho sitten ku seuraa näitä ihmisiä useamman päivän ne syö oikeesti mitään ja siihen vielä liikunta päälle. Omaa kuvitelmaa vaan nuo aineenvaihdunta jutut.

Vierailija
5/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä neljänkympin kieppeillä aineenvaihdunta muuttuu,,,

Vierailija
6/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46 v ja painan 55 kg eikä näköpiirissä ole merkittävää lihomista.

Vierailija
7/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaihdevuodet alkavat, hoikatkin ihmiset usein lihovat. Lähisuvussa kaksi esimerkkiä, molemmat naiset hoikkia ja hyväkroppaisia 5-kymppiseksi, sitten menopaussi, ja hyvin lyhyessä ajassa lihominen ihan erinäkösieksi.

Sitten on tietty naisryhmä jotka eivät liho, vaan kuihtuvat ja laihtuvat. Miksi näin, ei mitään käsitystä.

Vierailija
8/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa masennuslääkkeet saattavat aiheuttaa nopeaakin lihomista, joten jos sellaisia joutuu syömään, niin voi lihoa vaikka kuinka.

Itse ole 36 ja huomaan jo nyt, että sillä ruokavaliolla, jolla pysyi hoikkana alle 30 vuotiaana, ei pysy yhtä hoikkana enää. En ole mitenkään suuresti ylipainoinen, mutta kiloja alkaa tulla paljon helpommin iän myötä, jos ei katso, että liikkuu riittävästi ja ettei syö ihan mitä sattuu.

Vierailija
9/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolmmefemmana vielä 160 cm ja about 50 kg.

Nyt 65 kg S :

Vierailija
10/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihduntasi hidastuu koko ajan.

Todennäköisempää on kuitenkin, ettet liho valtavasti, ellet esimerkiksi joudu onnettomuuteen tai sairastu - vaikka kilpirauhasen vajaatoimintaan. Monien ennen normaalipainoisten ihmisten ylipaino alkaa tuommoisesta. Sitten kun ne kilot on kerätty, ei ole niin helppo pudottaa.

Vierailija
11/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaihdevuodet alkavat, hoikatkin ihmiset usein lihovat. Lähisuvussa kaksi esimerkkiä, molemmat naiset hoikkia ja hyväkroppaisia 5-kymppiseksi, sitten menopaussi, ja hyvin lyhyessä ajassa lihominen ihan erinäkösieksi.

Sitten on tietty naisryhmä jotka eivät liho, vaan kuihtuvat ja laihtuvat. Miksi näin, ei mitään käsitystä.

Syö ateriana jostain saarioisen valmiskeitosta varmaan 5 kertaa.

Vierailija
12/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman vauvamahaa ei puntari ole noussut yli 50.

Vierailija
13/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuoden aikana 10 kiloa lisää. Ei raskauksia tai muutakaan erityistä mikä olisi nopeasti lihottanut. Näillä elämäntavoilla tuo kilojen nousu varmasti kiihtyy, joten täytyy alkaa kiinnittää huomiota mitä syö.

Vielä BMI on normaalipainossa, yläosasssa tosin, kun aiemmin se oli alaosassa.

Ajattelin yrittää pudottaa muutaman kilon.

Vierailija
14/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutoksesta. Itse olen ollut tosi laiha, 44 kg noin 23-vuotiaaksi asti (pituutta 165 cm). Sitten lihoin noin 50-kiloiseksi, jossa pysyin kolmekymppiseksi. Siitä paino kasvoi noin 55-kiloiseksi, jossa pysyin vähän alle nelikymppiseksi. Nyt olen 64-kiloinen, ja ensimmäistä kertaa joudun vahtimaan syömisiäni, tätä ennen sain mättää ihan mitä herkkua tahansa. Liikunnan määrä on pikemminkin hiukan lisääntynyt vuosien mittaan.

-45 v.-

Vierailija
15/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen lähes koko ikäni taistellut alipainon kanssa, vaikka söisin miten paljon. Raskauskilojakaan ei tarvinnut millään tavalla laihduttaa, vaan lähtivät ihan itsestään. Vaikea olisi uskoa, että tässä yhtäkkiä alkaisin kovasti lihomaan, ellei tule jotain sairautta, joka sitä aiheuttaisi.

Vierailija
16/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ikää on 45 vuotta, ja tukevoituminen valitettavasti alkanut, äitini malliin. Nuorena sain syödä mitä vaan huvitti, jopa lasten (kolme kpl) jälkeen olin vuosia ihan hoikassa kunnossa.

Nykyään tarkkailen syömisiäni ja yritän liikkua - ei auta. En tiedä, minkälainen Jutta-treeni pitäisi aloittaa hoikkuuden eteen, sellaiseen olen valitettavasti kuitenkin liian mukavuudenhaluinen. Ja onhan tämä vähän luonnon lakikin, kroppa muuttuu iän myötä, ja kai se on hyväksyttävä.

Ja joskus tulevaisuudessa olen kuitenkin mielummin pehmoinen mummi, kuin kuivakka käppänä.

Vierailija
17/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaiskaan, kyllä se tiede on todistanut sen 1000 kertaa, että määrällä on väliä.

Ap sinä vain syöt terveellisesti ja ehkä saat kylläisyyden tunteen vähemmällä tavaralla kuin jotkut muut.

Tee kokeilu. Ala säännöllinen iltasyöpöttely herkuilla esim 3 kk ja katso muuttuuko mikään vaa`alla.

Vierailija
18/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin juuri tuonne noin 35 v luonnotsani hoikka läpipaskuri, joka aina valittelin liikaa laihuuttani kun ei ole muotoja vaan olin poikamainen kuikelo. No niin se vaan alkoi aineenvaihdunta hidastua iän myötä mullakin ja painoa alkoi kertyä. Nyt olen 41 ja on 20 kg enemmän painoa kuin kolmevitosena. Mitään mässäilyjä en ole aloittanut vaan aika lailla samoin syönyt kuin ennenkin. Liikunta hieman vähentynyt kun koira kuoli 3 v sitten eikä ole enää pakkolenkkejä kyllä.

Mutta on se ihan tunnettu tosiasia että tässä iässä esim. lihasmassa vähenee ja peruskulutus pienenee. Siksi niissä kalorilaskureissakin kysytään ikä, että osataan vanhemmille suositella pienempiä saanteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme